AAA AUTO letos čeká historické prodeje

Největší prodejce ojetých vozidel v ČR, působící i na slovenském, polském a maďarském trhu, předpokládá, že letos v síti svých autocenter prodá neuvěřitelných 84 000 automobilů. V roce 2019 by toto číslo mělo narůst až na 100 000 vozidel, čemuž má dopomoci i otevírání nových poboček.
rekordaaa2018_perex.jpg Zdroj: MilanJ

Síť autocenter AAA AUTO, provozovaná skupinou AURES Holdings, letos za první tři čtvrtletí prodala 64 000 vozů a s celkovými letošními prodeji plánovanými na úrovni 84 000 aut měla by bez problémů překonat svůj deset let starý celoroční rekord. V příštím roce bude prodejní cíl ještě ambicióznější. Pomoct by k němu mělo rozšíření pobočkové sítě ze stávajících 45 autocenter na 50 a další zavádění inovací.

Jen v České republice AAA AUTO letos očekává prodej přibližně 50 000 vozidel. To znamená, že průměrně největší obchodník s ojetinami na našem trhu prodá přes 4000 automobilů měsíčně. Česká republika se tak na celkových prodejích podílí největší měrou. To by ale do budoucna mohl změnit velký polský trh, kde se AAA AUTO chystá otevírat další pobočky. Situaci zde ale nemá úplně snadnou. „Stav ojetin v Polsku je horší než v u nás a to znamená komplikace s výkupem, kdy musíme odmítat ještě více vozidel než v České republice,“ vysvětlil Petr Vaněček, provozní ředitel AAA AUTO.

Rekordní rok 2018 předzvěstí otevírání nových poboček
Skupina celkově za prvních 9 měsíců zvýšila prodeje na 64 000 ojetých vozů, což je o 12% více než za stejné období v loškém roce. Nejsilněji rostoucí zemí je Polsko, kde se zatím meziročně prodeje zvýšily o 49%. Přitom v této zemi je potenciál rozvoje skupiny stále obrovský.

„Po 3 letech budování infrastruktury a intenzivním tréninku lokálního týmu přecházíme do druhé, podstatně rychlejší fáze expanze v Polsku. V příštím roce tam otevřeme až 4 nové pobočky s kapacitou 300-500 aut ve městech nad 300 000 obyvatel. Celkově tak plánujeme zhruba zdvojnásobit nabídku aut z aktuálních zhruba 1400 na 2500-3000 aut v nabídce během pouhého roku. Pro srovnání, průměrná pobočka v ČR mimo velká města má na skladě cca 200-250 aut. Velikost poboček v Polsku je tedy zhruba dvojnásobně větší, než je standard české i slovenské sítě. Naše strategie je postupně dominovat Slezskému regionu a v expanzi během 2-3 let postupovat směrem na sever ke Gdaňsku a Gdyni,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka sítě autocenter AAA AUTO provozované skupinou AURES Holdings.

Kromě Polska otevře po více než dvou letech AURES Holdings novou pobočku sítě AAA AUTO také v České republice a v Maďarsku. Koncem roku 2019 by tak měla síť AAA AUTO zahrnovat 50 autocenter, tedy nejvíce v historii. „To by nám mělo pomoci dostat se v prodejích příštího roku až ke hranici 100 000 vozů, pokud bude současný trend růstu trhu nových i ojetých aut nadále pokračovat. Letos prodáme asi 84 000 aut, takže při růstu na úrovni trhu, podpořeném navíc rychlou expanzí je to poměrně realistický cíl,“ věří Topolová.

Alternativní pohony na trhu ojetin
Kromě expanze pobočkové sítě a inovací vidí skupina další prostor k růstu prodejů také v zaměření na vozy s alternativními pohony. Těm se přitom na trhu s ojetými automobily dříve zrovna nedařilo, snad s výjimkou LPG.

„Po letech stagnace lze podle prodejů nových vozů s alternativními pohony očekávat i jejich boom mezi ojetinami. V bazarech se konečně více objevují hybridy a elektromobily. Prodej elektromobilů je u nás letos trojnásobný, u CNG více než dvojnásobný. Na trhu ojetin chceme být v segmentu alternativních pohonů leaderem, stejně jako již jsme ve všech ostatních,“ uvedl Petr Vaněček.

Katalyzátory vývoje bude podle Vaněčka jednak zahájení prodeje elektromobilů a plug-in hybridů Škoda v příštím roce a pak také minulý týden Evropským parlamentem požadované drastické snížení emisí automobilů od roku 2030. „Pokud bude s pozicí Evropského parlamentu souhlasit Evropská komise a členské státy, povede to nezbytně k rychlému rozvoji elektromobility,“ míní Vaněček.

Inovace vedou k rozšiřování služeb
Kromě rozvoje pobočkové sítě deklarovala skupina jako hlavní směr pro zvyšování objemu prodejů zavádění inovací. Letos v lednu proto soustředila vývoj a zavádění inovací pro všechny značky a podnikatelské aktivity pod nově založenou inovační laboratoř AuresLab. Během roku se AuresLab stal plnohodnotnou součástí skupiny a představil řadu nových aktivit.

„Za dobu své krátké činnosti AuresLab vyvinul značky Mototechna Classic, Mototechna Drive, službu Try&Buy, a několik aplikací pro výkup a prodej vozidel pod souhrnným názvem AuresApps. V rozvoji činnosti AuresLabu budeme nadále pokračovat i v dalších letech,“ uvedl Petr Vaněček, který má zavádění inovací ve skupině ve své přímé kompetenci.

Velmi úspěšnými projekty v rámci inovací jsou zejména značka investičních vozů Mototechna Classic a půjčovna Mototechna Drive. „Od dubna značka prodala 50 vozů různých značek, hodnoty a stáří. Za zmínku stojí Lancia Kappa po prezidentu Václavu Havlovi, Ford Mustang ze šedesátých let, pickup Ford Ranchero z roku 1972 či několik veteránů z éry socialismu. Nejcennějšími vozy v současné nabídce je dvojice Ferrari Testarossa v ceně několika milionů, jedno Ferrari 550 Maranello za 2,6 milionu a Jaguar XK1 20 z roku 1949 v ceně asi 8 milionů korun,“ shrnul Vaněček.

Půjčovna Mototechna Drive již zapůjčila 400 vozů. „Od listopadu spustíme nový projekt FlexiRent s flexibilní dobou pronájmu vozidla na 6, 9 nebo 12 měsíců za fixní měsíční splátku. V roce 2019 počítáme se zahájením identické činnosti i na Slovensku a v Polsku,“ dodal Vaněček. Úspěchy slaví i prodej specializovaného softwaru pro výkup a správu skladových zásob vozů AuresApps. „Máme již dva velké zákazníky v Rusku a blížíme se k závěru jednání se zákazníkem v Japonsku a v Jihoafrické republice,“ prozradil Petr Vaněček.

Nejnovějším inovačním počinem je projekt komplexního řešení mobility pro firmy pod názvem Fleet Hero, který právě přechází do pilotního provozu. Fleet Hero umožňuje krátkodobý a dlouhodobý pronájem zánovních vozů firmám. „Je to řešení ve formě služby „Car As A Service“ – veškeré starosti se správou vozového parku tak přechází na nás. Firmy mohou složení své flotily průběžně měnit podle svých aktuálních potřeb,“ vysvětlil Vaněček. Ostrý start služby Fleet Hero skupina plánuje od nového roku.

Zavádění nových služeb souvisejících s původní náplní, tedy prodejem vozidel přináší skupině AURES Holdings nejen nové zdroje příjmů, ale i další výhody. Mezi ně patří například přísun vozů se známou historií. To souvisí třeba i se spoluprací s nejvyšší fotbalovou ligou, kam skupina už zapůjčila přes 550 vozů. Ty se následně dostávají do prodeje jako ojeté, když zpravidla mírně ojeté končí v nabídce Mototechny.

12.10.2018 11:42| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist