autoweb.cz > Peugeot > Peugeot 3008DKR MAXI má jediný cíl, vyhrát Rally Dakar 2018
Peugeot 3008DKR MAXI má jediný cíl, vyhrát Rally Dakar 2018
Není 3008 jako 3008, mohl by jeden lakonicky prohlásit a vlastně by to byla pravda. Asi každý kdo se trochu zajímá o auta, klidně jen ryze uživatelsky, zná populární francouzský crossover s označením 3008.
Ovšem 3008DKR už bude blízký zřejmě jen těm nadšencům čtyř kol, kteří holdují motorsportu a dálkovým závodům, jedná se o dakarský závodní speciál.
Peugeot míří vysoko, vlastně zcela nejvýše v rámci Rally Dakar 2018 a cíl je jasný, opanovat soutěž a zvítězit. Nový závoďák má být zřejmým prostředkem, hned v několika verzích.
Loeb, Peterhansel, Sainz a Despres, tito čtyři nejostřílenější z ostřílených budou 3008DKR pilotovat, a tak si řekněme, o jaké technice se bavíme. Znalec Dakaru bude možná vědět, že automobil je o 20 centimetrů širší než byl jeho předchůdce, díky deseti centimetrům navíc u tlumičů na obou stranách, přičemž úpravy na podvozku sebou přinesly například také nové zavěšení.
Mluvíme-li o podovzku, tak vpředu i vzadu pracují nezávislé lichoběžníky, na každé kolo připadá vinutá pružina a dva nastavitelné tlumiče, vpředu a vzadu stabilizátory. Řízení je hydraulicky posilované, brzdy fungují na dvou okruzích, mají čtyřpístkové třmeny a ventilované kotouče.
Pokud vás nezajímá to, co je ukryto uvnitř, ale dáte na první pohled, pak potřebujete vědět, že je 3008DKR dlouhý 4312 mm, na šířku má 2400 mm a vysoký je 1799 mm, přičemž rozvor stroje je 3000 mm a kryje ho karbonová karoserie.
Pod kapotou pracuje vidlicový šestiválec bi-turbo s objemem 2993 cm3 srkající naftu a zásoba paliva v nádrži je rovných 400 litrů. Výkon pohonné jednotky je 340 koní a točivý moment dosahuje 800 Nm a hnací síla jde přes sekvenční šestistupňovou převodovku na zadní kola. Maximální rychlost? Tento pouštní dravec umí uhánět pod plným plynem až 200 km/h.