Jaké SUV také koupíte za cenu Dacie Duster?

Dacia Duster není jediným řešením, pokud potřebujete auto, které zvládne víc než polní cestu a nabízí trochu toho stylu. Podívejme se na jiné možnosti.

Abychom si rozuměli, nechceme se tu vysmívat SUV Dacia Duster. Ono je to ve skutečnosti upřímné a schopné auto, které skutečně mimo silnici dokáže fungovat. A především toho za svou cenu nabízí skutečně hodně. Ale na trhu existují i jiné alternativy, stačí se podívat mezi ojeté vozy.

DOPORUČUJEME: Nová Dacia Duster vs ojeté SUV za stejnou cenu – srovnání

Dacia Duster fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Dacia Duster fotogalerie

Podle aktuálního ceníku stojí Dacia Duster s pohonem všech kol minimálně 314 900 korun, za to dostanete šestnáctistovku o výkonu 105 koní. Ve výbavě je pak klimatizace a další nutnosti. Jenže co se dá za tuhle cenu ještě koupit?

Land Rover Freelander
Britský off-road se sice tváří spíše jako maminkovský přepravník dětí do školky, ale v terénu také umí, což ostatně dokazuje i systém Terrain Response na palubě. Příjemně se řídí a svérázný hranatý design určitě přitáhně několik zájemců.


Našli jsme: Land Rover Freelander S TD4, rok 2007, diesel 2,2 l o výkonu 160 koní, manuální převodovka, najeto 121 000 km, první majitel a servisní knížka. Cena 299 000 korun.

Na co si dát pozor: Zkontrolujte důkladně podvozek a karoserii, protože některé Land Rovery byly často mimo asfalt. Napoví vám i stav pneumatik. Autu se nesmí klepat řízení a nesmí táhnout do strany, takže proveďte důkladnou předváděcí jízdu. Pozor na kouřivost dieselu a také zkontrolujte veškerou možnou elektroniku, která občas ráda zazlobí.Toyota RAV4
Japonské SUV je také velmi oblíbené, protože slibuje slušnou spolehlivost a zpravidla má bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu. V terénu to není žádná sláva, ale zabahněnou polní cestu také samozřejmě zvládne. Toyota RAV4 si také poměrně dobře drží svou cenu.


Našli jsme: Toyota RAV4 2.2 D-CAT, rok výroby 2007, diesel 2,2 litru o výkonu 177 koní, manuální převodovka, najeto 90 000 km. Auto bylo koupeno u nás a má vyplněnou servisní knížku, což ale nic nemusí znamenat. Bohužel na něj někdo nalepil podivné ochranné rámy a za auto chce 315 000 korun.

Na co si dát pozor: Na filtr pevných částic u tohoto nejsilnějšího dieselu, jeho vstřikovače a dvouhmotový setrvačník. Opět prověřte podvozek, protože tohle není off-road a neopatrná jízda v terénu může způsobit velmi drahé poškození. Plastikové detaily v interiéru se často poškrábou, ale s tím se budete muset smířit.

BMW X5
Tohle je trochu volba pro odvážlivce a budete muset dlouho a pečlivě vybírat. Na trhu jsou jak hezká auta, tak některé oježděné a hlavně zanedbané kusy, na jejichž servis někdo neměl. SUV X5 je ale schopné auto a na silnici se chová velmi spořádaně. Je ale potřeba počítat s vyššími servisními náklady, samotná spotřeba paliva není všechno.


Našli jsme: BMW X5 3.0d z roku 2005, má povedený šestiválcový diesel a automat, najeto 217 000 km, ale prý je po prvním majiteli a pravidelně bylo v servisu na prohlídkách. Výbava je velmi bohatá a prodejce si auto cení na rovných 300 000 korun.

Na co si dát pozor: Opět je nutná důkladná předváděcí jízda, zaměřte se na funkci automatu (lepší je pozdější šestikvalt od ZF) a reakce dieselového motoru, který může mít opotřebované turbo a velmi výjimečně vstřikovače common-rail (repasovaný stojí asi 8000 korun). Prověřte, jestli správně funguje pohon všech kol (u vozů s manuálem i spojka) xDrive, z rozvodovky by nemělo být slyšet křupání a nesmí citelně cukat.Škoda Yeti
I domácí značka má v téhle cenové kategorii svého zástupce. Diesely jsou docela drahé, ale za cenu nového Dusteru můžete mít model Yeti s benzínovým motorem a pohonem všech kol. Nezapře ale, že se lépe cítí na silnici, i když v terénu také odvede slušnou práci.


Našli jsme: Škoda Yeti 1.8 TSI 4×4 s manuálem je v provozu od roku 2009 a má najeto 88 000 km. Je po prvním majiteli, má servisní knížku a stojí 319 000 korun. Nevýhodou vozu je ale základní výbava a hodně zájemců asi odradí benzínový motor. Lze s ním ale jezdit do devíti litrů na 100 km.

Na co si dát pozor: Škoda Yeti platí za spolehlivé auto a přeplňovaná osmnáctistovka, pokud ji někdo vyloženě netrápil, by měla vydržet. Pozor si dejte na funkci spojky, která moc dlouho nevydrží, a také prohlédněte detaily: občas dovnitř zatéká střešním oknem. Yeti je ale poměrně mladé auto na to, aby se u něj objevily nějaké závažné problémy.Honda CR-V
I SUV od Hondy patří mezi oblíbená auta a řadí se k poměrně spolehlivým modelům, i když samozřejmě záleží na tom, jak se k němu předchozí majitel choval. Velkou předností Hondy CR-V jsou velmi dobré jízdní vlastnosti na silnici, nepotěší ale už docela hlučný a hrubý diesel (na dnešní poměry).


Našli jsme: Honda CR-V 2.2 i-DTEC z roku 2007 má najeto 91 000 km, šestistupňový manuál posílá na přední kola 140 koní a výbava je docela bohatá. Za cenu 318 000 korun je tohle lákavá nabídka. Výběr je ale velmi široký a aut kolem tří set tisíc jsou doslova mraky.

Na co si dát pozor: Jako obvykle věnujte pozornost podvozku, ale nic zásadního by v autě zlobit nemělo. Typické problémy lze ale očekávat u dieselů, pokud s němi někdo jezdil necitlivě. Převodovka může jít u studeného auta těžce, ale po několika kilometrech má pocit „drhnutí“ zmizet. A také prověřte, jestli správně funguje mezinápravová spojka.A teď něco pro blázny, kteří se nebojí trochu zariskovat. Koupit se dá totiž všechno, je to jen otázka peněz. Za 300 000 korun klidně pořídíte i Range Rover, buď třílitrový diesel nebo benzínový osmiválec. Bohužel se ale jedná o auto, které trpí na drobné, ale drahé poruchy, zejména pak na hydrauliku podvozku a elektroniku.

Ne úplně rozumnou volbou je i Volkswagen Touareg 5.0 V10 TDI, který je sice na naftu, ale jeho spotřeba se vyrovná benzínovému osmiválci. Za cenu kolem 300 000 korun koupíte i ojetý Hummer nebo nějakou jinou „ameriku“, třeba Dodge Ram. Ale to už se dostáváme někam úplně jinam.

15.3.2013 12:45| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist