Peugeot 3008DKR MAXI má jediný cíl, vyhrát Rally Dakar 2018

Příbuznost s Peugeotem 3008, který si můžete koupit u tradičního dealera, tady jistě je, nicméně společné označení"3008" v názvu ještě neznamená, že do DKR naložíte rodinu a vyrazíte na víkendový nákup.

Není 3008 jako 3008, mohl by jeden lakonicky prohlásit a vlastně by to byla pravda. Asi každý kdo se trochu zajímá o auta, klidně jen ryze uživatelsky, zná populární francouzský crossover s označením 3008.

Ovšem 3008DKR už bude blízký zřejmě jen těm nadšencům čtyř kol, kteří holdují motorsportu a dálkovým závodům, jedná se o dakarský závodní speciál.

Peugeot míří vysoko, vlastně zcela nejvýše v rámci Rally Dakar 2018 a cíl je jasný, opanovat soutěž a zvítězit. Nový závoďák má být zřejmým prostředkem, hned v několika verzích.

Loeb, Peterhansel, Sainz a Despres, tito čtyři nejostřílenější z ostřílených budou 3008DKR pilotovat, a tak si řekněme, o jaké technice se bavíme. Znalec Dakaru bude možná vědět, že automobil je o 20 centimetrů širší než byl jeho předchůdce, díky deseti centimetrům navíc u tlumičů na obou stranách, přičemž úpravy na podvozku sebou přinesly například také nové zavěšení.

Mluvíme-li o podovzku, tak vpředu i vzadu pracují nezávislé lichoběžníky, na každé kolo připadá vinutá pružina a dva nastavitelné tlumiče, vpředu a vzadu stabilizátory. Řízení je hydraulicky posilované, brzdy fungují na dvou okruzích, mají čtyřpístkové třmeny a ventilované kotouče.

Pokud vás nezajímá to, co je ukryto uvnitř, ale dáte na první pohled, pak potřebujete vědět, že je 3008DKR dlouhý 4312 mm, na šířku má 2400 mm a vysoký je 1799 mm, přičemž rozvor stroje je 3000 mm a kryje ho karbonová karoserie.

Pod kapotou pracuje vidlicový šestiválec bi-turbo s objemem 2993 cm3 srkající naftu a zásoba paliva v nádrži je rovných 400 litrů. Výkon pohonné jednotky je 340 koní a točivý moment dosahuje 800 Nm a hnací síla jde přes sekvenční šestistupňovou převodovku na zadní kola. Maximální rychlost? Tento pouštní dravec umí uhánět pod plným plynem až 200 km/h.

 

1.1.2018 11:49

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist