​Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG

15 fotografiíTesty automobilů

Sice tu před námi stojí automobil za skoro sedm set tisíc korun, ale bohatá výbava není to, co dělá z nového Golfu tak výjimečně dobrý stroj.

Diskuze

32 komentářů

    josef k.

    Na tomto webu se redaktoři zcela vyřadili z rádoby odborných diskuzí na téma víceprvek kontra vlečená náprava, protože to vůbec nerozeznali při testech nové OIII. Je vůbec otázkou, jestli by to rozeznali i ostatní odborníci, kdyby se udělal tzv. slepý pokus. Myslím, že by dopadli stejně jako místní odborníci … nepoznali by nic.

    Udivený čtenář

    Myslím, že \“nejlepší\“ motoristický novinář na světě otestoval \“nejlepší\“ auto na světě…

    jk

    Nevím, se spoustou věcí bych si dovolil nesouhlasit, např. zadní nezávislá náprava u golfu min. generace byla bezkonkurenční na pěkné hladké silnici na řezání zatáček, ale na muldách byla naopak horší než cokoliv jiného – oskakovalo to jak koza a donutilo vás to neúměrně zpomalit, nevím jak u tohoto nového. A potom, kdo má na to, aby si koupil takto předraženýho golfa, bude mít pravděpodobně i na ten větší nákup….

    Atomas

    Tak jsme se dostali do fáze, kdy bude půlku článku recenzent omlouvat pouze zadní nápravu. Jinak dle recenze auto nejede za plynem, je přetlačítkované, stojí skoro 700 tis., ale i přes to si zaslouží fantastických 4 a půl hvězdy. Mám dojem, že 4 hvězdy dostal jenom proto, že je to Golf a půl hvězdy proto, že ho recenzent dostal s plnou nádrží…

    pylot

    Ja bych stejne radsi tu mazdu s atmosferickym dvoulitrem. 🙂

    Honza B

    Inu, nic není černobílé, jak bychom chtěli…
    a to ať je to hodnocení (drahé, ale dobré),
    nebo náprava, nebo výbava.

    Myslím, že je to o principu…že v silnějších verzích by se měl vozit někdo už s luxusní výbavou. Protože pak by to mohl zákazník hanit…mám tam 1,8T, ale nemá to ani tempomat apod..

    Mně stačí tempomat, klimoška, vyhřívání sedaček,
    tempomat, elektrická okna a zrcátka, případně navigace(může být přenosná), dobrá sedadla, tichý a úměrně výkonný motor. Víc od auta nežádám.

    Hodil bych sem jeden dotaz: když člověk akorát pocukává po městě, tak se říkalo-diesly ne-e, na to je lepší obyčejný benzín, protože nemá turbo(ohřívání, chlazení apod), jenže teď …i 1,2 je TSI..tak co s tím? Ještě, že mám starou atmosféru bez turba(hodně často jezdím krátké městské vzdálenosti), ale už s euro 5…a odpověď na plyn je oprafdu efropská…kurňa.

    S.T.A.R.S.

    Tak už i na tomto webu pánové začínají psát až srandovně nekriticky vůči VW, to je asi celkem nakažlivý virus:) Tvrdit že Golf poslední generace byl nejlepším autem ve třídě, to chce kachní žaludek..

    mára

    No, podle mě těma autama pánové jen jezdí, takže asi ví líp než kdejakej hospodskej kecal. Mě se taky Golf líbí tím jak jezdí. I když ne tim jak vypadá. Ale to je jedno.

    milan

    DSG bych si urcite odpustil a vysolit 50 litru za navigaci bych se zdrahal i u auta za dve mega. Kdyz si odmyslim estetickou stranku veci tak stejn ou sluzbu mi udela zarizeni za desetinovou cenu.

    Kuban

    skoro všechny reportáže se píšou tak aby se daly číst…. Jen 5% novinářů vůbec dovede opravdu dobře objektivně rozeznávat rozdíly. Realita…

    Pořád stejné používané fráze, pořád stejné věty jako bych četl recenze z 60tých let 🙂

    to je realita…. televizní autosalony atpd jsou naprosto to samé!!! A vlastně se v těchto materiálech opravdu dozvídáme jen o praktičnosti oněch vozů, když si náhodou někdo vzpomene zkritizovat držák na pet lahev, nebo se zméní o vachrlaté síťovině na zajištění nákladu… roletky a takové běžné STRAŠNĚ důležité pitchoviny 🙂

    Kuban

    omyl… druhé nejlepší vozidlo na světě 😉 první je jen jedno, a můžeš hádat dvakrát co ! 😀

    Kuban

    protože lidi co kritizují plněné motory do města jsou tak trošku Techničtí IGNORANTI….. diskuze o dízlech nevyjímaje, jakmile je totiž řeč o naftě, najdou se tam většinou nejenom techničtí ignoranti, ale i techničtí antitalenti…

    Michal

    Turbobenzín při správném zacházení vydrží dost, atmosféra ještě víc, je dobře, že si ještě můžeme vybrat, za pár let už to možné nebude, jelikož normy EU jsou stále přísnější a přísnější. K těm dieselům. Opravdu chcete tvrdit, že současné diesely, které mají EGR a FAP jsou vhodné do města, ale no tak.. Aby se dal diesel bezproblémově používat i ve městě, tak by musel být jednoduchý (absence FAP, EGR, dvouhmoty, atd.), což jsou motory z 80. a 90. let, rozhodně ne současné diesely.

    Michal

    Spíš bych napsal, že má ideální mix vlastností, které z něj dělají uživatelsky skvělé auto, ale že řidičských kvalit části konkurence v segmentu nedosahuje, toť vše, to asi chtěl autor čtenářům sdělit, nicméně učinil tak možná trochu neohrabaně. K těm systémům asi tolik, že by mně obtěžovalo jen \“přebuzené\“ ESP (to ale pokud vím má snad jen Toyota) a protikolizní systém. Taky nechápu, proč bych si měl listovat v menu palubního počítače za jízdy, zrovna bezpečné mi to nepřipadá. Nechápu co někomu brání ty údaje které chce vědět, prolistovat např. u benzinové pumpy? Závěrem k té nápravě. Věřím tomu, že ten rozdíl opravdu není lehké rozeznat na kvalitní silnici, ale těch je u nás tak málo, že sakra rychle poznáte, jestli řídíte auto s torzkou nebo multilinkem, stačí rychleji vjet na nerovnosti uvnitř zatáčky a bude jasno hned.

    J

    Kdepak, nic nekupujte. Tu sluzbu Vam pravdepodobne stejne dobre odvede i kdejaka starsi Nokia nebo temer kazdy moderni smartphone. A nebudete se bat, ze Vam kvuli vestaveny ci stand-alone navigaci nekdo rozbije okno, pac ten mobil si pri opusteni auta stejne vzdycky vezmete s sebou.

    ::::

    Zarazili mě dvě věci.
    1)Píšou tady, že 1,2TSI je na Golf málo a na O3 je dost (psali včera nebo kdy)
    2)8l/100k u 1,4TSI? To je nějákej fór? Za podobnou hodnotu jezdím s 2,4l atmosférou, je tedy ten downsizing k nečemu nebo ne?

    Kuban

    já nevidím problém ve FAP EGR apd, to jsou vše relativně primitivní díly, které se pak akorát dříve opotřebovávají… Tak jak se děje se součástkama v každém motoře…

    důvod, proč dízl do města neberu je pouze a jenom v jeho studeném projevu, tím pádem i né příliš příjemné dýmivosti (u moderních to už neplatí), nicméně kyselý puch se z výfuku řine pořád….
    Nemluvě o nízké účinnosti topení atpd (to že se ve městě bude déle zahřívat, motoru vadí asi jako když si místo sýru Eidam koupím Goudu…)

    PS: Netvrdil bych že atmosféra vydrží ve městě víc… vdyť je mnohem více zatěžovaná v neoptimálních otáčkách, vysoká komprese, horší mazání a to všechno studeným startům neprospívá…. Paušálně prostě nejde říct že to či ono je do města lepší.
    Vyjádřit to můžeme pouze případnými servisními náklady, to ale není přece ten hlavní důvod pro rozhodování s čím po městě jezdit ne??? Nebo ano?

    PS: ano, mnoho VW motorů, plněných se pro městscký provoz svým chováním opravdu né zrovna hodí…. To ale neznamená, že to budeme paušalizovat…. 😛 😉

    Kuban

    samozřejmě že je… stačí se koukat na parametry motorů a převodovek.

    spotřeba je jen jedna z mála věcí, a to za kolik jezdí pepa z depa, není reálná spotřeba. Každý jezdí jinak..

    Michal

    Downsizing je tu hlavně díky stále přísnějším emisním normám, jinak výhody samozřejmě má, ale nevýhody taky. Výhodou je výkon dostupnější od nízkých otáček, spotřeba ve městě. Nevýhodou je potenciálně nižší nájezd oproti atmosféře a přibližně stejná spotřeba při zátěži, každý si může vybrat, mně je bližší charakteristika atmosféry, při správném zacházení má potenciál vydržet víc a má hezkou výkonovou špičku, kterou turbo-motory nemají, ale chápu, že někdo to může vidět jinak, a to jestli má motor charakter nebo ne je mu úplně ukradené.

    Michal

    Těch 8l/100 km to bude asi dálnice, tam se výhody downsizovaného motoru smazávají, ve městě to zase bude jinak, tam si dovolím tvrdit, že se s Vaší 2,5 pod 10l nedostanete. Jinými slovy, hlavní síla downsizingu je spotřeba ve městě, atmosféra má zase výhodu na dálnici, kde má potenciál být při stejné rychlosti úspornější. Ad Octavia III. I z testů vyplývá, že silnější TSI je slušný základ pro klidnějšího řidiče, nejlépe dynamicky vychází 1.8 TSI, ale ta např. s DSG už atakuje ceny střední třídy.

    Bohumil

    Renault Fluence?

    Bohumil

    Tak teď jsi se jako technický ignorat projevil zrovna ty.
    Jen namátkou:
    To, že se motor déle zahřívá vadí a to hodně!
    Ža prý má atmosféra vysokou kompresi, jakou asi kompresi má ten diesel?

    :::

    8l/100km je kombinovaná (dálnice 30%, silnice 40%, Praha 30%) u mě, nicméně to je opravdu závislé na stylu jízdy (předchozí majitel běžně 13l/100km).

    :::

    Tak to je určitě pravda (viz můj komentář dole) nicméně se mi to pořád zdá jako nevýhodné (potencionální složitost a co si budeme povídat i cena vs. mírně vyšší spotřeba starších velkoojemových motorů).
    Existuje nějáký downsizovaný motor, který je ověřený např. 15 lety praxe? Nebo jinak, víme jak se takové auto chová po dejme tomu 300 000 km?

    Kuban

    Ano Bohumile… přesně tak vadí… až na to že převážně benzínovým agregátům 😉

    šup a zpátky do lavic 😉

    Kuban

    A pokud mi vysvětlíš proč a bude to správně dostaneš čokoládu… To ve škole nedostaneš 😉

    Kuban

    NE 😀 Žákova M3 😛

    Bohumil

    Zahřívání vadí jak zážehovému, tak vznětovému motoru. Ono ani nejde o to, kterému více, ale o to, že zážehový se zahřívá podstatně rychleji. Proč tomu tak je ti řeknu, až pošleš čokoládu. Ještě čekám na vysvětlení toho bludu s kompresí…

    Kuban

    aha, takže se zážehový zahřívá podstatně rychleji… you dont say … kde je ale pořád ta objektivní výhoda? 😀

    jestli si myslíš, že dízl trpí víc, jakožto stroj, který ohřívá olej (nikoliv chladící kapalinu která ti může být u zadku) delší dobu, než benzín, jsi těžce na omylu… Z hlediska hodnocení výdrže totiž za ten čas než se řádně ohřeje, dízl natočí stejný počet otáček…. Ale nebudu se s tebou o tom bavit, stejně jako nehodlám rozvíjet flame o kompresi…. btw, plněné motory mívají kompresi malou, platí to i u dízlu, který jinak bývá od jeho vznětové povahy musí mít kompresi vysokou.

    co se studeného motoru týče, mě šlo především, o agresivitě studených startů na zásaditost oleje u benzínů…. Tak nějak se o tomto nikdo bavit moc nechce, ale to, že 50% benzínových motorů kdyby si nechala před pravidelnu kontrolou a výměnou zkontrolovat stav, čuměla by, jakou kyselinu jejich městcké super dobré stroje produkují…. Pokud si někdy slyšel, že někdo něco zadřel, nebo že mu odešel motor, je to z 95% vždy mazáním…. A benzínové motory odcházejí převážně na jejich hlavní mechanické opotřebení… Poukaž mi prosím, jak to je s dízlovými stroji? mile rád se něčemu přiučím 🙂

    Bohumil

    Evidentně jsi těžce mimo ve svých technických znalostech, nebaví mě ti pořád něco vysvětlovat nebo vyvracet, protože to stejně nepochopíš.

    Rado77

    Drahe

    Kellyto

    Spokojný, ano spokojný som, hoci vy bratia češi považujete 1,6TDi za volbu slabú, ale men poslačuje, mobilny radar sa premáva stále dookola na necestách po ktorých jazdím. A dokonca s 4M,H5 sa teraz v zime vyškrabem kde len chcem. Cuvacia kamera spolubracuje, bixenon svieti užastne, sedačky hrejú, spotrebujem 5,3l nafty no čo viac mi chýva ku šťastiu.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist