Nové X1 je městský univerzální vůz s neomezenou radostí z jízdy, říká BMW

... a má dynamický, sebejistý design s jedinečným charakterem. Pohonné ústrojí nabízí širokou paletu inovací pro široké možnosti sportovního využití.

BMW si je evidentně s novým X1 velmi jisté, když v tiskové zprávě nešetří superlativy, a je fakt že (zatím jen podle fotek a ne po reálném setkání) vypadá auto, s přídí ve stylu většího X5, mohutně, robustně, dospěle. Nové BMW X1, které navazuje na předchůdce, jehož se prodalo na 730 000 kusů, se vyrábí v továrně v Regensburgu a teď si projdeme v několika bodech zásadní detaily.

Jak už bylo řečeno, na designu jsou jasně patrné typické prvky (větších) modelů BMW X, robustní proporce, svalnatý kukuč, to je patrné hned na první pohled. A změny k lepšímu by měly být zřejmé také v kabině, nově navržený interiér by měl disponovat výrazně zvětšeným vnitřním prostorem a variabilitou. A automobilka také mluví o moderní prémiovosti interiéru, pro značku typické.

Co najdeme pod kapotou? Nejnovější generaci čtyřválcových motorů a převodovek „pro mimořádné sportovní vlastnosti a hospodárnost v daném segmentu,“ když se opět odrazíme od oficiálního vyjádření. Což v reálu znamená BMW X1 xDrive25i, BMW X1 xDrive20i, BMW X1 sDrive20i, BMW X1 xDrive25d, BMW X1 xDrive20d a BMW X1 sDrive18d. Přičemž „x“ označené specifikace využívají pohon všech kol xDrive, zatímco auta s „s“ jezdí s pohonem předních kol.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Komfortní styl jízdy by měla zaručit nejmodernější technologie podvozku, variabilní sportovní řízení a aktivní tlumiče Dynamic Damper Control jako volitelná výbava, na přání mohou mít zákazníci také podvozek M Sport. Jak to jde dohromady s předurčením do městského prostředí, což hlásá BMW už od začátku, včetně nadpisu tiskového prohlášení zcela nevíme a jisti si nejsme ani z přiložených fotografií, které kromě minoritního podílu městských záběrů zobrazují auto v písku, na silnici, na pláži, v terénu…

Každopádně jsme si jisti tím, že bude moc mít velmi zajímavou a širokou výbavu, ať už by mělo jít o standardní prvky typu ovládacího systém iDrive, dešťového senzoru, Servotronicu a voliče jízdních režimů Driving Experience Control. Nebo o seznam doplňkové výbavy, kde jsou třeba LED světlomety a elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru, škála individualizace (standardní, Advantage, Sport Line, xLine a M Sport) či nabídka z programu BMW ConnectedDrive.

4.6.2015 8:38| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist