Volvo T6 Roadster

Švédská mechanika a americká inspirace daly vzniknout dalšímu divokému konceptu od Volva, i když oficiální auto to vlastně vůbec není.

Názvem nové kreace se nenechte mýlit, Volvo se jí říká spíše s benevolencí než oficiálně, i když právě se švédskou automobilkou toho má nejvíce společného.

Tvůrcem T6 Roadsteru je totiž bývalý designer Volva Per Gyllenspetz a pod karosérií nepokrytě připomínající Plymouth Prowler se skrývá také pohon od Volva.

Prostorový rám je vyrobený z ocelových trubek, jak je u podobných aut zvykem, i když napříč uložený řadový šestiválec T6 s turbem posazený nad zadní osu už vůbec obvyklý není. Motor má sériový výkon 272 koní a je spojený se standardní automatickou převodovkou, pohánějící zadní kola. Řada dalších komponentů na podvozku také pochází z dárcovského Volva S80.

Zešpičatělá příď sice nese tradiční čelní mřížku a znak Volva, ale na celkových tvarech je vidět nezaměnitelný odkaz amerických hot rodů ve stylu 30. let a speciálů ze solných plání, na kterých se závodí o maximální dosaženou rychlost.

Karosérie je celá vyrobená z hliníku, kromě kapoty, která je z uhlíkových vláken. I v jejím případě by jistě mohlo zůstat u hliníku, ale zrovna karbonová kapota se ve specializovaném segmentu tuningových či nezávisle vyrobených aut v posledních letech hodně nosí.

Stylovým detailem je i vyboulená střecha nad místy řidiče a spolujezdce, kterou dnes můžete vidět například na Viperu kupé. Má navodit dojem, že jde o úpravu pro závodní helmy posádky.

Své dělají i obří kola, o jejichž průměru se můžeme jen dohadovat. Že by 22 palců?

Interiér je provedený v kůži a alcantaře a přístroje jsou sdružené do středového panelu. Historizujícím prvkem je klakson, který má podobu nezávislého chromovaného prstence kolem středu volantu.

Jízdní výkony T6 Roadsteru zatím nejsou známy, ale vzhledem k výkonu a zadnímu uložení motoru bude zrychlení vynikající. I s těžkým motorem a převodovkou by se mohla hmotnost pohybovat pod 1000 kg a všechna auta s poměrem kolem 280 koní na tunu se ve zrychlení z nuly na sto vejdou bohatě do pěti sekund.

redakce autoweb.cz

4.2.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist