5 nejlepších exponátů na autosalonu v Paříži 2010

Letos si na nás pařížský autosalon přichystal samá příjemná překvapení. Která auta nás ale poslala do kolen?

Autosalon v Paříži letos patří k těm událostem, kde se místo nereálných a někdy až komických konceptů představují spíše auta blízká sériové výrobě. Se všemi novinkami se můžete seznámit v článku Co týden dal SPECIÁL: Autosalon Paříž 2010 od A do Z.

Dobře, Škoda představila elektrickou Octavii s nulovými emisemi, Volkswagen ukázal nový Passat, Peugeot předvedl zajímavý koncept městského crossoveru a také jsme potkali docela hezké modelky. Nás ovšem zajímala hlavně auta pro řidiče.

Audi Quattro

Audi oslavuje 30 let od vzniku legendárního kupé Quattro, která změnilo pohled na dostupné sporťáky. V té době jste 200 koní a pohon všech kol skoro nikde nedostali. Koncept nového modelu Audi Quattro používá přeplňovaný pětiválec o výkonu přes 400 koní a má inteligentní pohon všech kol s preferencí zadní nápravy. Nejlepší na tom ale je, že auto vypadá až „nebezpečně“ sériově. Je tohle chystaná odpověď Audi na dokončované BMW řady 1 M? Zřejmě ano.

Ferrari SA Aperta
Unikátní otevřený model Ferrari SA Aperta oslavuje 80 let od založení studia Pininfarina. Ferrari proto vyrobí jen 80 kusů tohoto velmi speciálního dvanáctiválcového roadsteru, který nemá ani pořádnou střechu. Cenu neznáme a zřejmě tohle Ferrari ani nikdy neuvidíme, ale to nám nebrání po něm toužit. Motor totiž pochází z Ferrari 599 GTO, má tedy plných 670 atmosférických koní.

Jaguar C-X75
Jaguar nezapomněl, že uměl kdysi dělat opravdové supersporty. A tohle je další. Pamatujete na rekordní Jaguar XJ 220, svého času nejrychlejší auto na světě až do doby McLarenu F1? Koncept Jaguar C-X75 sice nemá tak revoluční design, ale výkony kdekomu vyrazí dech. Uprostřed pod skleněným krytem najdete dvě plynové turbíny, které zásobují energií elektromotory v kolech – celkový výkon 780 koní a točivý moment 1600 Nm slibují šílené zážitky. Maximální rychlost? S přehledem 330 km/h. Tomu říkáme hybrid!

Lamborghini Sesto Elemento
Na první pohled může vypadat jako Gallardo vytuněné od Mansory… Ale ve skutečnosti je to úplně nové auto. Celokarbonová konstrukce a péče k detailu mají za následek hmotnost těsně pod jednu tunu, což dělá z tohoto Lamba jedno z nejlehčích aut v segmentu. Motor z Gallarda Superleggera poskytuje stejných 570 koní a roztáčí všechna kola. Jen pro informaci, Lamborghini Sesto Elemento má lepší poměr výkonu ku hmotnosti než Bugatti Veyron.

Lotus Esprit
Lotus představil na autosalonu v Paříži hned šest nových modelů, takže jsme v tom měli zprvu trochu zmatek. Nový směr však asi nejlépe sedí na dlouho očekávanou reinkarnaci modelu Esprit. Motor uprostřed pochází z Lexusu IS-F, ale díky kompresoru má výkon 550 až 620 koní. To bude potřeba, Esprit bude kvůli luxusní výbavě tlouštík. Očekává se i zástavba hybridního systému KERS z Formule 1. Už v roce 2013 tak Lotus nabídne skutečného rivala pro Porsche Turbo.

A jaký koncept nebo automobil se na letošním autosalonu v Paříži nejvíce líbí vám? Podělte se s ostatními v diskusi pod článkem nebo na stránce Autowebu na Facebooku.

autoweb.cz

4.10.2010 3:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist