BMW 530d xDrive GT

První jízda | vydáno 18. 3. 2012

Velikost textu: a a a

Celkové hodnocení:

  • Dynamika:
  • Chování na silnici:
  • Provozní náklady:
  • Praktičnost:
  • X-Factor:
  • Celkové hodnocení:

Pohon všech kol spojený s vynikajícím dieselem je silný argument v boji o zákazníky. Ale neobvyklá karoserie GT se vám především musí líbit.

RADOSTI
Zajímavý design; spoustu místa v kabině; vynikající motor

STAROSTI
Cítíte mamutí hmotnost; nuda za volantem

Vzpomeňme si na Opel Signum, Renault Vel Satis nebo Mercedes-Benz třídy R. S netradičně pojatými karoseriemi už několik automobilek mezi luxusními vozy narazilo. Ale doba se mění a zákazníci zřejmě přicházejí na chuť křížencům mezi různými typy karoserií, pro které se vžilo označení crossover. BMW řady 5 GT je typickým příkladem takového pojetí auta. Pojetí, které rozděluje motoristickou společnost na dva tábory: slyšel jsem jen hlasy ano nebo ne, nikdy jsem nepotkal nikoho, komu by připadalo BMW 5 GT obyčejné. Každý měl pouze vyhraněný názor.Bez ohledu na to, jaké byly začátky produkce crossoveru a jestli samotnou automobilku uspokojují nebo ne, mne především zajímalo, jak se s BMW 5 GT jezdí, když má pohon všech kol xDrive. V našich podmínkách roste obliba čtykolek, ale s ustupující zimou už zase začíná být pohon všech kol tak trochu zbytečný. Je ale pravda, že zrovna v takovémto autě dává asi nejvíce smyslu, protože od 5 GT se asi neočekává sportování, nýbrž především pohodlná přeprava.

BMW řada 5 velká fotogalerie

BMW řada 5 fotogalerie

A skutečně, na silnici se BMW 530d xDrive GT chová celkem spořádaně a nerovnosti vyhlazuje na poměry BMW slušně. Všimnete si ale podivného svištění kolem bezrámových bočních oken a neunikne vám ani trošku "rozžvýkaná" zadní část auta. Může za to otevřená karoserie liftbacku, auto není tak pevné jako klasický pětkový sedan.

Záď je ale velmi zajímavá, podobně jako Škoda Superb totiž nabízí možnost otevřít jen dolní díl kufru, nebo vyklopit celý zadek i s oknem. Systém je propracovaný a u testovaného auta ho šlo ovládat i elektricky. Velikost kufru je ale spíše akceptovatelná než skvělá – tohle není ani tak konkurence kombíku, ale trochu praktičtější sedan.Řadový šestiválec pod kapotou spalující naftu je podle očekávání v pořádku a dynamicky na auto bohatě stačí. Díky výkonu 245 koní a především dobře poskládané osmistupňové automatické převodovce dokáže s více než dvoutunovým 5 GT pěkně hýbat, i když v dálničních rychlostech už není dynamika tak drtivá a motor se začne pod zátěží ozývat nepříjemným duněním.


Laděno u divize M? Ehm, ne. Zatím... Tohle jsou doplňky, stylový M-paket.

Při klidné jízdě je ale všechno v pořádku a krom již zmíněného svištění kolem oken (které není nijak dramatické) je BMW 5 GT opravdu schopný cestovatel. Pocitově je to ale spíše takový Mercedes – s velkým volantem, pomalým převodem a trochu rozhoupadným podvozkem. Z nastavení podvozku moc nepoznáte, že jedete v BMW, dokud auto nepřepnete do jednoho ze dvou sportovních režimů a nejedete opravdu rychle.S cenou 1 497 500 korun je z řady modelů 530d xDrive nejdražší (sedan překonává o necelých 100 000 korun) a jedná se o startovní číslo, které se s postupným zaškrtávání políček jako navigační systém, komfortní vyhřívané sedačky nebo head-up displej neustále zvyšuje. Řešit spotřebu u auta za milion a půl asi nemá cenu, ale jestli vás to zajímá, tak nejlepší průměr jsem měl 7,5 litru na 100 km. To jsem se ale opravdu hodně snažil.

Verdikt
BMW 530d xDrive GT není o tom, jak se s ním jezdí, ale spíše o tom, jak vypadá a že je to něco trochu jiného. Není to špatné auto, ale z pohledu řidiče je poměrně nudné a nezajímavé. Nepřináší tak nic mimořádného, co by neuměla obyčejná řada 5. S pohonem všech kol sice nabízí pár týdnů v roce určitou výhodu, ale jestli chcete aspoň trochu vrozeného charakteru BMW, kupte si jen zadokolku.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový šestiválec
Palivomotorová nafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
RozvodDOHC
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)2993
Kompresní poměr16,5 : 1
Vrtání x zdvih (mm)84,0 x 90,0
Převodovkaosmistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)180 / 245 v 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)540 v 1750 - 3000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)117,2
0-100 km/h (s)6,9
Nejvyšší rychlost (km/h)235
Spotřeba paliva (l/100 km)8,5 / 6,0 / 6,9
Objem nádrže (l)70
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4998
Šířka (mm)1901
Výška (mm)1559
Rozvor náprav (mm)3070
Provozní hmotnost (kg)2090
Celková hmotnost (kg)2645
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2100
Zavazadlový prostor (l)440 / 590 / 1700
Ceny
Základní cena modelu1 432 500 Kč (530d GT)
Základní cena test. verze1 497 500 Kč (530d xDrive GT)

Komentáře ke článku

  • Svit oproti A7 ? Zobrazit
    18. 3. 2012, jobi
  • Nuda za volantem Zobrazit
    19. 3. 2012, Kyle
  • Testy a testy Zobrazit
    21. 3. 2012, Luke
  • Nudny clanek Zobrazit
    21. 3. 2012, Jindrich
  • cus bus Zobrazit
    22. 3. 2012, laliis
  • 30. 3. 2012, Biest
  • Ten test... Zobrazit
    14. 4. 2012, karfiol

Trophy Truck terorizuje město intenzivním hlukem a smrdutým kouřem

(Aktualizováno) B.J. Baldwin je zpět se svým Trophy Truckem, tentokrát se vydal terorizovat malé spící městečko kdesi v Mexiku!

Trophy Truck terorizuje město intenzivním hlukem a smrdutým kouřem

Další článek o značce

JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, před rokem jsem si koupil Škoda felicia od mého bratránka na kterého to... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

© 2013 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist