Vybitá baterie na 14 hodin uvěznila muže ve voze. Manuální otevírání dveří přitom bylo na dosah

Elektronika v autech postupně nahrazuje i ty nejbanálnější úkony. Benefit přidaného pohodlí s sebou ovšem nese některá úskalí a možná rizika.
titulka_vybita_baterie_uveznila_muze_na_dlouhe_hodiny_ve_voze_cadillac_xlr-1100x618.png Zdroj: archiv redakce

Zdroj: Fox 8 News Cleveland

O tom, jak nebezpečné je spoléhat na luxusní elektronickou výbavu se přesvědčil pětasedmdesátiletý Američan Pete Pyros, jehož letní projížďka skončila dříve, než vůbec začala. Nedostal se totiž ani z garáže. Po nasednutí do svého Cadillacu XLR totiž došlo k selhání veškeré elektroniky vozu v důsledku vybité baterie. A tak zůstal důchodce z Ohia ve svém voze uvězněn – dveře vozu se totiž se totiž normálně otevírají a zavírají elektronicky.

Na sedadle svého vozu zůstal Pete během horkého letního dne uvězněn dlouhých 14 hodin a zoufale se snažil dostat ven. Mobil nebyl po ruce, klíč dálkového ovládání nepřekvapivě nefungoval a vyrazit okýnko se nedařilo. Pete během dne několikrát omdlel a pomalu se začínal loučit se životem.

Dokonce napsal i vzkaz na rozloučenou. Všechno dobře dopadlo jen díky souseda, kterému v noci přišlo podezřelé, že jsou již několik hodin otevřené dveře do garáže. Přeskočil plot a po zjištění situace zavolal hasiče. Ti vůz napojili kabely na nabitou baterii a elektronika díky přísunu čerstvých ampérů poslušně otevřela dveře.

Ironií je, že možnost okamžitého vysvobození byla Petovi celou dobu na dosah levé ruky. Na prahu kousek od jeho lýtka se totiž nacházela páčka manuálního otevírání dveří. Přestože piktogram rudé barvy vcelku jasně vyobrazoval, k čemu páčka slouží, Pete se nikdy neobtěžoval její funkci prověřit a rovněž pravděpodobně ani neprostudoval manuál, ve kterém je funkce popsána. Nebyla by to Amerika, kdyby se Pete nechtěl s výrobcem vozu soudit – jeho hlavním argumentem totiž je, že v manuálu není páčce věnováno dost prostoru.

Jakkoliv se může tato příhoda jevit nezúčastněným okem úsměvná, smutnou realitou je, že Petův případ není ojedinělý. Ve voze vybaveném elektronicky otevíranými a zavíranými dveřmi se už pár lidí dokázalo uvěznit, přičemž v roce 2015 vedla podobná situace i k úmrtí. Tehdy se ve sluncem rozpálené kabině Chevrolettu Corvette C6 uzavřel dvaasedmdesátiletý James Rogers spolu se svým psem a po mnoha hodinách pokusů dostat se z vozu zemřel vyčerpáním.

Dveře přitom není při nefunkčnosti elektroniky jednoduché otevřít ani zvenčí vozu – v případě Cadillacu XLR je například nutné nejprve otevřít kufr a v něm nalézt páčku otevírání dveří. Postup přitom není ani zdaleka zřejmý a bez prostudování manuálu se přitom neobejdete. Nepodceňujte tedy přípravu na krizovou situaci a manuál si pro jistotu pořádně pročtěte – baterie může být z bezpečnostních důvodů odpojena i nárazem. Možnost manuální otevření dveří je ve voze přitom připravena vždy.

17.9.2018 8:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: Jalopnik.com, usatoday.com

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist