Nová Alfa Romeo Giulia (2015) odhalena, verze Quadrifoglio Verde má až 510 koní

(+ video) Mnoho příznivců za tu spoustu prázdných slibů zlomila nad Alfou hůl, ti skuteční se však konečně dočkali - tohle je italská trojka, která zvládne stovku za 3,9 sekundy.

Tohle je nová vytoužená naděje, vymodlená záchrana, velký příslib a… A další přívlastky si můžete klidně doplnit sami, každopádně dnešní premiéru v museu Alfy Romeo v Arese sleduje se zatajeným dechem celý automobilový svět. Jednak proto, že italské stroje této značky byly vždycky něčím výjimečné, především ale proto, že se již zcela otevřeně spekulovalo také o tom, jestli Alfa neskončí v područí koncernu VW, případně nedopadne stejně neslavně jako další koncernová firma Lancia.

Spekulovat o to m, jestli nová Giulia skutečně Alfu vzkřísí a vynese ji tam, kam podle fanoušků opravdu patří, je v tuto chvíli asi předčasné, nicméně Italové mnoho věcí náhodě neponechávají. Design čtyřdveřového sedanu možná není tak štíhlý, jak jsme byli u vozů této společnosti zvyklí, novince však nelze upřít tvarovou vyváženost, dramatické detaily, správný poměr velikosti kol ke zbytku karoserie či agresivitu.

Pokud jde o techniku, Alfa prozatím všechny podrobnosti neprozradila, pár základních (a vskutku parádních) detailů nicméně známe. Giulia stojí na nové platformě Giorgio, která po dlouhé době vrací milánským vozům klasickou koncepci s motorem vpředu a pohonem zadních kol, v tomto případě však bude možné mít také čtyřkolku.

Alfa Romeo Giulia dorazí ve své špičkové verzi tradičně pojmenované Quadrifoglio Verde (tedy čtyřlístek) s přeplňovaným vidlicovým šestiválcem o objemu 3,0 litru, který podle oficiálních zdrojů vznikl ve spolupráci a konstruktéry Ferrari. Celohliníková V6 vyprodukuje až 510 koňských sil a zvládne akceleraci z místa na 100 km/h za skvělých 3,9 sekundy. Tímto Giulia QV téměř jistě překoná veškerou konkurenci v čele s BMW M3, Mercedesem C 63 AMG či chystaným Jaguarem XE-RS.

Kromě nekompromisních výkonů má auto navíc perfektní rozložení váhy v poměru 50:50, a přestože hmotnost prozrazena nebyla, naznačuje ji alespoň přibližně udávaný poměr „méně než 3 kg/k“. Tento údaj naznačuje, že Giulia váží kolem 1500 kg, což je číslo odpovídající mnichovské konkurenci M3. Poděkování směřujte inženýrům Alfy, kteří při stavbě použili kromě oceli také karbon, hliník i blíže nespecifikovaný kompozit kombinující právě aluminium, plast a uhlíková vlákna.

V případě, že vás to zajímá detailněji, vězte, že z karbonu je přední kapota, střecha či kardan, z hliníku pak motor, třmeny, zavěšení, uložení tlumičů i pomocné rámy, dveře ale také blatníky. Ze zmiňovaného materiálového mixu pak zadní křížná výztuha zadní nápravy.

Podvozek Giulie tvoří dvojitá lichoběžníková ramena vpředu a multilink vzadu, přičemž verze QV dostane dvouspojkovou převodovku i aktivní diferenciál se systémem vektorování točivého momentu. Také zde nebude chybět systém DNA umožňující řidiči volbu jednoho ze čtyř dostupných režimů – konkrétně bude možné vybírat z módů Dynamic, Natural, Advanced Efficient a nejostřejší Racing. V přední části karoserie pracují prvky aktivní aerodynamiky omezující vztlak a ještě jedna drobnost k pohonné jednotce – V6 kromě velmi slušných výkonů dosponuje také technikou deaktivace válců při částečném zatížení.

24.6.2015 7:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist