Šéf divize AMG: Válka výkonů končí
Zajímavosti o autech
Podle šéfa divize AMG jsme již na vrcholu, výkonnější auta už nebudou.
Audi definitivně zabilo ikonický supersport. Proslavil ho Iron Man
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Zajímavosti o autech
Podle šéfa divize AMG jsme již na vrcholu, výkonnější auta už nebudou.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Tohle by měli dělat všechny automobilky, snižování hmotnosti je správná cesta… I když to u AMG nejspíš změní charakter vozů. AMG byly vždycky těžky a silný lokomotivy.
KROMĚ ZABEDNĚNOSTI ZÁKAZNÍKŮ NENÍ ŽÁDNÝ TECHNICKÝ DŮVOD NEPOUŽÍT DO VOZŮ NAPŘ. AUDI RS6 MOTOR 6.0 TDI (400KW), KTERÝ JE JIŽ NYNÍ K DISPOZICI A KTERÝ BY MĚL ZÁSADNĚ NIŽŠÍ SPOTŘEBU A RS6 BUDE MÍT S NÍM ZÁSADNĚ LEPŠÍ DYNAMIKU NEŽ S BENZÍNEM.
nehnevaj sa, ale toto su typicke diesel kecy ovplyvnene viac marketingom znacky co by mala mat naskok vdaka technike a zavodmi le mans ako skutocnym stavom…
ad1: na 6 litrovy 12 valec s dvoma turbami nie je zhruba 400kw (cca 540ps) podla mna ziadny zazrak… benzinove 6.0 V12 biturbo by malo vykon o dost vacsi….
ad2: tak ako su sucasne turbodiesle velmi dobre, stale tak uplne nedosahuju uroven benzinovych motorov. staci si porovnat spickovy turbodiesel (napr. 3 litrove twinturbo od bmw, cca 285ps)a spickovy turbobenzin (napr. pre porovnanie 3.0 twinturbo od bmw, cca 305 az 325ps – v novej triede 7)no a ak niekto povie, ze benzin je horsi ako diesel, tak ma uplne otupene zmysly… (pozn. so spominanym dieselovym twinturbom od bmw mam osobnu skusenost a povazujem ho za naozaj vynikajuci motor, ktory je minimalne vyrovnany vacsine sucasnych porovnatelnych benzinovych motorov…)
ad3: spotrebu by som v kategorii top modelov znaciek nebral za moc relevantny ukazovatel. je to zas viac o marketingu a falosnom pocite cisteho svedomia, ze moje auto neskodi zivotnemu prostrediu… nechcem tu rozoberat teorie o vyskumy o tom ako vsetky osobne auta dokopy v ceskej republike vypustia do ovzdusia tolko emisii ako jedna tepelna elektraren aku cina otvori kazdy tyzden; ani to, ze v tych naznecistenejsich mestach na svete tie ekologickejsie auta sucasnosti nasaju znecistenejsi vzduch ako vypustia z vyfukoveho potvrdia… rovnako nemienim nikoho presviedcat o tom, ze skutocny problem v znecistovani zivotneho prostredia je uplne inde a auta maju na svedomi tak 5 percent svetovych emisii a downsizing sice nie je apriori zla vec, ale problem s ekologiou podla mna zdaleka nevyriesi ani dokopy s eko-marketingovou vymenou benzinovych motorov za "uspornejsie" dieselove v top motorizaciach…
ps: v ceskej edicii jedneho znameho britskeho automobiloveho casopisu spotreboval pocas testu vw touageg R50 V10 tdi viac mb ML63 amg… a kazdy kto mal maznost porovnat linearnost tahu v kombinacii zo zvukom napriklad benzinoveho osemvalca podla mna uzna, ze co ako su sucasne turbodiesle vynikajuce, nejaku dobu pokial sa ich vyvoj nezastavi, budu este stale kralovat benzinove motory…; kym nepride elektrika;) a to je dovod, pri vsetkej ucte, preco turbodiesle zatial stale nemaju co hladat pod kapotou sportovych aut (pod sportovym autom nemyslim cayenne ani audi a6;)
Přesně tak, redukce hmotnosti je správná cesta a nejen pro AMG. Vždy jde o poměr výkon/váha. Lepší je použít moderní materiály a technologie, už jen proto, že když je budou používat "prémiové" značky, vytvoří to tlak i na automobilky, jež dělají auta pro masy. Zkrátka a dobře WELL DONE AMG.
Jsem nanejvýš rád že už trend se dostává na tento směr, snížit hmotnost je skvělá myšlenka. Doba s třílitrem v 1200 kg autě je snad nadohled 😉