Alfa Romeo Giulia (2016): technické detaily modelů s výkonem 150 až 510 koní podrobně

Alfa Romeo Giulia (2016): technické detaily modelů s výkonem 150 až 510 koní podrobně

Autonovinky | vydáno 11. 5. 2016

Velikost textu: a a a

(+ video a 100 nových fotek v galerii) Italská značka Alfa Romeo zveřejnila podrobnosti o technice a dynamické parametry ke zbrusu nové modelové řadě Giulia.

Prozatím se naše texty zabývající se novou Alfou Romeo Giulia věnovaly převážně nejvýkonnější variantě Quadrifoglio s výkonem 510 koní a točivým momentem 600 newtonmetrů, která zvládne stovku za pouhých 3,9 sekundy a jede až 307 kilometrů v hodině. Pokud má ale tento vůz uspět a vytáhnout Alfu zpátky tam, kam na trhu vždycky patřila, budou muset klientelu zaujmout především běžné varianty s obyčejnými motory.

Šestiválec 2.9 biturbo takový není, tuto roli na sebe převezme benzínový dvoulitr s výkonem 200 a později má dorazit také jeho silnější varianta s 280 koňskými silami, zapomínat ale nesmíme ani na diesely, které by měly oslovit racionálnější část zákazníků. A právě k nim máme poprvé většinu důležitých podrobností.

Základní provedení celohliníkového naftového čtyřválce o objemu 2143 centimetrů krychlových má výkon 150 koní při 4000 otáčkách za minutu a 380 Nm dostupných při 1500 ot./min., pokud jej skombinujete se šestistupňovým manuálem anebo 450 Nm při 1750 otáčkách ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF.

Při docela slibně nízké hmotnosti 1374 kg, respektive 1445 kg (ZF) auto zvládne akceleraci na stovku za 8,4 sekundy s manuálem nebo 8,2 vteřiny s automatem, zatímco jejich maximálka je identických 220 km/hm, stejně jako udávaná průměrná spotřeba pouze 4,2 litru na 100 kilometrů.

Ta samá pohonná jednotka bude k mání i s výkonem 180 koňských sil při 3750 ot./min. a identickým točivým momentem jako u slabšího motoru, opět odstupňovaného podle použité převodovky. Hmotnosti také zůstávají, takže zbývá jen dynamika. S manuálem lze dosáhnout 100 km/h za 7,2 sekundy, s automatem pak trvá akcelerace o desetinu kratší dobu, nejvyšší rychlost je shodně 230 km/h. Tabulky pak dále tvrdí, že i průměrná spotřeba je stejných 4,2 litru.

Jen pro pořádek uvádíme, že Quadrifoglio s manuálem váží 1580 kg (pro automat údaj chybí) a papírově by měl jezdit za 8,5 litru benzínu na 100 km, respektive 8,2 litru s automatickou převodovkou.

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Tesla Shooting Brake je vizí nejrychlejšího elektrického "lovečáku"

Nová Tesla Roadster bere dech úchvatnými výkony i designem. Jeden šikovný grafik ovšem dotáhl vzhled nového modelu k úplné dokonalosti.

Tesla Shooting Brake je vizí nejrychlejšího elektrického "lovečáku"
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, pane doktore, prosím Vás, mám dva dotazy ohledně mlhových světel: 1) Po... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist