Výstřelkům je konec, přichází Renault Latitude

Sedan příbuzný Samsungu SM5 se příští rok dostane i do Evropy. Konkurenci překoná skvělou výbavou za rozumnou cenu.

Renault představí na srpnovém autosalonu v Moskvě novou vlajkovou loď. Sedan Latitude je velmi konzervativním autem, zákazníky bude lákat především komfortem, bohatou výbavou, a také jistou nenápadností. S délkou 4,89 se stane s přehledem největším vozem v nabídce značky, například Mercedes třídy E je o dva centimetry kratší. Latitude zůstane zpočátku vyhrazen zákazníkům v Asii či jižní Americe, ale do Paříže chystá Renault evropskou verzi, kterou bychom měli u dealerů najít už počátkem příštího roku.

Usedlý, až nudný design působí jako výrazný odklon od linie, kterou Renault razil posledních deset let. Na vrcholu nabídky jsme přivykli vídat extravagantní (a nepříliš úspěšný) Vel Satis. To však platí v Evropě, na jiných trzích patří Francouzi ke konzervativním značkám. Velký úspěch sklízí pohodlná auta s kosočtvercem na přídi v Mexiku nebo okolo Perského zálivu. Zde se už několik let prodává limuzína Safrane odvozená od Samsungu SM5. S ním také sdílí výrobní linku v druhém největším městě jižní Koreje, Busanu.Pro letošek postavil Samsung na platformě Renaultu Laguna třetí generaci svého SM5 a právě ta se stala základem nejnovějšímu modelufrancouzské značky. Až na kosmetické rozdíly jde o totožná auta. Renault vlastní osmdesát procent Samsungu a v minulosti už jeho zdroje využil například při vývoji SUV Koleos. Tvary Latitude nezapřou orientální kořeny, ale to není ke škodě věci – těžištěm odbytu bude zmiňovaný blízký východ. Na starém kontinentu není francouzská značka ve vyšších třídách zavedená a vedení proto od sedanu nečeká zázraky.

Přesto by se dílčí úspěch dostavit mohl, třeba Renault 25 si v Evropě vedl dobře. Latitude navíc nabídne za (pravděpodobně) rozumnou cenu nezvykle bohatou výbavu. Automobilka slibuje, pochopitelně za příplatek, věci jako masážní sedadlo řidiče, třízónovou klimatizaci nebo audiosystém Bose Premium. Pár řidičů by tak mohlo zběhnout od značek Mercedes, Audi či Volvo. Díky použití podvozku Laguny zapadne pod kapotu kterákoli ze známých jednotek Renaultu včetně benzínových i naftových šestiválců. Na další informace si počkáme do Paříže.

autoweb.cz

8.6.2010 3:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist