Dlouhodobý test Peugeot 3008 1.6 THP 165 k: Spotřeba

Jak moc je soužití s benzínovým motorem s přeplňováním finančně náročné? Mluvíme samozřejmě o spotřebě, a ta je v rámci našeho dlouhodobého testu velmi příjemná.

Základem nízké spotřeby je diesel, benzínový motor žere. Tohle je, bohužel, stále ještě poměrně častá mantra lidí, kteří u aut dbají hlavně na spotřebu (ostatně nic proti tomu), bez ohledu na další souvislosti, třeba na dynamiku, pořizovací náklady, cenu na trhu ojetin. Časy se tak trochu mění, nafta v nádrži přestává být populární, zejména s ohledem na ekologický dopad, což se nás ovšem teď netýká.

Tlačítko na přepínání do sportovního režimu leží na středové konzole, za ovladačem parkovací brzdy a podle nás by mohlo být umístěno lépe. Na volantu či blíže k přístrojové desce.

Jak už víte, náš dlouhodobě testovaný Peugeot 3008 spoléhá na benzínový pohon. Téma spotřeby je tak na pořadu dne. Nejprve něco málo k technickým parametrům, čtyřválec s objemem 1598 cm3 je přeplňován turbodmychadlem a disponuje výkonem 165 koní v 6000 otáčkách a točivým momentem 240 Nm. Dost síly na to, aby se auto rozjelo z nuly na stovku za 8,9 sekundy, zvládlo maximálku 191 km/h a překonalo kilometr s pevným startem za 29,9 sekundy.

Přepínání do manuální režimu řazení je na patě ovladače jízdních režimů. Zdánlivě hned pod palcem, ve skutečnosti by vylomení voliče do strany bylo asi přirozenější.

Mluvíme o rodinném autě s provozní hmotností 1325 kg (ta celková je 1910 kg) a ne stroji ve stylu RCZ R, takže za nás je to v pořádku, stěžovat si na nedostatek agility a touhy po vyšším tempu nemůžeme. Když už, tak výtka bude směřovat na umístění přepínače manuálního režimu řazení, který je trochu mimo akční rádius pravé ruky, dole na voliči jízdních režimů, a lépe umístěný by mohl být také ovladač sportovního režimu.

Hovoříme-li o jízdě, musíme probrat zmiňovanou spotřebu. Podle tabulek by měl městský provoz probíhat za 7,3 l/100km, spotřeba a la mimoměstský provoz pak za 4,8 l/100 km a kombinovaný režim spotřeba je pak podle teoretických údajů 5,7 l/100 km. Podívejme se ještě na emise CO2, za městský provoz je to 166 g/km, pro mimoměstský provoz 109 g/km a emise CO2 v kombinovaném provozu jsou 129 g/km.

Téměř deset litrů průměrné spotřeby se může zdát být jasným důkazem o značném apetitu auta, ve skutečnosti jen dokládá naši neutuchající touhu jezdit rychle. Se spotřebou lze snadno pracovat.

Spotřeba v reálu? Měříme ve dvou rovinách, jednak celkově v rámci kompletního nájezdu a jednak také krátkodobě optikou jednotlivých jízd. Při pohledu na palubní počítač – mimochodem digitální panel se nám líbí, funguje tak, jak má a vypadá dobře – je patrné, že jezdíme za 9,8 respektive 8,8 l/100 km.

Což není zase tak špatné v kontextu stylu jízdy, kterou lze jednoduše popsat jako svižnou, dynamickou, rychlou. Se spotřebou by se dalo určitě pracovat, možná se reálně přiblížit k tabulkovým údajům, ale to není aktuálně v našem zájmu, apetit kolem osmi litrů benzínu je při akcentu na dynamiku zcela přijatelný.

22.8.2017 2:53

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist