Dlouhodobý test Peugeot 3008 1.6 THP 165 k: Spojení navázáno

Čtyři kola, motor, převodovka, ale také multimediální rozhraní, připojení k mobilnímu telefonu. Moderní auto dnešní doby se bez "konektivity" neobejde. Jak je na tom námi dlouhodobě testovaný Peugeot 3008?

Hned v úvodu musím uvést na pravou míru svou (ne)kompetentnost k testování multimediální výbavy aut. Nejsem totiž člověk, který by se orientoval v nejmodernějších technologiích, miloval je, popřípadě kupoval. Myslím tím všechny ty chytré mobilní telefony, tablety, a tak dále. Nejsem ani běžný uživatel, který je bere jako nutné zlo a denně s nimi pracuje. Mobil mám na telefonování, počítač mi v podstatě supluje psací stroj a pokud mohu, vše využívám jen v rámci pracovního nasazení, takže vše v pátek odpoledne vypínám.

Tato má zpověď má vysvětlit pohled člověka postaveného před nutnost otestovat auto s ohledem právě na zmiňované technologie. Čímž chci říct, že se může stát, že pokud sám sebe při vší skromnosti považuji za člověka schopného otestovat a ohodnotit auto jako dopravní prostředek, jako prostředek komunikace auto hodnotit umím maximálně jako uživatel, kterému je absolutně putna, jestli má stroj nabíječku na mobil, připojení k internetu nebo přehrávač MP3. Tedy pokud je MP3 formát, který je aktuálně „in.“

Za zahřívací kolo mého snažení můžeme považovat připojení mobilního telefonu. Sáhnu po dvou přístrojích, jedním je mobil značky Evolveo, model a typ nevím, druhým telefonem je Samsung, jehož přesnější označení je mi po několika letech užívání také neznáme. Prostě telefon. Pokud spojím přes USB kabel, tak je telefon s autem spojený. Víc k tomu asi dodat neumím.

Druhá fáze zahřívacího kola – propojení přes Bluetooth. U Samsungu se nepovedlo, nevím proč, Evolveo se zdárně s autem spárovalo a telefonování se tak stalo hračkou, respektive legální činností, protože jsem nedržel mobil v ruce za jízdy. Kolega Hugo mluvil o něčem, co se jmenuje MirrorLink, nevím, co to je a zda to Peugeot umí, na to jsem nepřišel.

Stejně tak nevím, jestli lze displej auta použít pro surfování na internetu (proč bych to proboha po autu měl chtít?) anebo jestli je možné si na obrazovce prohlížet obrázky či nedejbože sdílet cokoli společného s mým autem či jízdou na sociální síti. Opravdu nevím. A pochopím, pokud mne za tento (netroufám si říct test, ale spíše komentář) pošlete do pekel, protože o multimediálním rozhraní nevíte o nic víc, než na začátku.

Mohu ale s klidem v duší prohlásit, že se s Peugeotem 3008 výtečně jezdí, že má příjemně pohodlný podvozek, přesto ale pevný postoj v zatáčkách. Že se na zadní sedačky vejdou pohodlně dva dospělí a že kufr je velký, navíc s vychytávkou prostoru pod pevnou deskou podlahy, kdy nejenže naložíte komplet zavazadelník, ale navíc ještě slušnou hromadu menších zavazadel pod podlahu.

21.9.2017 4:59

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist