Volkswagen Beetle 1.2 TSI

Nová generace Beetlu vypadá o poznání mužněji, ale stejně bude asi plno lidí nesmyslně řešit, jestli vůbec má chlap za volantem takového auta co dělat.

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 7.6

​RADOSTI
Dostatečná dynamika; rozumná spotřeba; roztomilý vzhled; praktičnost

STAROSTI
Diskutabilní kvalita interiéru; jako muž budete muset leccos vysvětlovat…

Jedu směrem po Plzeňské dolů do centra a když najíždím do tunelu Mrázovka, říkám si, že jsem tedy od základní dvanáctistovky s turbem v novém VW Beetle čekal lepší hodnoty spotřeby. Zatím na počítači svítí 8,5 litru na 100 km a to není po jízdě spíše z kopce a řídkým provozem kdovíjak dobrá hodnota. Na Jižní spojce nasazuji rozumné tempo, ale spotřeba pořád dolů moc nejde.

Když pak ale sjíždím o kus dál a chystám se předjet dvě nákladní auta, dostavuje se nečekaný příval akcelerace, kterou bych od motoru 1.2 TSI rozhodně nečekal, aspoň ne od sériového. Ale sotva se rozkoukám z toho drtivého zrychlení, zvoní mi telefon… Volají od Volkswagenu…To jsem si mohl domyslet, že mi dali jiné auto, takže jsem se aspoň kousek projel nejsilnější verzí VW Beetle 2.0 TSI s automatem (je rychlá, má pěkný zvuk a celkem pohodlná). A teď hurá skutečně pro tu základní motorizaci.

Musím ale říci, že v červené, bez pruhů a na menších retro kolech vypadá základní Beetle snad lépe než trochu přeplácaný vrcholný model. Všechno je ale otázkou osobního vkusu, protože míra individualizace je skutečně vysoká a „brouka“ si můžete nakonfigurovat, jak chcete (je libo růžový se zelenými hvězdičkami?).

Uvnitř to vypadá skutečně hezky a roztomile a především mnohem lépe než v minulé generaci. Sedí se nízko a více to připomíná Mini Cooper, což je rozhodně pochvala. Místa je tu přitom dost a designérům a konstruktérům se podařilo vnitřní prostor vyřešit velmi dobře. Není to sice, především vzadu, jako v Golfu, ale dejme tomu, že se tu budete cítit jako v VW Polo. Zkrátka, Volkswagen Beetle je prostorné a docela velké auto.

Nedá mi to ale prozkoumat kvalitu materiálů a jejich zpracování. Nutno říci, že jsem tedy čekal lepší přístup ze strany Volkswagenu a třeba preciznosti Golfu (ale také Upu nebo Pola) se nemůže Beetle rovnat. Může za to snad skutečnost, že se montuje až v Mexiku, kde snad nejsou na německé pedantství zvyklí? Těžko říct, ale interiér moderního Volkswagenu obvykle nevrže, neskřípe a jednotlivé díly se neprohýbají, když na ně položíte prst. Také vás (možná) překvapí nekonzistentní spáry mezi jednotlivými díly.Pod kapotou teď už skutečně pracuje dvanáctistovka TSI, která má v tomto balení výkon 105 koní a točivý moment 175 Nm. Díky dobře poskládané šestistupňové manuální převodovce se dá udržovat solidní tempo a málokdy budete mít pocit, že auto nemá výkon. Vždyť stovku zvládne za deset sekund a pohodlně se rozjede na 180 km/h, což je rychlost, kterou jsem se pohyboval naposled v Německu. Na dálničních 140 km/h se dostanete hravě a i ve vysoké rychlosti má motor dost síly na to, aby ochotně akceleroval a zbavil vás frustrace, kdy stojíte v mírném dálničním stoupání na plynu a nic se neděje, zatímco za vámi nervózně kličkuje vepřová hlava v BMW X6 blikající fotonovými děly.

Výbava Volkswagenu Beetle je vcelku skromná, ale co víc než klimatizaci (v základu), slušné rádio a tempomat člověk k životu potřebuje? Nejlevnější Beetle pořídíte za 379 900 korun, další stupeň výbavy je o 20 000 korun dražší. Dokonce i nejvyšší stupeň výbavy Sport s motorem 2.0 TSI a automatem DSG vyjde na 589 900 korun (motor 2.0 TDI ještě v ceníku nefiguruje), což skutečně není extrémně přehnaná cena. Přibližně stejně výkonné Mini John Cooper Works pořídíte ještě o více než sto tisíc dráž.Co se jízdy týče, kultivovanost a především ovladatelnost se významně posunula k lepšímu, Beetle už není taková ta beznadějná kymácející se krabička. Řízení je rychlé a přesné, i když Beetle postrádá preciznost Golfu při tlumení nerovností a jeho kultivovanost, což je zřejmě daň za to, že vzadu nenajdete nezávislé zavěšení, ale jen jednoduchou vlečenou nápravu. Dočkáte se výraznějšího hučení kolem oken a také hlasitější práce podvozku, přesto se Volkswagen Beetle pořád řadí k těm kultivovanějším a příjemnějším autům.

Asi to není auto, se kterým byste jezdili vymetat okresky, bavit se v něm budete jinak než trefováním apexů. Možná proto nesejde na trošku gumovějším řízení bez valné zpětné vazby, ačkoli se celkově auto řídí snadno a příjemně. Tohle prostě není sportovní model, ani ve výbavě Sport. Ale jako stylovka funguje pěkně a lidé se za ním otáčejí, což ale může být pro část mužské populace trošku frustrující…

Verdikt
Těžko se okolí vysvětluje, že vaše sexuální orientace nemá co dělat s výběrem auta, ale některým poředsudkům prostě neuniknete. Je ale dobré vědět, že se nový Volkswagen Beetle vydal dobrým směrem. Mnohem lépe jezdí a také mnohem lépe, čti mužněji, vypadá. Možná i proto nový Beetle kupuje více mužů než dříve. Akceptovatelná je i cenová politika Volkswagenu, takže jestli chcete stylové auto a dobré servisní zázemí (které byste snad neměli moc často potřebovat), je tohle skvělá volba. I v základní výbavě a motorizaci.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1197
Kompresní poměr10,0 : 1
Vrtání x zdvih (mm)71,0 x 75,6
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Vpředuvzpěry MacPherson
Vzaduvlečená ramena, zkrutná příčka
Brzdy vpředukotoučové s vnitřním chlazením, 288 mm
Brzdy vzadukotoučové, 272 mm
Pneumatiky vpředu215/60 R 16 T
Pneumatiky vzadu215/60 R 16 T
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)77 / 105 v 5000 ot./min.
Točivý moment (Nm)175 v 1550 až 4100 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)82,4
0-100 km/h (s)10,9
Nejvyšší rychlost (km/h)180
Spotřeba paliva (l/100 km)7,6 / 5,0 / 5,9
Objem nádrže (l)55
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4278
Šířka (mm)1808
Výška (mm)1486
Rozvor náprav (mm)2537
Provozní hmotnost (kg)1274
Celková hmotnost (kg)1680
Zavazadlový prostor (l)310 - 905
Ceny
Základní cena modelu379 900 Kč (1.2 TSI Basic)
Základní cena test. verze399 900 Kč (1.2 TSI Design)
27.8.2012 5:50| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist