Škoda Octavia RS dostane nový motor

Staré, hlučné, tvrdé TDI PD snad konečně zmizí v propadlišti dějin.

Není žádným tajemstvím, že redakce autowebu nepatří zrovna k horlivým zastáncům naftové Škody Octavia RS TDI. Při našem srovnávacím testu z loňského roku se slabiny její pohonné jednotky ukázaly ve velmi jasném světle.

Naštěstí se blýská na lepší časy. Celý koncern Volkswagen postupně nahrazuje agregát 2.0 TDI PD (čerpadlo-tryska) inovovaným turbodieselem. Palivo do jeho válců dodává systém common rail s piezoelektrickými vstřikovači.

Škoda Octavia II fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Octavia II 2 fotogalerie

Svými parametry se nový motor, v hantýrce škodovky označovaný jako 2.0 TDI CR, prakticky do puntíku shoduje s tím stávajícím. Ve 4200 ot./min. dává výkon 125 kW/170 koní, točivý moment 350 Nm je k dispozici v rozsahu 1750 až 2500 ot./min. Tato pohonná jednotka se objeví i pod kapotou zcela nové generace vozu Škoda Superb.

Automobilka prozatím nezveřejnila, jak se zástavba nového motoru promítne do jízdních výkonů a spotřeby Octavie RS. Víc se dozvíme za týden v Ženevě, kde bude Škoda Octavia RS TDI CR vystavena spolu s novým Superbem a dalšími novinkami z Mladé Boleslavi.

Škoda Octavia III fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Octavia III 3 fotogalerie

autoweb.cz

27.2.2008 8:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist