p90327339_highres_the-new-bmw-s-1000-r-352x198.jpg

Naučte se chápat motorkáře: Co by měl každý řidič auta vědět o jezdcích?

Motorek jezdí stále víc a sedlají je méně zkušení řidiči. Pochopte úskalí jízdy na motorce a usnadněte tak život motorkářům – i sobě!

Diskuze

73 komentářů

    Ještě by chtělo klukům na motorkách ale napsat, že předjíždět pžez levý odbočovací pruh do kterého zrovna vjíždím taky neni zrovna geniální nápad, obzvlášt v Buchlovských kopcích, které jsou proslavené jako pohřebiště motorkářů. Jak mám toho \“borce\“ na mašině vidět?

    Moc pěkný text, myslím, že to vystihuje přesné dění… Někdy na silnici dokonce narážím na \“plechovkáře\“, kteří chtějí doslova školit a znemožňují předjetí.

    I kdyby to pomohlo jednomu ridici, ktery si nektere z tech skutecnosti neuvedomuje, stalo by to za to. Jezdit na motorce, obzvlast po meste, je opravdu nebezpecny sport a trening postrehu 🙂

    …Zdravím a plně souhlasím 😉 konečně to byl někdo schopen napsat veřejně… protože spousta řidičů (i neřidičů) vidí motorkáře jen jako (s veeelkým prominutím) hovada, kteří hazardují se životem a nemají v hlavně špetku rozumu… už mě to pomalu unavuje slýchat podobné řeči ze všech možných stran… já jen doufám, že si tohle přečte co nejvíc lidí a docvakne jim, že motorkáři nejsou žádní hajzlové, jak ze všech stran slyším… pravda, najdou se i opravdu \“hovada\“, ale těch je jen mizerná menšina a právě díky takovým mají motorkáři všude na světě špatnou pověst…
    takže super článek, plně souhlasím a díky 😉

    Suhlasim, ale darcovia organov by si tiez mali uvedomit, ze nie su na ceste samy, aj ked maju naslapanu CBRku. A s tou rychlostou, no, na okreske, nedajboze trochu rozbitej su skor spomalovaci, trochu to napravia na rovinkach, ale v zakrutach je to slabota. btw. nejazdim na chipnutom ropaku…ale len na 100k combiku.

    Já bych ještě přidal, že pokud za vámi jede motorkář v noci a ne a ne vás předjet, tak to není kvůli tomu, že by vás chtěl obtěžovat svícením do zrcátek, ale protože když vy srazíte srnku, tak to odnese nárazník, ale pokud motorkář srazí srnku, tak to pro něj znamená jistotu docela nebezpečného pádu. Stalo se mi, že automobilista přede mnou zastavil abych byl nucený ho předjet a pak jel za mnou nalepený a svítil naopak do zrcátek on mě dálkovými světly.

    Další nepříjemná věc je nedodržováni bezpečné vzdálenosti. Jel za mnou kamion nalepený asi 5 metrů za mnou. Mával jsem na něj ať si drží odstup a on místo aby ubral a dal mi trošku prostor tak zatroubil a já málem vystoupil za jízdy. Kdybych byl nucený brzdit tak by ani neviděl moje brzdové světlo nehledě na to, že by ani nestihl reagovat. Nakonec jsem odbočil k pumpě a nechal ho jet protože jsem vážně měl strach o život. Vybavilo se mi přesně tohle video. Slabší nátury neklikat. http://www.chcizit.cz/2-325-nakladni-vuz-smetl-motorkare

    Ještě bych doplnil pravidlo o nebezpečí ze srážky. Řidiči aut se někdy mylně domnívají, že jsou obklopeni plechy, které je před motorkáři ochrání. Neochrání. I při předpisové 50ce může tělo motorkáře s helmou prorazit sklo (zejména boční) a zabít uvnitř pasažéra. Třeba Vaše dítě či manželku/přítelkyni…

    Zajímavé. Letos jsem potkal 2 (slovy DVA) motorkáře, kteří mě ve 110 km/h nepředjížděli a po pár vteřiných nezmizeli kdesi za horizontem. Těm zmíněným dvoum patří můj respekt, protože se spokojili s cestovní rychlostí 100 km/h a zařadili se do okolního provozu. Nepotřebovali si nic dokazovat a neměli potřebu vlévat si do žil adrenalin v běžném hustém provozu. Ono sice nasazuje krk motorkář, ale člověk v autě, který někoho zabije – byť ne vlastní vinou – bude muset do konce života žít s tím, že zabil člověka. A to ne všichni berou s klidem. Takže ano, motorkáři jsou hovada, protože se tak většina z nich na silnicích chová. Ne všichni, ale bohužel je jich stále neúměrně hodně těm zodpovědným. O romech máte taky všichni mínění takové, kterým se prezentuje většina a těch pár \“jiných\“ je na tom bito. Byť se snažím k těmto věcem přistupovat individuálně, když uvidíte v zrcátku motorkáře, kterého samozřejmě neznáte, tak od něj očekáváte chování takové, jak se chová většina z nich. Čili že za dvě vteřiny máte vedle svých levých dveřích ohnivou čáru i přes kamion v protisměru. Však se tam přeci vejde, no ne? Jo, na běžné silici se taky vejdou tři auta vedle sebe…

    Samozřejmě každá mince má svoje strany, jezdím na motorce, jezdím i v autě, všichni řidiči mají máslo na hlavě, motorkáři i plechovkáři. Nemám rád, když autičkáři mají vyhraněné názory, a vadí mi i ostré názory motorkářů. Je pravda, že články, jako je tento jsou dobré a je jich strašně málo. Snažíme se jezdit na okruhy, co to jen jde a na silnice prakticky vůbec. Proto jsme založili organizaci, která táhne na okruh lidi a která se snaží dát všem co nejvíc zážitků. Silnice jsou nebezpečné a těch smrtelných, nebo těžkých úrazů je tady příliš.

    Samozřejmě každá mince má svoje strany, jezdím na motorce, jezdím i v autě, všichni řidiči mají máslo na hlavě, motorkáři i plechovkáři. Nemám rád, když autičkáři mají vyhraněné názory, a vadí mi i ostré názory motorkářů. Je pravda, že články, jako je tento jsou dobré a je jich strašně málo. Snažíme se jezdit na okruhy, co to jen jde a na silnice prakticky vůbec. Proto jsme založili organizaci, která táhne na okruh lidi a která se snaží dát všem co nejvíc zážitků. Silnice jsou nebezpečné a těch smrtelných, nebo těžkých úrazů je tady příliš.

    Přeháníte. Velmi.

    Já vím.

    Tam by to bylo asi o něčem jiném, co?
    Sám se na silnici mimo město uhnu ke kraji a motorkář mi ve většině případů i poděkuje, ale skůtr ve městě pěkně děkuju, někdy bych nejradši vystoupil a vzal do ruky montpáku. Lehký příklad: před křižovatkou kličkuje mezi auty, tu zprava, tu zleva pak se postaví před semafor a při zelené za úžasného kvikotu 150ccm motoru pozvolna projíždí křižovatkou uprostřed levého jízdního pruhu, když to konečně rozjede na 50km/h podle zmateného ohlížení (podotýkám, že pohled do zrcátek mi zobrazuje jeho břicho, takže v nich nemůže nic vidět) poznávám, že se bude něco dít – ubírám a čekám tu hrůzu a ejhle bez jediného bliknutí strhnutí vlevo přes dvojitou plnou čáru do boční uličky (se značkou zákaz vjezdu)! A teď nevzali by jste ho po blembáku motpákou?

    Díky za ten článek, konečně někdo v médiích, i když jen elktronických, napsal něco co motorky a motorkáře nestaví téměř mimo zákon jako škodnou, kterou je třeba vymítit.
    Oproti tomu policie organizuje akce proti motorkářům a senzace chtivá média většinou podporují tuto společenskou nesnášenlivost, která jen navíc proti základním právům člověka. Pokusil jsem se v tomto duchu i PČR žalovat, ale pokud nemám právního zástupce, prý se se mnou nikdo bavit nebude.
    Tak ještě jednou díky a mnoho šťastných km všem.

    Ahoj, zdravím všechny motoristy
    a přidávám svůj pohled na motorkáře.
    Předesílám, že již patřím do kategorie „poněkud déle jezdících řidičů“ a tak se můj pohled na motorkáře možná bude mnohým zdát poněkud usedlý. S motorkou mám však také své zkušenosti, takže se dokážu na věc podívat z obou stran. Pravdou je, že již delší dobu jezdím jen autem, ale motorku považuji za neocenitelnou zkušenost, jak blíže poznat silnici a její povrchy. Tohoto poznání se na čtyřech kolech prostě dosáhnout v žádném případě nedá.
    Když vidím motorkáře (jakéhokoliv typu) snažím se mu vždy udělat prostor, byť si o počínání mnohých z nich (nikoliv všech, protože samozřejmě nelze všechny motorkáře „házet do jednoho pytle“ ) myslím své.
    Od doby, kdy se na našich silnicích začaly vyskytovat i silné a rychlé stroje, motorkáře dělím do tří skupin.

    1) Skůtristé – není třeba vysvětlovat.

    2) Bručouni – do této kategorie řadím jezdce na strojích typu Harley Davison, Čopr a pod., kteří se za typického zvuku motoru (většinou dup, dup, dup, dup) projíždějí krajinou a užívají si volnost, vítr ve vlasech a nebe nad hlavou. Co se rychlostí týká, i když jejich motorky dokáží mnohdy vyvinout vysokou rychlost, obvykle splývají s okolním provozem, nebo jedou jen o něco málo rychleji, než okolní auta.

    3) Sršni – jezdci na silných a rychlých strojích, kteří se za divokého ryku motoru jejich nadupané 750ky, nebo něčeho podobného, bleskově proplétají okolním provozem, který se v porovnání s jejich rychlostí jeví poněkud statickým, a to i včetně dálnice.

    Tak. Kategorie motorkářů bych měl pojmenované a teď zkušenosti s nimi.

    1) Skůtristé
    Vyskytují se převážně ve městech. Proplétají se mezi auty a tlačí se před semafory. Chápu, že skůtrista (nebo kterýkoliv jiný motorkář) nebude popojíždět zařazený v koloně aut. Měl by však dobře zvážit dynamické schopnosti svého stroje. V případě, že sedí jen na takovém „bzíkadle“, stává se v případě rozjezdu překážkou a vytváří tím pádem nebezpečnou situaci, přičemž nejnebezpečnější je především sám sobě! Naštěstí jezdí už i silnější skůtry, které tento problém nevytvářejí.
    Opravdu mi vadí když vidím, jak se někteří řidiči aut k motorkářům chovají a snaží se je nejrůznějšími způsoby „šklolit“. Takové počínání považuji za hloupé, nebezpečné a bezohledné, a to i v případě, že motorkář porušuje předpisy. Obvykle totiž motorkář auto ani neomezí. Je zjevné, že si tak řidič auta ve většině případů na motorkáři vylévá jen zlost.
    Kterýkoliv motorkář, který se ve městě proplétá mezi auty by si ale měl dobře uvědomit, že ne každý řidič auta, který jej nějakým způsobem omezil, to musel nutně udělat záměrně. Takový řidič nemusí vždy motorkáře z různých důvodů hned vidět. Jednak motorkář přijíždí mnohdy docela svižně (v porovnání s pomalu popojíždějící kolonou aut), navíc z míst odkud jet nesmí a tudíž jej odtud řidič auta nečeká. Většinou je také v mrtvém úhlu zpětného zrcátka auta, které předjíždí. Musím ale konstatovat, že kromě motorkářů, kteří se dopředu tlačí „hlava nehlava“ jsou i tací, kteří pokynutím ruky, nebo pokývnutím hlavou poděkují za pro ně vytvořený prostor.

    2) Bručouni
    S tímto typem motorkářů jsem nikdy žádný problém neměl, ani jsem s nimi nezažil žádnou nebezpečnou, či dramatickou situaci. Ne že by to snad nebylo možné, ale myslím, že jsou to ve většině případů lidé pohodoví, kteří nehledají v jízdě na motorce přísun adrenalinu a jak jsem se již zmínil, s okolním provozem tak nějak splývají.

    3) Sršni
    Z mého pohledu nejproblematičtější skupina, která se také nejvíce podílí na špatném jménu motorkářů. Platná vyhláška je pro ně zjevně jen matnou vzpomínkou na cosi v autoškole, co jim otevřelo možnost jezdit na silném a rychlém stroji. O tom, že by se jí řídili, se může všem v jejich okolí jen zdát. Připadá mi, že s usednutím za řídítka takové motorky většinou odkládají stranou také zdravý rozum, i pud sebezáchovy. Nejhlasitěji se dovolávají ohleduplnosti vůči sobě, sami však ohledy vůbec neberou. Dokonce i v uzavřené obci často jezdí tak divoce, že to spíše připomíná hraní „ruské rulety“.

    Ať se to někomu líbí, nebo ne, koupě silného stroje (to platí nejen pro motorky) ještě neznamená, že je možné využívat jeho potenciál vždy a všude!!

    Je pravda, že mnozí řidiči na motorkáře moc ohledy neberou, nebo jim dokonce dělají schválnosti, což je zcela zavrženíhodné. Na druhou stranu by si motorkář měl uvědomovat, že vyhláška platí i pro něj a že jsou i situace, kdy se přiblíží do křižovatky, nebo k před ním jedoucímu autu tak rychle, že to řidič auta prostě nemůže očekávat. Když tedy sečtu všechna rizika pro motorkáře, která na ně v běžném provozu číhají a že jich není málo, nepřipadá mi příliš rozumné umocňovat je ještě extrémně vysokou rychlostí.

    Velká škoda je, že na našich silnicích rychle ubývá ohledů, i zdravého rozumu a přibývá zbytečné agresivity. Je tedy moc dobře, že vznikají články, jako je tento.
    Kdysi dávno jsem někde zahlédl tento slogan: „Člověk řídí tak, jak žije“.
    No, něco na tom asi bude, nemyslíte?
    A když už byla řeč o ohleduplnosti, jestlipak tyto motorkáře někdy napadne, že by mohli brát ohledy také na své blízké, kteří je mají rádi. Nikdo z nich si jistě nepřeje, aby jim bylo oznámeno, že jejich milovaného blízkého právě někde seškrábli ze svodidel, či ze stromu.

    Všem motorkářům přeji, aby i ta letošní sezona pro ně dopadla dobře, a nezpůsobili újmu sobě, nebo někomu jinému. Také aby při usednutí za řídítka neodkládali zdravý rozum a používali jeden z nejúčinnějších prostředků pro přežití – předvídavost. Předvídat a také, pokud možno, myslet za ty druhé se velmi vyplácí, zvláště v případě tak snadné zranitelnosti, která je u motorkářů nezpochybnitelná.
    Tak mnoho šťastných kilometrů….

    Co jsem já vypozoroval u nás v Sudetech – pokud jede motorka +- jako okolní vozy tak je buď čopr nebo němec, holanďan, apod. – pokud vidím debila jak letí kolem 200 km/h a tričko na něm vlaje tak na 100% CZ reg. značka. Nevím zda tolik čechů jezdících na silných strojích je tak vypatlaných, že musí letět co mašina a silnice dá, proč tímto \“sydromem\“ netrpí jezdci ze států na západ od naší domoviny?

    1. Nezlobte se na mě, ale pokud jedu v noci a provoz je minimální, tak by mě \“trotl\“ co mi jede 20m za prdelí a svítí do zrcátek dost sr.l. Pokud by jste mě před tím neoblažoval v zrcátkách dálkovým světlem či čínskou HID výbojkou tak Vás nechám předjet a nemám potřebu Vám ukazovat, že i dálkový bi-xenon svítí velice intenzivně.

    2. Téma \“kamiony\“ je bez debat, občas tam prostě sedí vypatlanej kok.t s IQ napařovací žehličky (jak zde někdo uvedl\“ – i já (dnes už jen plechovkář) se snažím držet od těchto monster (kamion+žehlička za volantem) dále.

    Protože jezdec ze státu na západ od naší domoviny jede v šoku z kvality povrchu silnice a je rád, že se na ní vůbec udrží.

    S tím svým dementním \“darcovia organov\“ se jdi bodnout a raději si projdi SK gramatiku, ty 100k kombíku :-))

    Ded

    Tak to nemáš pravdu, protože větsina mororkářů na silničních motorkách hovada skutečně jsou. V pondělí jsem jel z Doks na chopperu a podle předpisů a když mě jiná mašina jen těsně mine cca ve 150 na 90ce zezadu, nebo když předjížždí přes plnou, tak to v pořádku není. Když vidím kolem silnic spoustu křížkou na uplně nesmyslnejch místech, kde so to projede podle předpisů úplně bezpečne, tak se musím divit.

    Ded

    Tak to nemáš pravdu, protože větsina mororkářů na silničních motorkách hovada skutečně jsou. V pondělí jsem jel z Doks na chopperu a podle předpisů a když mě jiná mašina jen těsně mine cca ve 150 na 90ce zezadu, nebo když předjížždí přes plnou, tak to v pořádku není. Když vidím kolem silnic spoustu křížkou na uplně nesmyslnejch místech, kde so to projede podle předpisů úplně bezpečne, tak se musím divit.

    Kubajsu

    To že člověka předjede mnohem víc motorkářů co jedou rychle je prostá matematika – pokud motorka pojede zhruba stejně rychle jako auto, tak k předjetí pravděpodobně nedojde nikdy…

    rybi

    Ok, beru, teď napište článek, jak se mají chovat motorkáři k autům.

    Doktor.

    Taková motorka, ta peláší a je fuč, či zase velmi rychle blízko. Prostě ty stroje jsou na to stavěny, jen hlupák za volantem si to neuvědomuje.
    Navíc, když takový motorkář si to hasí i třeba povolenou rychlostí, jeho brzdná dráha je delší, nežli u osobního vozidla. Je to jasné, nemá další pár kol. Uvědomte si to Vy vlastníci dvou stopých vozidel! A to bych mohl pokračovat dál. Proto, žijeme na jedné planetě. Chovejme se k sobe ohleduplně. Myslete vždy na to, že se kdykoliv může u Vás z nenadání přichomejtnout motorkář a Vy ho můžete zranit či zabít. Zamyslete se nad svým chováním.

    Cipisek

    super clanek, skoda, ze neni zajimavej pro bulvary tipu Idnes… ono by se mohlo zjistit, ze vetsina motorkaru jsou vcelku normalni lidi, a ze na silnicich neni zas takova dzungle jak se to prezentuje… na moto najezdim kolem 15-20 kkm rocne, a spis se stane ze me nekdo prehedne, nez ze by me umyslne skodil. Fakt je, ze jezdim tak nejak normalne, na moto asi defenzivneji nez v aute, ale obecne si myslim ze situace a vzajemne souziti se zlepsuje…

    Sancho

    Tak v tom pripade to stalo za to – ja som plechovkar, na motorke nejazdim a napriklad to dialnicne brzdenie som necakal – praveze som si myslel, ze kvoli nizsej hmotnosti zastavi motorka skor, ako auto a odteraz budem predbiehat motorkarov opatrnejsie.

    josef k.

    Jakmile se někde kolem mě motá motorka, snažím se urgentně zmizet. Riziko kolize je totiž nebývale větší než s autem.

    Honza

    Celkem pekne napsanej clanek beru oboustranou toleranci ale treba nechapu proc plechovkari musi na vsechno myslet treba na to ze motorka brdi dyl nemel by na to myslet spise ten co sedi na te motorce kdyt mam preci jet tak abych stihl zareagovat a musim v provozu predvidat a to ze nema kolem sebe plechy to kazdy vi ale hlaven by na to mel myslet ten co sedi na te motorce ze ho nema moc co ochranit

    wolff

    Ne nevzal, ale sám bych vzal montpákou dementy, kteří jedou ve městě v autě a musí jet po prostředku ulice, resp co nejvíc středové čáře, aby se tam tím skútrem nedalo projet. Proto se pak musí kličkovat a případně objíždět zprava, když podobný dementi prostě autem zaberou pomalu dva pruhy…

    Takže ano, zamindrákovaný blbec, jako ty, by si měl uvědomit, že…i ten skútr se 125, případně 150 je na KAŽDÉ křižovatce rychlejší, než jakékoliv auto, pokud se to auto zrovna NESNAŽÍ za každou cenu závodit…

    Každý se učí a stabilita na motorce se získává nějakou dobu, takže mě podobný hňup – závodník, musím dokázat, že mi to jede (ne náhodou, to bylo nějaký socka korejský auto), když sem seděl na skútru poprvé opravdu potěšil…

    Naštěstí idiote musím konstatovat…JE Vás už alespoň ve větších městě opravdu pomálu…, za měsíc co jezdím sem potkal podobný kokoty asi dva. Pravdou je, že čím horší auto.. tím větší mindrák…, což ej pro mě překvapením…

    lojza

    Milý chlapče. Já na to myslím, kudy jedu. Jenže vždy se najde nějaký pako, který mě předjede myškou, protože má pocit, že tam vpředu mám o pět metrů víc vůle, než si myslí, že bych měl mít, protože o tom, jak motorka brzdí, ví houbeles. Zatím to snáším trpělivě, protože jsem zaměstnanec a nikdy nevím, jestli to pako není náhodou známý mého zaměstnavatele. To bych mohl taky přijít o práci, kdybych protestoval, že. Už se těším, až budu za pět let v důchodu a budu jim moc ukázat, co o nich myslím. Ještě malá douška. Ne všichni, jak se píše nahoře v článku, jsou víkendoví jezdci, co jezdí na motorce pro radost. Někteří na ní jezdí do práce, nebo na ní dokonce pracují. Takže si piš, že vyježděný jsou. To je úplně jiná sorta motorkářů. Ti kdyby chtěli zlobit, tak plechovce oberou za jízdy zrcátka i s anténou, aniž by se umazali. Zatím jich je naštěstí většina trpělivých, chápavých a jezdí defenzivně. Zatím… 🙂

    che

    dobrý ae ještě by to chtělo článek pro motorkáře..jednou se mi stalo že sem dojel nějakýho debila na čopru a chtěl sem ho předjet ae von vždycky přidal co mohl a měl strašnou radost že mu to zrychluje jak moje bago, pak v zatáčce skoro zastavil aby vůbec zatočil, bylo jasně evidentní že mě brzdí a já fakt chvátal do práce, tak sem to nacpal vedle něj a pak sme jeli asi pul kiláku vedle sebe..blížil se přejezd a ten debil mě prostě nechtěl pustit tk sem ho pomalu začal vytlačovat..teprv potom mě nechal jet! Pak se ještě snažil závodit ae jen do prvních zatáček potom už sem ho nikdy neviděl ..
    jo a že je motorka vždycky rychlejší než auto je pěkná blbost záleží na autě a dost na silnici kde se jede, krom toho už někde vyšel i test na okruhu a vyhrálo auto .. teda nebyla to načipovana oktávka v dechtu samozřejmě !!!
    Jinak proti normálním motorkářům nic sám jezdím ae za bránění v předjíždění by se měli brát papíry ať už máte kolik chcete kol..

    Takze lojzo hned na zacatek na kazde strane se najdou \“HOVADA\“ a to s tim ocesani zrcatek a tak vis ono by stacilo aby lpechovka trochu cukla necekane a nevim no kdo by na tom byl hur ale treba uz sem kolikrat zazil ze by stacilo mirne pribrzdit a mit novyho pasazera v aute v kufru a to ze se tesis az uz budes v duchodi a budes jezdit jako prase coz z toho vypliva to sou opravdu slova rozumnyho motorkare 🙂

    lojza

    Milý chlapče. Neupadnul jsem na hlavičku, abych se v důchodu přetahoval na motorce s autem. Já si RZ těch aut píšu a ty situace si nahrávám na kameru. A v důchodu budu mít třeba čas z toho udělat pěknou knížku a možná najdu i vydavatele. Asi by ses divil, jací počestní občané jsou za volantem, jak píšeš, hovada. A ne jednou, ale násobně. Jenže protože jsem posera, který se bojí o práci, musím s tím holt počkat až na důchod. A s tím česáním aut. Viděl jsem to v Arizoně ve Phoenixu na křižovatce. Nevím, co ten řidič motorkářům udělal. Nicméně, když stál na červenou přijelo kolem něm asi osm motorek. Když padla zelená, motorky odjely a zůstalo tam auto bez oken, a na prázdných gumách. Řekneš Amerika, to se u nás nemůže stát. Zatím… Drogy tu taky nebyly a najednou jsou…

    netvrdim ze kazdej motorkar je hovado a zase nechci rikat ze kazdej ridic plechovky je svatej proste jen zalezi na lidech co sedi za volantem nebo riditkama ja sice podle tebe mam do duchodu nedohledno ale vim jak to vypada na nasich silnicich proste kdyz se nekdo narodi jako hovado tak je jedno co ridi

    Tom

    Jen bych rád připoměl, že je hlavně třeba dodržovat platné předpisy!! Pokud jezdím jako prase, nemohu očekávat od ostatních, že mi budou dávat přednost, pokud nemusí. To že někdo má delší brzdnou dráhu, nebo je širší než polovina vozovky musí řešit především on! Bohužel ohleduplnosti u těchto řidičů se nedostává.

    Martin Brejcha

    po hodně dlouhé době výborně a ze života napsaný článek, hodný uveřejnění třeba na novinkách.cz a ne ty snůšky blbostí, co tam píšou.
    Jenom jako motorkář bych zapolemizoval nad tím bodem, udělejte motorkářům místo. Pokud máte opravdu zkušenosti, potom ano. pokud nemáte zkušenosti, raději pokračujte stejnou rychlostí a nevybočujte ze svýho směru, on si ten motorkář sám rozhodne, jestli předjede, nebo bude pokračovat za vámi. Pokud se rozhodne předjet udělá to tak, aby vás neomezil a sebe neohrozil. Martin

    stichon

    Jedinej zamindrákovanej kripl seš tu ty, když máš potřebu do někoho se navážet v anonymní diskuzi na netu 😀 Polovina městkejch skutrařů vůbec nezná předpisy a pak se bláhově domívají, že mají zákonný nebo jaký nárok jezdit mezi pruhy a že řidič, který automaticky nepředpokládá přítomnost motorky a nedrží se u postranní čáry je blbec.
    Dále k vašemu velice přínosnému zjištění vzahu mezi cenou vozidla a velikostí mindráku bych rád připomenul, že vy jezdíte na skůtru v ceně škody felicia a máte potřebu se anonymně navážet do cizích lidí na internetu, takže těžko má někdo větší mindrák než-li vy.. Hezký den

    Honza B.

    Moc pěkné, a myslím, jak již bylo zmíněno, že špatní i dobří řidiči jsou na obou dvou stranách – jak motorkáři, tak autaři. Prostě se chovejme lépe a lépe a bude to lepší a lepší. Důležité je, aby ti špatní, když už se rozhodnou zabít se…tak ať nevezmou nikoho s sebou a to ani v autě ani motorkou. Ani netušíte, jak mě opravdu moc potěší, když autaři i motorkáři poděkují, když jim třeba člověk uhne a oni poděkují. Mně to strašně vždycky zvedne náladu.

    Igor

    Ked som par rokov dozadu zacinal jazdit, tak som jazdil jak pokakany. Vyslovene pomaly. Neskor som sa osmelil a az po moj prvy pad mojim pricinenim, som jazdil jak blbec. Od kupz novej motorky som jazdil defenzivne, ale rychlejsie ako ked som zacinal samozrejme.
    Momentalne sa obavam: mladych vodicov(neskuseni), starych vodicov(nepozorni), vodicov v staruckych autach (par krat sa mi stalo, ze nesvietia brzdy, blinkre, smrdia…),vodicov v starych ale vykonnych autach (asi pre to, ze si kupi stare vykonne auto a potrebuje ho obcas prevetrat), TDI (toto je overene a je to o statistike,keby bolo najpredavanejsie dCi, bolo by to inak), traktorov, autobusov, kamionov ale najviac ludi, ktori nepoznaju fyziku a vrutia sa mi v protismere do zakruty (1-2x tyzdenne).

    Na moto jazdim denne do prace, prepletam sa zapchami, a predbieham na miestach kde by som si to s autom nedovolil…Na prechode pustam ludi, detickam v aute zamavam,na dialnici aj podradim, aby im to zahucalo…
    Nie som hovado, ale riadim sa heslom, ze vsetci autickari, ktori sa v zivote neriadili moto ma svojou nevedomostou mozu zabit. A preto im chcem utiect. Mam uplne obycajnu 100k motorku a na slovensku je odhadom 1000 homologizovanych aut, ktore maju lepsiu dynamiku do 150km/h. Verte alebo nie ani raz sa mi nestalo, ze by ma prave vodic takehoto auta ohrozoval pretekanim.

    Doktor.

    Motorkáři jezdí pro radost, ne z povinnosti – to jsem rád, že to vím.
    Motorkář je vždy rychlejší, nesnažte se s ním závodit – tady autor článku objěvil Ameriku:)
    Motorka nebrzdí tak dobře jako auto – tady by měl motorkář, který nedodržuje pravidla silničního provozu pouvažovat nad brzdícím padákem.
    Motorka není vidět – ano, to je velké nebezpečí!Tady bych apeloval na zákonodárce aby hlavní světlomet svítil ŽLUTĚ!
    Motorka se vejde všude, udělejte jí místo – nechávám místo v pravo pro cyklisty a v levo toho místa už moc nezbývá, tak se Vám omlouvám.
    Motorka nevypne sama blinkr – tady mám nějaké zkušenosti s automobily. Tady nemusíte mít strach.
    Motorka zpomaluje i bez rozsvícení brzdového světla – tak s tímto jevem, jsem se ještě nikdy nesetkal. Pokaždé profičela a byla v trapu.
    Motorkář nevidí v zrcátkách všechno – no, to já v automobilu také, pokud si nejsem jist otočím hlavu, ale chápu, že na mašině ve stošedeátce se hlava neotáčí a také který vůl by se začal honit s motorkou.
    Přemýšlejte o motorce jako o člověku, ne o stroji
    – tady opět úřaduje moje praxe. Jedu po hlavní a koukám do vedlejší co se tam dějě atd. To samé platí, že přemýšlím i nad tím, že najedmou se může přede mnou objevit motorka. Proto jezdím hodně opatrně, aby jste každou Vaši jízdu přežili. Přeji Vám začínajícím i trochu starším motorkářům, dožít se třiceti let.

    rdhd

    Vzhledem k tomu že motorkáři projíždějící kolonou mezi auty porušují dopravní předpisy, nevidím důvod jim jejich počínání jakkoli usnadňovat.

    rdhd

    Vzhledem k tomu že motorkáři projíždějící kolonou mezi auty porušují dopravní předpisy, nevidím důvod jim jejich počínání jakkoli usnadňovat.

    rdhd

    Vzhledem k tomu že motorkáři projíždějící kolonou mezi auty porušují dopravní předpisy, nevidím důvod jim jejich počínání jakkoli usnadňovat.

    David

    \“jo a že je motorka vždycky rychlejší než auto je pěkná blbost záleží na autě a dost na silnici kde se jede, krom toho už někde vyšel i test na okruhu a vyhrálo auto .. teda nebyla to načipovana oktávka v dechtu samozřejmě !!!\“
    Tak to jsi asi viděl jiný okruhový test než já. Já viděl BMW M3 proti Hondě CBR 1000RR. Vyhrála motorka, a to s výrazným rozdílem. Prostě moto bude ve valné většině případů rychlejší než auto.

    xy

    Necháváš místo vpravo pro cyklisty??? a už jsi někdy viděl na silnici hasiče, sanitku či policii? A už jsi někdy viděl pravidla silničního provozu? V těch je totiž povinnost zastavit v koloně při pravém okraji vozovky právě kvůli vozidlům s právem přednostní jízdy zakotvena… Takže ve skutečnosti je tvoje ¨nechávání místa cyklistům¨ jen zlomyslnost vůči motorkářům, snad ti to někdo brzy spočítá (nejlíp snad hasičská Tatra)…

    Jan

    štve vás že, když jeduz práce na motorce,tak sem dávno doma a ještě před tím vyřídím něco na poště, zatímco vy ještě dřepíte v koloně? V jinejch státech je to naprosto v pohodě,ale v čechystánu se toho ještě dlouho nedočkáme.

    Doktor.

    xy,
    na Tvoji otázku, jestli jsem viděl na silnici hasiče,sanitku či policii, odpovídám ano. Jestli jsem viděl někdy pravidla silničního provozu, odpovídám ano. K té koloně,o které se tu rozepisuješ – Ty musíš mít velmi krátce řidičské oprávnění a tím pádem málo zkušeností, jelikož by si věděl, že motorkář nestojí
    v koloně, ti projíždějí kolem nás, tak jak mohu být zlomyslný ke kamarádům motorkářům? Poslední k čemu se ještě vyjádřím, je Tvoje, jak ty rád o ní píšeš zlomyslnost. Jak můžeš přát někomu smrt?
    Tvoje osobnost je hodně nevyzralá. Máš problém se sebe ovládáním. To je hodně nebezpečné pro nás všechny. Přeji Ti,aby se to rychle zlepšilo.

    Kuban

    A teď tu o tom kdo z Vás má větší pééro

    Kuban

    -> Tak sem ho začal vytlačovat….

    ty vole, to je ta mentalita…..

    asi sem špatný čech, protože jak to tak sleduju, pro mne je teda mnohem snažší přijet do práce později, nebo porušit předpisy tím že zavolám šéfovi za jízdy, ale pořád raději než někoho vytlačovat, ohrožovat a jiné sračky…..

    z tvého příběhu je mi dost na blití….

    Kuban

    v zatáčkách nikdy…… Ale kdybys na motorce jezdil a zdolával klikaté horské Rakouské serpentýny, pochopil bys jaké to je být brzda provozu i přes to že se snažíš co to de…. Okruh je něco úplně jiného pane…. A je okruh a okruh.

    Kuban

    To ani nemusíš, protože takový motorkář tě nemá ani jak omezit, natož tak ohrozit…. ale pokud v omezování chceš začínat ty tak prosím, způsob mu škodu a pokud bude chlapec trošku vzdělaný a ještě živý, pěkně s tebou u soudu zamete, v jiném případě si zastaví a trošku tě skřípne skrz okno za kravatu….

    Rejpal

    Přemýšlím, proč když motorka má delší brzdnou dráhu než osobní automobil, tak musí v obcích jezdit mnohem rychleji.

    Vlastně chodec či rezident, k tomu nemusí být ohleduplný nikdo, když si to šine po chodníku nebo po krajnici rychlostí pouhých 6 km za hodinu, občas je nahluchlý a občas i špatně vidí.

    Rejpal

    Přemýšlím, proč když motorka má delší brzdnou dráhu než osobní automobil, tak musí v obcích jezdit mnohem rychleji.

    Vlastně chodec či rezident, k tomu nemusí být ohleduplný nikdo, když si to šine po chodníku nebo po krajnici rychlostí pouhých 6 km za hodinu, občas je nahluchlý a občas i špatně vidí.

    Martin Adámek

    Podobne tema, jak bezpecne potkavat cyklisty, v mluvene forme (audiozaznam rozhlasoveho rozhovoru):

    http://www.adamek.cz/kolo/bezpecnost/rozhlas/
    \“Jak (autem) nepřejet cyklistu\“

    (a už o řádek výše je opačný pohled \“Na kole po silnici\“)

    Zook

    Pro radost a že nikam nespěchají? tak proč předjíždí kolony tam kde nastane překážka,nehoda blokující silnici v jednom směru a vynucují si projetí tam kde by měli zastavit a třeba i s ohledu na ostatní? Proč jezdí tak rychle že je muže řidič uvidět na poslední chvíli kdy už je pozdě. Proč vůbec musí vznikat články na obhajobu motorkářů? někdo pokazil motorkářskou pověst ale řidiči aut to asi nebyli. co takhle napsat motorkáři pozor neblbněte začíná sezona ať si o nás nemyslí že neumíme jezdit.

    M-I

    Od motorek jsi asi hodne dlouhuho, jelikoz tech skupin je mnohem vic.. Nerikam, ze neni pravda co pises, ale nacpat vsechny ostatni motorkare do tech tvych \“srsnu\“, je blbost! Mozna by to chtelo ozivit si znalosti 🙂

    Kuban

    jj komentář zakomplexovaného jedince… Tohle samozřejmě někteří motorkáři opravdu dělají, stejně tak jako někteří plechovkáři… Ale na ty jsi zapoměl :-D:-D:-D:-D:-D

    A jen tak mimochodem, měl by ses posadit na motorku aspoň jako spolujezdec. A stát v koloně v létě v kombinéze…. Sem zvědav kdy se ti vyjiskří před očima, co za vola tady ze sebe děláš.

    vůbec nemáš páru co řidiči automobilů motorkářům provádějí!! Manévry kde to zavání smrtí a přinejmenším jde o papíry…. Stejně tak můžu zaútočit já na tebe!!!

    naštěstí já to na silnicích vídám z obou stran, ty dost pravděpodobně ani z jedné.

    Kuban

    hlavně se oháněj předpisy, které řidiči automobilů porušují neméně tak, všude v evropě motorkáře v kolonách tolerují, neb chápou, že kolabující motorkář na silnici nebude zrovna výhra! ale ty si generál 😀

    vyližmozky na motorkách tím ale neobhajuji… oni tak nějak jezdí jako vyližmozci i v autě (zpravidla) – takže vyližmozek řidič auta, co jezdí občas na motorce je vlastně motorkář, proto budem nadávat motorkářům…. Jakmile má A v papírech, je to motorkář ikdyž jezdí auto a proto ikdyž bude jezdit jako vyližmozek v autě, je to v pořádku 😉 protože je to motorkář v autě 😀

    Kuban

    každý nese v sobě všechny prvky. Někdy to prostě rozsolíš, někdy jedeš jako beránek. Jindy jsi toerantní a shovívavý, jindy agresivní….

    V jádru věci jsi ale buď POHODAR – nebo AGRESOR…

    víc bych to nepitval… I na skutru najdes jak pohodare tak agresora… to plati i u copristu atpd (u copra jde o styl, ten si dobrovolne nekoupis proto abys jezdil 300kmh jako Valentino Rosi, proto je tam velka mira opatrnych pohodovych jezdcu), ta motorka ale z tebe pohodare nedela automaticky. 🙂 to je tak nejak i rekace na puvodni komentar

    Láďa

    Respektuju každýho řidiče který respektuje dopravní předpisy a je mi jedno kolikastopé vozidlo řídí, a to co autor píše mi přijde jako omlouvání chování a zlozvyků některých motorkářů .. ne každý řidič jezdí pro radost, leckdo si něco potřebuje dokázat a je jedno jestli jezdí na motorce nebo v silnějším autě. Autor v druhém odstavci možná nepochopil, že silnice nejsou na závodění ale pro přepravu. Když motorka nebrzdí stejně dobře jako osobní auto, asi by si měla udržovat větší odstup. Zrovna dneska jsem měl asi 2m za zadkem v 90km/h jednoho dárce, plná čára neplná, jak trochu nahlíd do zatáčky už to přeze mě na okrsce hrnul tak 120.. Že motorka není vidět, ještě neomlouvá řidiče motorky, aby oslňoval ostatní řidiče v protisměru dálkovým světlem. Stejně tak to, že si řidič neohlídá blinkr je jeho blbost, ne jen konstrukční nedostatek (netýká se jen motorek). A jestli nevidí do zpětných zrcátek, tak by vůbec neměl vyjíždět, češi nejsou takový tintítka jako japonští výrobci, tak jezděte na něčem jiném. Co se týče předjíždění v kolonách, je to prostě jen nepříjemné, nejde o to, že tam bude dřív .. v některých případech tím motorkář (kromě jiných) porušuje to nejzákladnější pravidlo: neohrozíš, neomezíš. Možná to totiž nevíte, ale ten prostor mezi autama, je pro případnou sanitku, ne pro motorky .. Stoprocentně proto souhlasím s první větou článku: Motorkáři, ačkoli se nám některá média leckdy snaží vsugerovat obraz jiný, jsou úplně normální lidé a běžní účastníci silničního provozu. A měli by se tak i chovat.

    bimmer

    jsem autař tzv.plechovkář,jezdim svižně nezdržuju,ale jsem taky motorkář na silny mašině,na ní taky svižně ale ohleduplně hlavně kvuli ostatním,na mašině 20let,mate pravdu nemalo mych kolegu motorkařu jezdej přehnaně a i mě dokažou nasírat,těžko s tím něco udelat,je to o povaze,v autech jezdí také nemálo naprostych hovad,je to pakárna s nima.

    bimmer

    jo,to je dobry,pravda

    bimmer

    ja mam schízu,kdyz jsem v autě tak ho řídí ten hodnejši,když mašinu tak ji řídí ten zlobivější,je to zajímavy,změna je život,i ze schízou se dá žít,ale asi se to musí umět,

    dědek

    Jsem ročník 43 a s  motorkou žiji od mala. To shrnutí rad bych lépe nenapsal !

    kozka

    Osobně mne trápí způsob, jakým dávají řidiči znamení o změně směru – pozdě, nebo vůbec. Typická situace: auto zpomaluje až jede takřka krokem, motorkář za ním odřazuje až na jedničku, auto nebliká, motorkář začne předjíždět a auto vyhodí blinkr a odbočí doleva… Dalším problémem je umístění předních blinkrů na některých modelech aut z vnitřní strany předních světlometů, při rozsvícených světlech často neviditelné – při absurdních požadavcích STK na kdejakou maličkost nechápu jak je možné, že byla schválena výroba…

    roman

    Jelikož i auta i motorky řídí vždy jen (lidé) nemůžou (lidé) očekávat že na silnicích bude někdy bezpečno. Sebevětší pozor bude kdokoliv z nich dávat, stejně se stane něco o čem když to přežije bude vyprávět jako o stašné smůle nebo (to bys nečekal co se mi stalo). Ať budou opatření všeho typu sebelepší, lidé budou stejně umírat, zranovat se nebo přes všechny očkování a zdravotní péči nemocní a na nemoci umírat.
    Tak jsem tady v krátkosti scchhrrábnul náš život jako zbytky motorkáře z dálnice 😀

    Alda

    Motorka se všude vejde….
    Ano, na křižovatce se vejde opravdu všude, zprava , zleva, je to jedno, já mám moto, nebudu přece čekat….
    Kdo byl v Itálii, ví, že není problém dát na 2 pruhou cestu vedle sebe 4 auta, taky se vejdou…
    A skutristi stojí za nima….
    O to mi ale nejde, potom přijedete k obchodu a moto stojí samo na místě pro auto…..
    TAm už toho místa holt potřebuje víc no….

    🙂

    Prosím všimněte si smajlíka, děkuji.

    Kamil

    Premyslim prave o porizeni skutru, mate nekdo doporuceni na jakou znacku kouknout?

    Jarek

    Kamile ja muzu doporucit eskutr https://www.niuskutry.cz/ vypadaji fakt skvele a maji hodne dobrej dojezd

    Kamil

    Tyjo diky moc ja jsem prave nad tim elektrickym skutrem i premyslel. 🙂

    M
    Muky

    Především by měl vědět, že jsme právoplatným účastníkem silničního provozu, zasloužíme si tedy naprosto stejný respekt jako ostatní. Já vyrůstal v motorkářské rodině a samozřejmě jsem tyto sklony zdědil. 🙂 Svou první motorku jsem si koupil v 18 a teď mi je 32. Teď mi moje ježdění zpříjemňuje moje nová pánská bunda 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist