Toyota bude prodávat baterie konkurenci

Toyota chce zvýšit odbyt baterií pro hybridní pohony.

Některá obchodní rozhodnutí jsou poněkud zvláštní, ale určitě se vždycky (skoro) vyplatí. Nás například zarazila skutečnost, že BMW bude prodávat motory Mercedesu, ale neděje se jenom toto. Toyota se nyní vyjádřila, že je ochotna nabídnout svou technologii nejen spřáteleným značkám, ale rovněž konkurenci.

Toyota připravuje invazi hybridních modelů, první vlaštovkou je nový Prius a jeho dokončovaná plug-in verze. Japonské značce jezdí po světě už přes milion hybridů a tento počet se má podle všeho zvyšovat, nejen u Toyoty ale i u ostatních ekologicky a politicky uvědomělých výrobců. Toyota, která vlastní 60 % ve společnosti Panasonic EV Energy Co., chce nabídnout tuto technologii dalším výrobcům. Podle Toyoty prý výrobci ušetří značné sumy za vlastní vývoj a Japoncům se tak zaplatí investice do vlastního vývoje a výroby. Odborníci tvrdí, že by tento krok pomohl masovému rozšíření hybridních technologií i do velkosériových aut ostatních značek, čímž by tato technologie mohla být nejen spolehlivější a efektivnější, ale rovněž levnější. Za hybrid by tak zákazník nemusel připlácet brutální částky jako nyní.

Není zatím jasné, jaké výrobce chce Toyota oslovit, případně jací výrobci osloví Toyotu. Očekává se ale zájem zejména ze strany expandujících čínských firem a rovněž od Američanů, kteří dnes nemají na svůj vlastní vývoj peníze.

autoweb.cz

15.1.2009 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist