Pomalí řidiči jsou nebezpeční, ukázal průzkum

Přibližně polovina všech řidičů často riskuje nebezpečné předjíždění. Nechtějí se totiž táhnout za zpomaleným šnekem.

Silniční doprava se zrychluje, za což vděčíme modernější silniční síti a modernějším a výkonnějším autům, která jsou schopna dosahovat vyšších průměrných rychlostí na dlouhé vzdálenosti. Schválně si to porovnejte s dobou před pětadvaceti lety. Myslíte, že byste tehdy mohli přejet celou republiku od západu na východ ve „stopětce“ za necelé čtyři hodiny?

Ale k věci. Britští odborníci na pojištění motorových vozidel fungující na stránkách Confused.com provedli mezi dvěma tisícovkami motoristů v celé zemi průzkum, a zjistili, že největším problémem nejsou zácpy, stav silnic, daně nebo cena benzínu, ale příliš pomalí řidiči na silnici.Podle průzkumu až 60 % všech řidičů zažívá stres a frustraci, pokud dojedou řidiče, který je pomalejší než ostatní provoz. Potom necelá polovina (45 % respondentů) riskuje předjíždění i na nebezpečných místech, jen aby se „šneka“ zbavila. Třetina řidičů už zažila situaci, kdy málem došlo k nehodě kvůli pomalému řidiči. Podle britského ministerstva dopravy pomalí řidiči přímo způsobí v průměru 143 nehod za rok.

Polovina britských řidičů se dokonce postavila za myšlenku, aby byly vedle radarů detekujících vysokou rychlost zavedeny i kamery hlídající příliš nízkou rychlost, čímž by se Británie stala vůbec první zemí na světě. Německo sice patří k zemím, kde je příliš pomalá jízda přísně trestána (zejména na dálnici a páteřních tazích), ale radary a kamery ji ještě nevyhodnocují. Britský parlament zavedl od roku 2011 pokutu 100 liber (necelé 3000 korun) pro nebezpečné řidiče, ale ne jen pro ty, kteří jezdí agresivně, ale právě i pro ty, kteří bezdůvodně pomalou jízdou blokují provoz.Mezi dotazovanými motoristy by jich 37 % přivítalo stanovení minimální rychlosti. Čtvrtina by ráda viděla na silnicích pruhy pro pomalé řidiče a 15 % respondentů by pomalým řidičům (či „svátečním“ jezdcům) vyhradila jízdní dobu, kdy se smí po silnicích pohybovat.

Vedle příliš nízké rychlosti, která omezuje ostatní řidiče a nutí je provádět riskantní manévry, dále uvedli respondenti jako problémové ty řidiče, kteří neuhnou z rychlého dálničního pruhu nebo pruhu určeného pro předjíždění, řidiče, kteří trvale jedou na přehledných místech 5 až 10 km/h pod stanoveným limitem v obci a mimo ni a také řidiče, kteří velmi pomalu akcelerují na cestovní rychlost.

autoweb.cz

21.7.2011 7:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist