Test Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130: Rodinná klasika, která není pro stydlivky

Atraktivní rodinný kombík s úsporným naftovým motorem, to je sázka na jistotu.
img_7660-1100x618.jpgCelá galerie 25 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 10

  • Celkové hodnocení 9

Peugeot 308 se nedávno představil v elektrické formě, a to jako hatchback, tak i kombík. Především nad druhou variantou vyvstává otázka reálné použitelnosti jako rodinného vozu, nicméně francouzská automobilka stále ještě nabízí svobodu volby.

Pod kapotou můžete mít plug-in hybridní pohon s výkonem buď 180, nebo 225 koní, spalovací motory pak zastupuje jeden benziňák 1.2 PureTech o výkonu 130 koní s manuálem, nebo automatem) a jeden nafťák 1.5 BlueHDi o totožném výkonu 130 koní, se kterým se pojí výhradně osmistupňový automat.

Čtěte také: Test Peugeotu 308 1.2 PureTech 130: Podlomí vám kolena!

Právě ten jsem nyní vyzkoušel v útrobách kombíku. Taková rodinná klasika, chtělo by se říct.

Nic pro stydlíny

Co ovšem není klasika, to je vnější design. Peugeot 308 SW totiž rozhodně nevypadá všedně. Jak jsme si zvykli už u minulé generace, design je tu všechno. A moc hezky se na to kouká, ačkoliv rozhodně to není pro každého. Jestli chcete vyčnívat z davu, pak víc extravagantní kombík těžko najdete. Pokud se stydíte, raději ruce pryč, protože v tomhle autě na vás budou všichni zírat.

Stejně extravagantní je interiér a stejně tak to nemusí vyhovovat každému. Architektura i-Cockpit s malým volantem, nad nímž hledíte na digitální přístroje, zůstala, jen je všechno ještě modernější a také o něco vychytanější.

Budíky můžete vidět ve 3D, ale trochu z toho jdou oči kolem, takže doporučuji raději vypnout. Displej multimédií je pořádně velký a s hezkou grafikou, novinkou jsou potom programovatelná dotyková tlačítka, na která můžete umístit zkratky do jednotlivých položek nabídky podle chuti.

Škoda, že interiér působí trochu stísněně, hlavně kvůli zbytečně širokému středovému tunelu nebudete mít moc místa na pravé koleno. Jinak se v sedadlech s certifikací AGR pro zdravá záda sedí komfortně a za malým volantem se pěkně uvelebíte. Což je fajn, protože 308 se moc pěkně řídí.

Pod kapotou klasika

Turbodiesel 1.5 BlueHDi je známá klasika. Nabízí výkon 130 koní a točivý moment rovných 300 Nm. Není to žádný sprinter, ale spíš poctivý tahoun, který svoji práci odvede dobře, když po něm nevyžadujete zázraky. Ostatně kam také s rodinným kombíkem spěchat, že?

Pozitivně hodnotím osmistupňovou automatickou převodovku, která řadí jemně a celkem rychle, když opět nemáte žádný rychlý požadavek, třeba podřazení o víc kvaltů. Celkově k sobě motor s převodovkou skvěle ladí a vlastně není žádná škoda, že není k dispozici manuál. Takhle je to pohodová kombinace.

Stejnou pohodu zažije i platební karta. Spotřebu má tohle auto až hříšně nízkou. Dlouhodobě jezdí po městě za rovných sedm litrů, po dálnici za 5,9 l/100 km. Otázkou je reálná úspora, když nafta nyní často stojí i o čtyř koruny víc než benzin.

A na pořízení není 308 SW 1.5 BlueHDi také nejlevnější. V základní výbavě Active Pack stojí 760 tisíc, tahle našňořená verze GT s výbavou až po strop potom pěkně tučných 925 000 korun. Ale co je dnes levného, že? Navíc, krásné věci nikdy nebyly levné.

21.11.2022 9:32| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist