Alfa Romeo 4C Spider (2015): sériová verze otevřeného modelu 4C oficiálně představena
autoweb.cz > Alfa Romeo > Alfa Romeo Giulia > Nová Alfa Romeo Giulia (2015) odhalena, verze Quadrifoglio Verde má až 510 koní
Nová Alfa Romeo Giulia (2015) odhalena, verze Quadrifoglio Verde má až 510 koní
Tohle je nová vytoužená naděje, vymodlená záchrana, velký příslib a… A další přívlastky si můžete klidně doplnit sami, každopádně dnešní premiéru v museu Alfy Romeo v Arese sleduje se zatajeným dechem celý automobilový svět. Jednak proto, že italské stroje této značky byly vždycky něčím výjimečné, především ale proto, že se již zcela otevřeně spekulovalo také o tom, jestli Alfa neskončí v područí koncernu VW, případně nedopadne stejně neslavně jako další koncernová firma Lancia.
Spekulovat o to m, jestli nová Giulia skutečně Alfu vzkřísí a vynese ji tam, kam podle fanoušků opravdu patří, je v tuto chvíli asi předčasné, nicméně Italové mnoho věcí náhodě neponechávají. Design čtyřdveřového sedanu možná není tak štíhlý, jak jsme byli u vozů této společnosti zvyklí, novince však nelze upřít tvarovou vyváženost, dramatické detaily, správný poměr velikosti kol ke zbytku karoserie či agresivitu.
Pokud jde o techniku, Alfa prozatím všechny podrobnosti neprozradila, pár základních (a vskutku parádních) detailů nicméně známe. Giulia stojí na nové platformě Giorgio, která po dlouhé době vrací milánským vozům klasickou koncepci s motorem vpředu a pohonem zadních kol, v tomto případě však bude možné mít také čtyřkolku.
Alfa Romeo Giulia dorazí ve své špičkové verzi tradičně pojmenované Quadrifoglio Verde (tedy čtyřlístek) s přeplňovaným vidlicovým šestiválcem o objemu 3,0 litru, který podle oficiálních zdrojů vznikl ve spolupráci a konstruktéry Ferrari. Celohliníková V6 vyprodukuje až 510 koňských sil a zvládne akceleraci z místa na 100 km/h za skvělých 3,9 sekundy. Tímto Giulia QV téměř jistě překoná veškerou konkurenci v čele s BMW M3, Mercedesem C 63 AMG či chystaným Jaguarem XE-RS.
Kromě nekompromisních výkonů má auto navíc perfektní rozložení váhy v poměru 50:50, a přestože hmotnost prozrazena nebyla, naznačuje ji alespoň přibližně udávaný poměr „méně než 3 kg/k“. Tento údaj naznačuje, že Giulia váží kolem 1500 kg, což je číslo odpovídající mnichovské konkurenci M3. Poděkování směřujte inženýrům Alfy, kteří při stavbě použili kromě oceli také karbon, hliník i blíže nespecifikovaný kompozit kombinující právě aluminium, plast a uhlíková vlákna.
V případě, že vás to zajímá detailněji, vězte, že z karbonu je přední kapota, střecha či kardan, z hliníku pak motor, třmeny, zavěšení, uložení tlumičů i pomocné rámy, dveře ale také blatníky. Ze zmiňovaného materiálového mixu pak zadní křížná výztuha zadní nápravy.
Podvozek Giulie tvoří dvojitá lichoběžníková ramena vpředu a multilink vzadu, přičemž verze QV dostane dvouspojkovou převodovku i aktivní diferenciál se systémem vektorování točivého momentu. Také zde nebude chybět systém DNA umožňující řidiči volbu jednoho ze čtyř dostupných režimů – konkrétně bude možné vybírat z módů Dynamic, Natural, Advanced Efficient a nejostřejší Racing. V přední části karoserie pracují prvky aktivní aerodynamiky omezující vztlak a ještě jedna drobnost k pohonné jednotce – V6 kromě velmi slušných výkonů dosponuje také technikou deaktivace válců při částečném zatížení.