5 aut, která musí porazit Škoda Octavia III

Zjistěte, kdo je úhlavní nepřítel nové Škody Octavia. Podíváme se na technická data, spotřeby, velikosti kufrů a samozřejmě i ceny a výbavy.

Nepochybujeme o tom, že nová Škoda Octavia bude opět bestsellerem na našem trhu. Přesto ji čeká několik velmi těžkých soupeřů. Pojďme si tedy některé nejbližší protivníky s novou Octavií porovnat nejprve v tabulce. Porovnali jsme základní výbavy s cenou a aspoň některými prvky, které lze zaškrtnout. Potom uvádíme základní dieselové motorizace a rovněž vrcholný nejsilnější diesel.


Srovnávat výbavy je velmi ošemetné, protože každou chvíli nabízí výrobci všechny možné výhodné pakety, slevy a podobně. Přesto při porovnávání ceníků asi zájemci neunikne, že v základní výbavě nové Octavie toho moc krom nejnutnějších věcí není. Naproti tomu Hyundai i30 a jeho výbava Trikolor obsahuje už prakticky všechno. Podobně i Kia Cee’d má v prostřední výbavě Comfort plno hraček a ještě jich je spousta za příplatek. Volkswagen Golf následuje vzoru Škody a začíná se u úplného základu, stejně tak to platí pro Škodu Rapid.

Škoda Octavia III fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Octavia III 3 fotogalerie

Každé auto má pro a proti. Jak už z tabulky vyplývá, nová Octavia drtí soupeře velikostí kufru, i když oni zase mohou kontrovat variantou kombi, na kterou Octavia pořád čeká. Korejci HyundaiKia nabízí dobré jízdní vlastnosti a jejich cenová politika je velmi příznivá, rovněž se zlepšuje image postavení těchto značek na našem trhu. Volkswagen zase může pro někoho znamenat prestižní značku, ale zapomínat bychom neměli ani na Rapid, pokud chce dát někdo z „vlasteneckých“ důvodů přednost domácí značce. Rapid možná nebude na silnici tak přesvědčivý jako Octavia, ale rozhodně nezklame co do vnitřního prostoru.Bohužel, pro základní diesel 1.6 TDI (90 k) pro Rapid ještě nejsou k dispozici technické údaje a ceny. Přesto by se dala cenová politika aspoň přibližně odhadnout. Možná se také ptáte, kde je to páté auto. Tady:

Ojetá Škoda Octavia II
Právě ojetá Octavia minulé generace bude další těžký soupeř pro nový produkt z Mladé Boleslavi. Na trhu je široký výběr a pokud se podíváte na ceny nové Octavie, určitě by se dala najít spousta alternativ s malým počtem kilometrů, případně mnoho nových skladových aut za zajímavé peníze. Například za 400 000 korun můžete mít krásně vybavený model 2.0 TDI a do půl milionu koupíte oblíbený model RS. Chce to jen hledat.V redakci jsme také zkusili najít i jiné alternativy k nové Octavii. Prostě jsme vzali první auto, které nás napadlo, a zkusili si tento návrh obhájit.

Dalibor Žák:
Záleželo by na rozpočtu, ale asi bych stejně nakonec skončil v nějaké ojetině s šestiválcem (třeba 530i, co já vím). A pak bych po prvním servisu nadával, proč jsem si radši nekoupil novou Octavii…

Ondřej Lilling:
Budu působit podjatě, ale já bych spíš než novou Octavii koupil odcházející Mazdu 6. Kvalitou interiéru se s Octavií rovnat nemůže, ale tím, jak jezdí, je mi prostě bližší.

Filip Rakovan:
Mým pohledem budou obecně největšími nepřáteli nové škody Octavia „čeští“ Korejci a to z několika důvodů. Tak za prvé jsou „naši,“ tedy z Česka, tedy vyráběné u nás a námi. Stejně jako Octavia, nikdo nemůže napadnou Hyundai, že k nám vozí auta z daleké Asie. Pokud někdo stojí za kvalitou výroby, tak to jsou české ruce. V tabulce máme Hyundai i30, ale já vidím styčné plochy i s Hyundai i40. Tak třeba je tady téměř stejná cena – pokud máme u Octavie v tabulce cenu od 539 900 Kč, tak i40 1.6 GDI startuje na 539 990 Kč. A také obligátní zavazadelník, i ten lze celkem dobře srovnávat, pokud Octavia nabízí 590 litrů versus 525 litrů u Hyundai. Obě auta jsou (budou) k dispozici nejen jako liftback/sedan, ale i ve variantě kombi a obě mým pohledem míří na podobnou cílovou skupinu.

Honza Koubek:
Asi bych si raději koupil Ford Focus. Je pro mě designově zajímavější a hlavně ho nebude mít tolik lidí (a jsou teď dobré slevy). Jak se ale znám, radši bych oželel současnou generaci a hledal spíš málo ojetý a lépe vybavený kus z minulé generace, která byla řidičsky ještě výrazně zábavnější.

Hugo Kottás:
Asi bych volil lehce ojeté auto, třeba Ford Mondeo nebo Mazdu 6, protože je pro mě radost z řízení stále nejdůležitější. Pokud bych se mohl trochu odvázat, podstoupil bych rozsáhlou byrokracii s dovozem auta z USA a sáhnul bych po Fordu Crown Victoria. Má osmiválec, je neskonale komfortnější a vydrží všechno. Dokonce disponuje o hodně větším kufrem a má styl k nezaplacení. Přestavba na LPG by vyřešila vyšší spotřebu.

Autoweb.cz

18.1.2013 10:50| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist