Petr Hozák děkuje divákům a příznivcům značky Subaru

"Z auta jsem byl nadšen, bylo špičkově připravené."

Stejně jako v loňském roce otevřel rallysprintovou sezónu podnik pořádaný na Třebíčsku s názvem Rally Vysočina Okříšky a stejně jako v loňském roce šlo o vyloženě zimní soutěž. Podobně jako na úvodních dvou soutěžích mezinárodního mistrovství bylo možno použít pneumatiky s hroty a o zábavu tak bylo postaráno jak pro jezdce, tak pro diváky. Jinak pěkné úseky rychlostních zkoušek byly doplněny o módní páteční prolog v ulicích Třebíče, ten však nenadchl ani tratí, ani atmosférou. Okula rallye team, který má za sebou úspěšné vystoupení na Rallye Šumava se zúčastnil i tohoto prvního mistrovského podniku ve sprintrally. Oproti domácímu startu v Klatovech si však jezdec teamu Petr Hozák s vyzkoušel jízdu se „čtyřkolkou“ Subaru Impreza STi.„Z auta jsem byl nadšen, bylo špičkově připravené. Hodně lidí se mě po závodech ptalo, jaké Subaru je. Pokud bych ho měl vystihnout jedním slovem, tak bych určitě použil slovo hravé. S autem je však potřeba se trochu více seznámit. Již na rychlostkách jsem zjišťoval kolik jsem měl ve své jízdě rezerv. Teď po závodech jsem si to znásobil asi tak desetkrát. Například jsem většinou brzdil asi tak „týden“ dopředu a vracák jsem jeden jediný neprojel tak jak jsem chtěl, přitom to auto to umí- no mám se toho ještě moc učit, ale je to fakt radost z jízdy“, zhodnotil krátce svoje vystoupení Petr Hozák a dodal, „celý den jsem se s tímto hravým autem dobře bavil a doufám, že kromě vracáků trochu i diváky. Velmi jsem vnímal i jejich podporu kvůli značce auta a jsem rád, že značka Subaru má tolik příznivců. I mě velmi rychle Subaru tak trochu přirostlo k srdci. Takže ještě jednou patří dík všem těm, co nás na trati povzbuzovali.“ Další změnou bylo pro tuto soutěž sedadlo spolujezdce, které tentokrát obsadil místní Petr Domin. A právě s tímto místním spolujezdcem zde v loňském ročníku odstartovali svoje působení v mistrovských podnicích Petr Hozák. Vloni to bylo s Hondou Civic VTi a konkurenci tehdy posádka překvapila první příčkou ve skupině N2. Spolujezdec Petr Domin soutěž zhodnotil takto: „Pěkné svezení, umocněné zimními podmínkami vhodnými pro pneu z hroty. Navíc je známo, že uklouzaný povrch Petrovi vyhovuje, takže jsme si soutěž užívali od začátku až do konce. Doufám, že to na naší jízdě bylo vidět, a že si to s námi užili i diváci.“ Náročnost letošního a loňského ročníku porovnal spolujezdec následovně: „Podle mého názoru to bylo náročnější letos. Především nikdo do poslední chvíle nevěděl jaké pojede pneumatiky. My jsme nakonec zvolili úzké s hroty a to se ukázalo jako dobrá volba.“ Na to, zda byly znát zkušenosti z loňského premiérového startu a zda-li neměl trému před startem nám odpověděl: „Tréma ze mně spadla loni po odstartování první RZ. Před ní jsem měl pocit, že je na všechno najednou nějak málo času – nasadit přilbu, zapnout interkom, zapnout si pásy a spočítat čas do příští časové kontroly. Letos jsem již věděl co mě čeká.“ Jak vnímal spolujezdec rozdíl mezi Hondou Civic VTi a Subaru Impreza STi? Změnil se ve čtyřkolce v něčem i rozpis? „V Subaru je všechno rychlejší a o to náročnější na správné časování informací. Změny rozpisu byly dány spíše jeho vývojem, tak jak si ho Petr postupně upravuje.“
A co vlastně Petra Domina přitáhlo k rallysportu, to že bydlí v Třebíči, tradičním místě pořádání automobilových soutěží? „Do Třebíče jsem se přistěhoval před 16 lety, kdy zde shodou okolností rallye začínala. Ale protože pocházím z Českého Krumlova, tak je asi všem fanouškům zřejmé, kde jsem se k tomuto nádhernému sportu dostal poprvé.“  A jak tedy probíhala vlastní rallye? Po absolutně nevydařeném úvodním prologu v ulicích Třebíče (špatně zvolené pneumatiky) se oběma Petrům dařilo zajíždět v sobotu časy v první desítce absolutního pořadí. Dokazovali tak nejen konkurenceschopnost zapůjčeného Subaru proti početné konkurenci, ale i to, že jim klouzavý povrch vyloženě sedí.Jediný zástupce jiné značky než Mitsubishi v první desítce absolutního pořadí však po závěrečné technické prohlídce chyběl v oficiální klasifikaci. K diskvalifikaci jezdec uvedl: „Na závěrečnou prohlídku jsme byli vybráni my a Josef Semerád. podle národních sportovních řádů čl. 8 a SPR 2.1.2.2 nesplnilo naše auto dané podmínky. Tím byl chybný katalyzátor, což bylo nedopatření a nikoliv úmysl. Vždyť po vzájemné domluvě s majitelem vozu byl před závodem kvůli menšímu opotřebení například byl před závodem i snížen výkon motoru s ohledem na hlavní cíl naší účasti v této soutěži. Tím cílem totiž bylo jen seznámení se s tímto vozem a sbírání zkušeností s důrazem na dojetí do cíle. I přes pokaženou radost z dobrého umístění nám diskvalifikace nevzala chuť do dalšího závodění se Subaru a těším se na další starty s tímto jinak výborně připravovaným vozem.“ V dalším plánu Okula rallye teamu je start opět se Subaru Impreza STi a to na Agrotec sprintrally Hustopeče. Na navigátorskou pozici usedne tentokrát klatovský Roman Niemetz, který se v teamu pohybuje v pozadí již od rakouské Waldviertel rallye a na Subaru je stejně jako Petr Domin přímo „nažhavený“. (Jan Valeš)

Michael Daněk

9.3.2006 5:10

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist