Závody převodovek o počet koleček končí
Hyundai
Dnes se automobilky nepředhánějí jen v tom, kdo vyrobí levnější, rychlejší a úspornější auto. Soutěží například i v počtu převodových stupňů...
Test Dacie Sandero Stepway 1.0 TCe 100 LPG, levné stylovky za 300 tisíc
Italové odhalují první fotky nového luxusního SUV, rozpočet na Kodiaq vám stačit nebude
Dacia má netypický výfuk jako americké muscle cary, nezní vůbec špatně
Nürburgring prohlubuje spolupráci s Goodyearem jako svým „oficiálním partnerem“
Nejvyšší zůstatkovou hodnotu si udrží korejský hatchback, předčí Scalu i Golfa
Auta jsou pro mladé lidi stále důležitější, cítí se v nich bezpečněji
Test BMW M440i xDrive Coupé: Překvapivě rychlé, dokonale pohodlné
Španělé ukázali brutální SUV s unikátním motorem, kterým zadupe Kodiaq RS do země
Hyundai
Dnes se automobilky nepředhánějí jen v tom, kdo vyrobí levnější, rychlejší a úspornější auto. Soutěží například i v počtu převodových stupňů...
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
tím má větší množství převodů smysl..teoreticky. Kdyby jen nanarůstala ta váha a cena.
Přesně tak, Autoweb to má v hlavě trošku pomotané. Silné motory nepotřebují 10 převodů, stačí jim třeba 5, protože mohou být dlouhé – síla motoru dlouhé převody vykompenzuje. Naopak slabý motor potřebuje převodů co možná nejvíce, aby mohly být co možná nejkratší. Jde o to, aby v co nejméně případech docházelo k tomu, že motor je ve zbytečně vysokých otáčkách (=vysoká spotřeba a hluk), protože po přeřazení by neměl dostatek síly kvůli prudkému propadu otáček. Finální převod se přitom většinou neprotahuje, nebo alespoň ne moc (záleží na síle motoru). Jde o rozmělnění převodů, ne skládání je za sebou ve stejných délkách. Desátý stupeň přeci může mít ve stejné rychlosti stejné otáčky jako pátá, záleží jak se to poskládá. Že dlouhé převody zabíjí dynamiku ví každé malé dítě (a každý kdo si koupil moderní auto).
\“Dovedete si třeba představit, jak by dvanáctistovka ve Fabii zvládala devítku nebo desítku?\“ – to je panecku moudro! Klobouk dolu.
Nevykompenzuje, neb se v dlouhých převodech výkon ztrácí…. ale jinak věřím že víš o čem mluvíš.
A pro upresnění, kvůli dlouhému převodu zabíjíš sílu motoru a jeho hospodárnost (spotřebu), neb ikdyž si sice dobře myslíš, že silný motor snáze převod utáhne, to že ho k dosažení zrychlení z rychlosti A na B musí časově déle namáhat s větší zátěží už ti nedošlo..
To má byt vtip nebo to myslíš vážně??
Proč by to dvanáctistovka HTP nezvládla???? Spíš mi řekni, jak by jí do té fabky nacpali, vzhledem k rozměrům, jakou by ta převodovka musela na fábku mít.