Chevrolet Camaro ZL1 má 580 koní

Dvě z nejnetrpělivěji očekávaných čísel této sezóny jsou venku. Nejsilnější Camaro historie dostalo 580 koní a 756 newtonmetrů.

Dosud jsme o nejsilnějším Chevroletu Camaro věděli téměř vše, ovšem ono téměř bylo podstatné. Fanoušci celé měsíce hořeli zvědavostí, jak bude chystané ZL1 vlastně silné. Nejvýkonnější Camaro všech dob dostane 580 koní a 756 newtonmetrů. Svého prapředka z roku 1969, monstrózní ZL1 se sedmilitrem (427 cu in), tak formálně překonává o 150 koňských sil.

Není žádným tajemstvím, že pod kapotou nového ZL1 se ukrývá small-block LSA se 6,2 litry objemu a velkým kompresorem. Technicky vzato jde o jednotku, která pohání Cadillac CTS-V. Ten však má pouze 556 koní. Mimochodem – udávané výkony jsou s největší pravděpodobností v imperiálních (wattových) koních, i když u Američanů jeden nikdy neví. Evropská čísla, měřená v jednotkách SI, by tak měla být nepatrně vyšší – Camaro ZL1 má v řeči našeho kmene 589 koňských sil.Rozdíl to není velký a nemění nic na slovech šéfinženýra projektu Ala Oppenheisera, který svou kreaci hrdě komentuje: „Camaro ZL1 přináší výkony a technologie supersportů do světa sportovních aut. Co se prostého výkonu týče, je ZL1 silnější než Ferrari 458, má víc točivého momentu než dvanáctiválcový Aston Martin DB9 a lepší poměr výkonu k hmotnosti než Porsche 911 Carrera GTS.“S takovým stádem bude v kupé Chevrolet největším problémem neusmažit zadní pneumatiky. Řidiči s tím pomůže Performance Traction Management (PTM), což je pouze stručný název pro kontrolu trakce integrovanou s ovládáním stabilizace a dalších palubních systémů. PTM dostane hned pět módů, vhodných pro všechny možné podmínky od deště po drag strip ošetřený speciálními nástřiky pro zvýšení přilnavosti.

Samozřejmostí jsou dnes u dražších chevroletů magnetoreologické tlumiče, tentokrát se třemi módy: Tour, Sport a Track. V každém z nich bude elektronika upravovat nastavení tlumičů tisíckrát každou sekundu, aby udržela vůz v optimální rovnováze. V nabídce se objeví dvě převodovky. Manuál i konvenční automat dostanou šest převodových stupňů

autoweb.cz

12.9.2011 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist