Chevrolet Camaro ZL1 má 580 koní

Dvě z nejnetrpělivěji očekávaných čísel této sezóny jsou venku. Nejsilnější Camaro historie dostalo 580 koní a 756 newtonmetrů.

Dosud jsme o nejsilnějším Chevroletu Camaro věděli téměř vše, ovšem ono téměř bylo podstatné. Fanoušci celé měsíce hořeli zvědavostí, jak bude chystané ZL1 vlastně silné. Nejvýkonnější Camaro všech dob dostane 580 koní a 756 newtonmetrů. Svého prapředka z roku 1969, monstrózní ZL1 se sedmilitrem (427 cu in), tak formálně překonává o 150 koňských sil.

Není žádným tajemstvím, že pod kapotou nového ZL1 se ukrývá small-block LSA se 6,2 litry objemu a velkým kompresorem. Technicky vzato jde o jednotku, která pohání Cadillac CTS-V. Ten však má pouze 556 koní. Mimochodem – udávané výkony jsou s největší pravděpodobností v imperiálních (wattových) koních, i když u Američanů jeden nikdy neví. Evropská čísla, měřená v jednotkách SI, by tak měla být nepatrně vyšší – Camaro ZL1 má v řeči našeho kmene 589 koňských sil.Rozdíl to není velký a nemění nic na slovech šéfinženýra projektu Ala Oppenheisera, který svou kreaci hrdě komentuje: „Camaro ZL1 přináší výkony a technologie supersportů do světa sportovních aut. Co se prostého výkonu týče, je ZL1 silnější než Ferrari 458, má víc točivého momentu než dvanáctiválcový Aston Martin DB9 a lepší poměr výkonu k hmotnosti než Porsche 911 Carrera GTS.“S takovým stádem bude v kupé Chevrolet největším problémem neusmažit zadní pneumatiky. Řidiči s tím pomůže Performance Traction Management (PTM), což je pouze stručný název pro kontrolu trakce integrovanou s ovládáním stabilizace a dalších palubních systémů. PTM dostane hned pět módů, vhodných pro všechny možné podmínky od deště po drag strip ošetřený speciálními nástřiky pro zvýšení přilnavosti.

Samozřejmostí jsou dnes u dražších chevroletů magnetoreologické tlumiče, tentokrát se třemi módy: Tour, Sport a Track. V každém z nich bude elektronika upravovat nastavení tlumičů tisíckrát každou sekundu, aby udržela vůz v optimální rovnováze. V nabídce se objeví dvě převodovky. Manuál i konvenční automat dostanou šest převodových stupňů

autoweb.cz

12.9.2011 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist