Volvo T6 Roadster

Švédská mechanika a americká inspirace daly vzniknout dalšímu divokému konceptu od Volva, i když oficiální auto to vlastně vůbec není.

Názvem nové kreace se nenechte mýlit, Volvo se jí říká spíše s benevolencí než oficiálně, i když právě se švédskou automobilkou toho má nejvíce společného.

Tvůrcem T6 Roadsteru je totiž bývalý designer Volva Per Gyllenspetz a pod karosérií nepokrytě připomínající Plymouth Prowler se skrývá také pohon od Volva.

Prostorový rám je vyrobený z ocelových trubek, jak je u podobných aut zvykem, i když napříč uložený řadový šestiválec T6 s turbem posazený nad zadní osu už vůbec obvyklý není. Motor má sériový výkon 272 koní a je spojený se standardní automatickou převodovkou, pohánějící zadní kola. Řada dalších komponentů na podvozku také pochází z dárcovského Volva S80.

Zešpičatělá příď sice nese tradiční čelní mřížku a znak Volva, ale na celkových tvarech je vidět nezaměnitelný odkaz amerických hot rodů ve stylu 30. let a speciálů ze solných plání, na kterých se závodí o maximální dosaženou rychlost.

Karosérie je celá vyrobená z hliníku, kromě kapoty, která je z uhlíkových vláken. I v jejím případě by jistě mohlo zůstat u hliníku, ale zrovna karbonová kapota se ve specializovaném segmentu tuningových či nezávisle vyrobených aut v posledních letech hodně nosí.

Stylovým detailem je i vyboulená střecha nad místy řidiče a spolujezdce, kterou dnes můžete vidět například na Viperu kupé. Má navodit dojem, že jde o úpravu pro závodní helmy posádky.

Své dělají i obří kola, o jejichž průměru se můžeme jen dohadovat. Že by 22 palců?

Interiér je provedený v kůži a alcantaře a přístroje jsou sdružené do středového panelu. Historizujícím prvkem je klakson, který má podobu nezávislého chromovaného prstence kolem středu volantu.

Jízdní výkony T6 Roadsteru zatím nejsou známy, ale vzhledem k výkonu a zadnímu uložení motoru bude zrychlení vynikající. I s těžkým motorem a převodovkou by se mohla hmotnost pohybovat pod 1000 kg a všechna auta s poměrem kolem 280 koní na tunu se ve zrychlení z nuly na sto vejdou bohatě do pěti sekund.

redakce autoweb.cz

4.2.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist