Chevrolet Camaro Z/28 pokořil Nürburgring v parádním čase 7:37

Pokud vám někdo bude paušálně tvrdit, že americká auta neumí zatáčet, odkažte jej na video Camara Z/28 na Nordschleife, je rychlejší než 991 Carrera S.

Po krátkém svezení v Chevroletu Camaro SS s automatickou převodovkou trvám na tom, že je to pořád jedna z nejlepších nabídek za milion korun v poměru k výkonu, pokud ale jde o jízdní vlastnosti, žlutý „Transformer“ kvůli své vysoké hmotnosti a nervózní zadní nápravě v zatáčkách příliš přesvědčivý není.

Že jde přesto o mechanicky slušný základ, který je možné dále vylepšit, dokázal již model ZL1 s kompresorem, když zvládl Severní smyčku Nürburgringu za 7 minut a 41 sekund a přiblížil se na dostřel takovým strojům jako je Ford GT nebo Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera. Nejnovější verze Z/28 navíc ukazuje, že hraje poněkud vyšší ligu.


Jen připomínáme, že model Z/28 je poháněný atmosférickým vidlicovým osmiválcem LS7 o objemu 7,0 litru z výběhového Chevroletu Corvette Z06. K zajímavým konstrukčním detailům patří titanové ojnice, kovaná kliková hřídel či suchá vana, pohon ventilů však pořád zajišťují rozvody OHV. Nejvyšší výkon agregátu činí 507 koní a maximální točivý moment je 637 newtonmetrů.

Oproti přeplňovanému a silnějšímu modelu ZL1 se konstruktérům podařilo snížit váhu Z/28 o 136 kg na konečných 1732 kilogramů, což sice není málo, přesto však už při prezentaci vozu jeho autoři naznačili, že „osmadvacítka“ nebyla stavěna na sprinty, ale naopak bere ohledy na možné výlety majitelů na okruhy. Že to nebyla troufalost, dokazuje i nejnovější videosnímek Chevroletu z Nordschleife.

Koncern General Motors posadil za volant Camara svého testovacího pilota Adama Deana a výsledkem je špičkový čas 7 minut a 37,47 sekundy. Abyste si udělali obrázek o tom, co to znamená ve srovnání s jinými sportovními vozy, vězte, že Z/28 překonala Lexus LFA i poslední generaci Porsche 911 (991) Carrera S.

Za kolik jej bude GM prodávat, prozatím nevíme, výkonnější ZL1 je však ve Spojených státech k mání za něco málo přes milion korun a nemyslíme, že by tohle auto mělo být výrazně dražší. Dejte to do kontextu s cenovkou devětsetjedenáctky či malosériového Lexusu a schopnosti Chevroletu jsou tím pádem o řád obdivuhodnější.

Dost možná získá Z/28 o kousek více vašeho respektu, pokud se podíváte na video až do konce. Řidič jede skvěle, nicméně ve finále se musí potýkat s přeháňkou a vůz jde několikrát do smyku, což znamená, že v případě ideálních klimatických podmínek by mohlo být tohle Camaro ještě o pár vteřin rychlejší. A prý ameriky neumí zatáčet…

16.10.2013 9:47| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist