Ferrari a SA Aperta a California HELE

Expozici výrobce z Maranella dominuje otevřená 599, ale k vidění je také California s ekologickými úpravami a monopost F1.

Roadster na podvozku 599, celým jméněm Ferrari SA Aperta, se vybraným zákazníkům představil v Pebble Beach, ale širší veřejnost o něm může snít teprve nyní. První otevřené dvanáctiválcové Ferrari od roku 2005 vyrazí do světa v pouhých osmdesáti kusech. Všechny jsou prodané. Můžete však mít Californii s nižší spotřebou. Atmosféru na pařížském stánku Ferrari dotváří dekorace ze zvěta formule jedna včetně celých monopostů i vybraných vnitřností.

Písmena SA v označení roadsteru jsou tu za jména Sergio a Andrea. Tak se jmenovali otec a syn Pininfarinovi, jejichž společnost letos slaví osmdesát let. Tím se vysvětluje plánovaný počet vyrobených aut. SA Aperta nemá střechu v pravém slova smyslu, pouze provizorní plátěný díl „pokud se počasí opravdu pokazí“, říká doslova tisková zpráva.Přední okno je nižší, stejně jako světlá výška a tedy i celé auto. Vidlicový dvanáctiválec pochází z verze GTO, má tedy 670 koňských sil s točivým momentem až 620 newtonmetrů. 1705 kilo těžká SA Aperta s nimi zrychlí na sto kilometrů v hodině za 3,6 sekundy. Pokud podržíte plyn na podlaze dost dlouho, pojede 325 kilometrů v hodině. V tom nepravděpodobném případě, že by vás zajímala spotřeba nového Ferrari: SA Aperta žere 17,5 litru na sto kilometrů.California HELE je o poznání úspornější. HELE znamená High Emotion Low Emission, neboli mnoho emocí, málo emisí. Balíček úprav se představuje pod kapotou nejlevnějšího modelu Ferrari, ale brzy si najde cestu do většiny modelů značky. Jeho součástí je systém stop-start a celá řada inteligentních součástek – větrák chlazení nebo čerpadla klimatizace a paliva, vše dostalo chytré regulační systémy.

Díky nim míří pod plným plynem na zadní kola malého Ferrari navíc 25 newtonmetrů, které by jinak zmizely v alternátoru a na dalších místech. Spotřeba Californie HELE je téměř o deset procent nižší ve srovnání s obyčejným modelem. Ferrari ale tvrdí, že ve městě bude rozdíl až 23 procent. Stop-start umí nastartovat za 230 milisekund a z míry ho nevyvede ani brzdění levou nohou.

autoweb.cz

1.10.2010 3:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist