BMW 1 M Coupé konečně oficiálně

A je to venku! Nejdivočejší BMW poslední doby dorazilo a naděluje fanouškům pod stromeček pěkný dárek.

BMW řady 1 M Coupé právě dorazilo. Automobilka hned na úvod tiskového prohlášení zdůrazňuje, že nový model s písmenkem M bude nabízen v omezeném počtu s velmi omezenou doplňkovou výbavou. Ceny pro jednotlivé trhy budou uveřejněny před odhalením auta veřejnosti.

V Německu už je cena stanovena, včetně daně je to „jen“ 50 500 eur, tedy něco málo přes 1 250 000 korun. Předpokládáme, že se po novém modelu hned zapráší, protože takhle atraktivní cenovou nabídku jsme opravdu neočekávali. Pojďme se raději hned podívat na techniku.

​Motor:
Už dopředu se vědělo, že pod kapotou bude přeplňovaný benzínový řadový šestiválec o objemu 3,0 l. Oficiální číslo výkonu je 340 koní v 5980 ot./min. Sice je to o 3 koníky méně, než kolik nabízela atmosférická jednotka v minulém BMW M3, ale točivým momentem 450 Nm od 1500 do 4500 ot./min. deklasuje všechny emtrojky historie. K dispozici je dokonce i funkce overboost, která krátkodobě zvýší točivý moment až na 500 Nm.Převodovky a diferenciál:
V základu dostanete nový šestistupňový manuál s krátkými drahami řazení, který posílá všechnu sílu na zadní kola. BMW vzadu použilo nápravu z modelu M3 s legendárním samosvorným M-diferenciálem, nikoli s pouze elektronickou náhražkou, o které se původně mluvilo. V prototypech byla k vidění i dvouspojková sedmirychlostní převodovka s pádly pod volantem, ale v tiskové zprávě se o ní prozatím mlčí.

​Elektronika:
BMW 1 M Coupé má samozřejmě ABS a stabilizaci, ale tu můžete buď omezit, nebo úplně vypnout. Novinkou, kterou v jiných modelech BMW řady 1 nenajdete, je režim MDM (M Dynamic Mode), který dovoluje větší prokluz kol a oddaluje zásahy stabilizace, pokud máte všechno pod kontrolou. V tiskové zprávě se dokonce dočtete, že „řežim MDM umožňuje kontrolovanou dynamickou přetáčivost“. Tady vidíte, k čemu bylo tohle auto postaveno…Čísla:
Jestli jste čekali, že bude BMW 1 M Coupé stejně lehoučké jako legendární BMW M3 E30, se kterým ho všichni (i automobilka) srovnává, čekali jste marně. Hmotnost auta je 1495 kilogramů, což je jen o kousek méně než kolik ukáže na vahách emtrojka. Akcelerace z 0 na 100 km/h se ale odehraje za velmi slibných 4,9 sekundy a maximální rychlost je omezena na 250 km/h. BMW M3 akceleruje na stovku za 4,8 sekundy, takže podezříváme automobilku z toho, že tu desetinku tam přidala úmyslně…Jestli vám jde i o praktičnost, tak vězte, že v kufru najdete 370 litrů volného místa a pokud se budete s plynem mírnit, auto pojede v kombinaci za 9,6 litru na 100 km. Výbava je poměrně bohatá, dostanete automatickou klimatizaci, tempomat, audio systém a nastavitelná anatomická sedadla.

BMW 1 M Coupé se začne v Německu prodávat v květnu 2011 za již zmíněných 50 500 eur včetně daně. Veřejnost auto prvně uvidí na autosalonu v Detroitu už v lednu. Doufejme, že se několik exemplářů dostane i k nám a že do té doby někde seženeme 50 500 eur nebo ekvivalent v jakékoli jiné měně…

autoweb.cz

10.12.2010 8:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist