Audi R10 míří mezi nejrychlejší auta planety. S dieselem.

Audi se opravdu chystá vkročit mezi supersporty s naftovým motorem. Doplňovat ho budou dva elektromotory a výkon se má podívat až na 600 koní.

Auto, které vidíte na titulce, pochopitelně není nejnovější supersport z Ingolstadtu. Díváte se na speciál Audi R18 stvořený pro Le Mans. U chystaného supersportu ale bude hrát důležitou roli, takže si ho pojďme alespoň rámcově připomenout.

Hmotnost celého auta je díky použití karbonu jen 900 kilogramů. Motor? Naftový, jak je u Audi zvykem, je uložený uprostřed, má šest válců a objem 3,7 litru. Z poměrně skromného objemu však doluje výkon 532 koní, které přes elektronicky řízenou šestistupňovou převodovku XTrac putují na zadní kola.

DOPORUČUJEME: Máte diesel? Zjistěte, jak zvýšit jeho spolehlivost

A teď už k chystanému superautu, které vás zajímá. V hierarchii automobilky má stát nad Audi R8, od kterého se musí výrazně odlišit i vzhledem. A za vzor si vezme právě R18. V současnosti se musíme spoléhat jen na slova Wolfganga Dürheimera, který tvrdí, že vypadá “vážně skvěle”. Nic jiného bychom ani od člověka z vývoje nečekali. Asi nebudeme daleko od pravdy, když řekneme, že Audi R10 nebude šetřit karbonem, budou tu podobné LED světlomety a možná i odkaz na ten divoký spoiler na zádi, který vozí závodní speciál v Le Mans.Hlavní spojitost budou mít obě auta v motoru, respektive v palivu, které bude vybuchovat ve válcích. Naftový motor bude vycházet z třílitrového šestiválce, po jehož rozsáhlém přepracování by se měl výkon pohybovat okolo 420 koní. Na zadní kola ho bude posílat sedmistupňová dvouspojková převodovka, ale zároveň Audi mluví o pohonu Quattro. Jak na to přišli? Zcela jednoduše, na přední nápravě se usídlí dva elektromotory, se kterými by se měl celkový výkon točit okolo 600 koní.

DOPORUČUJEME: Nejlepší diesely v ojetých autech – jaké to jsou?

S unikátním pohonem se chce Audi vyšvihnout mezi ty nejlepší superauta planety. Jestli se jim to povede i se “smradlavou” naftou nedokážeme odhadnout, minimálně na blízkém východě je nafta stále předurčena jen autobusům a kamionům a i v úplně normálních autech nenajdete nic jiného, než benzín.

Jestli opravdu dojde k radikální změně na poli nejrychlejších aut odhalí v září autosalon ve Frankfurtu, kde se má koncept alespoň částečně ukázat.

Ondřej Lilling

19.3.2013 5:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist