Audi R10 míří mezi nejrychlejší auta planety. S dieselem.

Audi se opravdu chystá vkročit mezi supersporty s naftovým motorem. Doplňovat ho budou dva elektromotory a výkon se má podívat až na 600 koní.

Auto, které vidíte na titulce, pochopitelně není nejnovější supersport z Ingolstadtu. Díváte se na speciál Audi R18 stvořený pro Le Mans. U chystaného supersportu ale bude hrát důležitou roli, takže si ho pojďme alespoň rámcově připomenout.

Hmotnost celého auta je díky použití karbonu jen 900 kilogramů. Motor? Naftový, jak je u Audi zvykem, je uložený uprostřed, má šest válců a objem 3,7 litru. Z poměrně skromného objemu však doluje výkon 532 koní, které přes elektronicky řízenou šestistupňovou převodovku XTrac putují na zadní kola.

DOPORUČUJEME: Máte diesel? Zjistěte, jak zvýšit jeho spolehlivost

A teď už k chystanému superautu, které vás zajímá. V hierarchii automobilky má stát nad Audi R8, od kterého se musí výrazně odlišit i vzhledem. A za vzor si vezme právě R18. V současnosti se musíme spoléhat jen na slova Wolfganga Dürheimera, který tvrdí, že vypadá “vážně skvěle”. Nic jiného bychom ani od člověka z vývoje nečekali. Asi nebudeme daleko od pravdy, když řekneme, že Audi R10 nebude šetřit karbonem, budou tu podobné LED světlomety a možná i odkaz na ten divoký spoiler na zádi, který vozí závodní speciál v Le Mans.Hlavní spojitost budou mít obě auta v motoru, respektive v palivu, které bude vybuchovat ve válcích. Naftový motor bude vycházet z třílitrového šestiválce, po jehož rozsáhlém přepracování by se měl výkon pohybovat okolo 420 koní. Na zadní kola ho bude posílat sedmistupňová dvouspojková převodovka, ale zároveň Audi mluví o pohonu Quattro. Jak na to přišli? Zcela jednoduše, na přední nápravě se usídlí dva elektromotory, se kterými by se měl celkový výkon točit okolo 600 koní.

DOPORUČUJEME: Nejlepší diesely v ojetých autech – jaké to jsou?

S unikátním pohonem se chce Audi vyšvihnout mezi ty nejlepší superauta planety. Jestli se jim to povede i se “smradlavou” naftou nedokážeme odhadnout, minimálně na blízkém východě je nafta stále předurčena jen autobusům a kamionům a i v úplně normálních autech nenajdete nic jiného, než benzín.

Jestli opravdu dojde k radikální změně na poli nejrychlejších aut odhalí v září autosalon ve Frankfurtu, kde se má koncept alespoň částečně ukázat.

Ondřej Lilling

19.3.2013 5:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist