autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Audi TT v naftě? Ode dneška realita
Audi TT v naftě? Ode dneška realita
Konceptem R8 V12 TDI Audi jasně naznačilo, že v kombinaci naftového motoru a sportovního auta nevidí problém. R8 V12 TDI se zatím nevyrábí, ale můžete si koupit Audi TT 2.0 TDI.
Pohání ho nový dieselový čtyřválec se vstřikováním common rail – ano, přesně ten, který má namířeno i pod kapotu Škody Octavia RS. Pokud se vám nechce klikat na odkaz, vězte, že vyvine 125 KW/170 koní a 350 Nm.
Audi TT 2.0 TDI coupé zrychlí na 100 km/h za 7,5 s a dosáhne rychlosti 226 km/h. Roadster je o jednu desetinu, respektive tři kilometry v hodině pomalejší.
Oproti Octavii RS je tady jeden dost významný rozdíl. Ne, počet dveří nemyslíme. Audi TT 2.0 TDI bude – aspoň prozatím – nabízeno výlučně s pohonem všech kol. Jmenuje se quattro, ale stejně jako u jiných audi s motorem uloženým napříč je realizován spojkou Haldex.
Audi TT velká fotogalerie
O účinnosti nového motoru leccos prozrazuje fakt, že i se čtyřkolkou může Audi udávat kombinovanou spotřebu 5,3 l/100 km (5,5 l v případě roadsteru). Motor splňuje normu Euro 5.
Oficiálně bude nová pohonná jednotka pro TT představena v Ženevě, prodej se rozběhne vzápětí.
autoweb.cz