zimni-pocasi-mota-mladym-ridicum-hlavu.jpg

Zimní počasí motá mladým řidičům hlavu

Zajímavosti o autech

Víte, kolik mladých řidičů nikdy nejelo na sněhu a neví, jaké má mít na sníh pneumatiky? Nechtějte to ani radši vědět.

Diskuze

11 komentářů

    Oliver

    Moje odpověď na otázku v závěru článku: ne.

    Nemyslím, že má smysl v Bruselu psát směrnice o tom, jak se má vyučovat jízda autem, resp. že to má být tak a tak stejně ve všech členských zemích, od Švédska po Kypr. Nebo by snad EU měla definovat země, kde je sníh často, země, kde je sníh občas, a země, kde sníh není nikdy, a podle toho upravovat povinnosti autoškol?

    Pokud je skutečně jízda na sněhu takový problém, jako tvrdí p.r. zpráva zmíněná v článku, nechť se to řeší na národní úrovni podle situace v jednotlivých státech, resp. státy si musí vyhodnotit, jestli to problém skutečně je a jaké řešení zvolit…

    Kuban

    Hezky si zase všichni stěžujete u piva, ale zatím zde nepadl ani jediný mírný náznak pro zlepšení!!!

    Jakou pak má článek, komentář nebo kritika, váhu, když nikdo nevznese sebemenší náznak pro zlepšení…

    Pak je patrné, že si jen někdo stěžuje nad něčím o čem ví kulové a ani se nenamáhá o tématu zapřemýšlet!!!

    Universální řešení – že za vše může autoškola – Je na úrovni primitivního tvora.

    Díky Vám, aby se zavedly autoškoly povinně na celý rok… Kde pokud nebude mít žák odježděné 4 hodiny na sněhu minimálně, neprojde.

    Rovnou zaveďte autoškolu na 4 roky… A rozdávejte i tituly… Nebo modré a červené řidičáky jako diplomy… Jakmile někdo ukáže červenou kartu, bude u něj hned benefit presumce nevinny na úkor toho blbečka kterému jsem nedal přednost – ale modrá karta je jen modrá..

    Tuvy

    Přesně, už vidím zase ty nekonečné kecy (např. z Řecka či Itálie), že EU všem vnucuje, že pro řízení auta je potřebný nějaký řidičský průkaz, resp. že pro jeho získání je třeba udělat nějakou zkoušku, resp. že tuto zkoušku nejde pouze zaplatit příslušnému úředníkovi na magistrátě, ale je nutné ji absolvovat a že pro připuštění k této zkoušce je třeba nejprve projít nějakou praxi v autoškole a naučit se řídit; doplněno \“a příště nás budou nutit dělat si ten řidičák i na motorky a skůtry ne?\“ 🙂
    Osobně bych ale nebyl proti – jen by nesmělo jít o směrnici, ale nařízení (aby si to každá vláda po pěti letech implementace nevyložila zcela jinak). Základní parametry lze lehce nastřelit:

    – praxe v autoškole alespoň 100 hodin, zahrnující jízdu v provozu za všech povětrnostních podmínek vč. sněhu či bouřky (bylo by možné nahradit na cvičáku školy smyku), alespoň 20 hodin po dálnicích a 50 hodin po městech s víceproudovými komunikacemi řízenými světelnou signalizací
    – zkouška zahrnující jízdu po městě i mimo město, alespoň 100 km pod dohledem školitele, komisaře a policisty + pětihodinový test na trenažeru vyhodnocujícím schopnost reagovat v krizových situacích a styl jízdy (resp. agresivní chování)
    – psychologický test
    – test technických schopností minimalizovaný na doplnění provozních kapalin, schopnost identifikovat ikonky chybových hlášení a možná i výměnu kola
    – zdravotnickou část testu minimalizovat a přezkoušení znalosti čísla krizové linky a záchranky + předvedení masáže srdce na figuríně (nic víc se dnes beztak nedělá)

    Platnost takovéhoto řidičáku by byla omezena na 3-5 let s možností zjednodušeného přezkoušení (např. pouze hodinovou přezkušovací jízdou s komisařem, který by celou hodinu zkoušel zároveň teoretické znalosti) + plošné zrušení platnosti všech již vydaných řidičáků dle starých pravidel po jednom roce účinnosti směrnice.

    Řízení bez řidičáku by bylo trestným činem hodnoceným stejně, jako nedovolené ozbrojování (trestem mj. propadnutí věci).

    Efektem by mohla být eliminace pablbů, magorů, machírků a kloboukářů ze silnic, což by celkově ulevilo provozu (hustotě i nebezpečnosti) a mohla by se tak zrušit celá řada omezujících opatření k zabezpečení bezpečnosti (např. rychlostní limity na dálnici)a mělo by to mimo jiné i všeobecně ekologické výhody (více lidí by jezdilo leda na kole či MHD).

    Kuban

    víš, já si tohle všechno platit nechci. Platiti všechny tyto atrakce jen proto že mi tak někdo nařídil abych se mohl svobodně pohybovat v rámci předpisů na pozemní komunikaci ve vlastním stroji…..

    Ze školy jsi taky vylezl jako ňouma, ikdyž s červeným diplomem…. Bež na přezkoušení po 5ti letech….

    jsme lidi, systém, je věc, která omezuje a nařizuje… Ve své podstatě pořád lepší jako anarchie… Ale je vhodno se zamýšlet, zda žijeme ve svobodné racionální době (zemi) a zda má diskuze o nějakých svobodách smysl.

    O statistikách se bavit nebudu…. Možná by se člověk divil, ale ve velké míře to platí i u těch starších lidí…. Jenže to je omezenost statistiky… Vybrat nahodile 1000 mládežníků ze země vlastnící mládežníků 5miliónů vypovídá o objektivitě jako příprava prezidentských voleb

    Doktor.

    Že těm mladým to nikdo nikdy neřekl? To je úsměvné. Zase z nich nedělejme to co nejsou. Chápu že nemají oproti nám starším tolik zkušeností, ani my jsme je neměli. Ti mladí,kteří chtějí ti naslouchají a podle toho se chovají. Těch ostatních těch je méně. Škoda. To bylo i za nás.Přeji Vám pevné zdraví.

    Tuvy

    … vytvořit potřebu, od které tě dělí propast překonatelná pouze s vynaložením dalších nákladů je motorem pokroku a růstu HDP dnešní doby 😀

    Tak s tímto snad nemůže souhlasit žádný elementárně svobodně smýšlející člověk. Proč by mělo být někde placené stádo úředníků které bude vymýšlet směrnice o tom jak se zaručí že lidé budou umět řídit? Jak víte, že člověk bez řidičáku neumí řídit třeba i lépe než Vy? Kde berete oprávnění používat takové formulace jako \“Efektem by mohla být eliminace pablbů, magorů, machírků a kloboukářů ze silnic, což by celkově ulevilo provozu\“ nebo \“Řízení bez řidičáku by bylo trestným činem hodnoceným stejně, jako nedovolené ozbrojování (trestem mj. propadnutí věci).\“.
    Z takových věcí mi je na zvracení a z lidí, kteří pro svůj falešný pocit pořádku a bezpečí chtějí zásadně omezovat ostatní ještě hůře.

    zde.

    To je sice krásné, nicméně zde se nejedná o potřebu ale sprostou buzeraci. Stav, kdy člověka autorita k něčemu nutí pod hrozbou sankce popsat jako \“potřebu\“ chce hodně silný žaludek.
    Ekopoplatky jsou podle Vás také motorem pokroku a růstu HDP dnešní doby?

    Krleš

    Mě by přišlo rozumnější, aby si mladí mohli udělat řidičák na auto třeba od 16 s tím omezením, že do 18. narozenin budou smět řídit pouze pod dohledem osoby starší 18 let, na kterou se budou vztahovat taky povinnosti řidiče která za jízdu ponese plnou právní odpovědnost. Jedině tak se ti mladí naučí co dělá adheze, mlha, jízda v noci atd.
    PS: Je mi 23, aktivně jezdím od 19 a první 2 měsíce jsem jezdil pouze pod dohledem táty nebo mojí tehdejší přítelkyně a od 21 jezdím z povolání.

    jj

    V tom máš určitě pravdu. Ale zkus zavzpomínat a porovnat, v čem jsme my zamlada jezdili, resp. jaké jsme měli možnosti a v čem mladí mohou jezdit dnes a jaký tenkrát byl provoz a jaký je dnes. Vím, namítneš, že bezpečnostně jsou na tom dnešní auta nesrovnantelně lépe, ale to bohužel na sněhu a ledu přestává platit a zdaleka to nevykompenzuje dnešní výkonnost aut x zkušenosti x hustotu dopravy. Pravda je žádná teorie byť sebelepší v tomto případě získané zkušenosti nenahradí. Ale např. v rámci závěrečných testů by určitě pomohlo vzít absolventy na exkursi do LDN, kde leží lidé po těžkých bouračkách bez výhledu na zlepšení – to je hodně léčivé i pro otrlejší řidiče se zkušenostma. Hezký den.

    Pavel

    Myslím si, že by to stejně nepomohlo. Nám v autoškole pouštěli několik videí s autonehodama a stejně to na většinu nemělo vliv….. lepší by bylo aby měli v autoškole možnost vyzkoušení si jízdy po mokré folii a školení zdravovědy s možností vyzkoušení na figuríně…..

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist