Volkswagen chystá výkonný sportovní diesel
Volkswagen
Že je sportovní diesel nesmysl? No, jak se to vezme, ale podle Volkswagenu je v tomto druhu pohonu ukrytý ještě vyšší potenciál.
Audi definitivně zabilo ikonický supersport. Proslavil ho Iron Man
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Volkswagen
Že je sportovní diesel nesmysl? No, jak se to vezme, ale podle Volkswagenu je v tomto druhu pohonu ukrytý ještě vyšší potenciál.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Kde vzít dalších 44 koní v dvoulitru z O3 RS?
No to je snadné – když to dokáže poloamatérský chiptuner, fabrika to jistě dokáže také a lépe (a nezmění jen SW, ale i přizpůsobí celý motor, převodovku, spojku, brzdy, podvozek…).
Navíc stále ještě nejde o ohlašované BiTurboTDI – to má potenciál ještě větší.
Ale pro \“sportovnost\“ by to přeci jen chtělo rozšířit spektrum použitelných otáček (nerad při předjížděcím manévru 3x řadím – i když vyladěné DSG to asi vyřeší) a snížit hmotnost (nové materiály?).
Potenciál tu tedy je, otázkou však je, jaká bude cena. Pokud je příplatek oporti benzínové 2.0T 50 a více tisíc, tak nějak to ztrácí ekonomický smysl.
Keby si pan redaktor precital tlacovu spravu poriadne, zistil by, ze:
1. o \“sportovom\“ nikde nebola rec
2. litrovy vykon 136 koni VW dosiahne vdaka elektrickemu turbu \“E-booster\“
Je možné, že se rozhodli přeskočit z bi-turba rovnou do e-turba.
A skutečně pochybuji, že při předjíždění 3x řadíš, leda bys měl nějaké hodně zastaralý nebo velni slabý model.
Není třeba se na pana redaktora zlobit, že si záležitost poněkud přibásnil.
E-turbo určitě nebude o takovém nárůstu. Nárůst bude dosažen kombinací systémových opatření, hlavně vyšší účinností spalování paliva a podporou mild/full hybridního systému.
E-turbo bude především zodpovědné za perfektní odladění charakteristik motoru, kdy bude částečně/zcela nezávislé na otáčkách motoru.
Ne, mám svůj turbobenzín 1.8 a měl jsem půjčeno nové Volvo S60 D4.
Možná není při předjíždění nutné řadit 3x, ale 1x či 2x rozhodně ano (na rozíl od toho turbobenzínu). A když předjíždím delší kolonu, na začátku tam je 60 a na konci chci 120, tak prostě 3x.
Při běžné jízdě se ten motor zdá jako dostatečně výkonný, v nízkých otáčkách zabírá solidně. Ale když člověk podřadí aby svižně předjel (dejme tomu na 2500ot), tak nejpozději v 4500ot motor odumírá – na rozdíl od benzínu, který točí v poho do 6500ot a výkon mu při tom neustále roste.
To je jaksi objektivní fakt, objektivní vlastnosti benzínu a dýzlu.
No ak predbiehaš kolónu idúcu 60 rýchlosťou 120, tak dúfam, že ked sa raz rozsekáš, nevezmeš nikoho normálneho zo sebou…
Jasně, lepší je tu kolonu předjíždět rychlostí 61.3 km/h (styl \“pán v klobouku\“) a čekat, až mne sejme protijedoucí Avia.
Předjížděcí manévr má být rychlý a efektivní a na přehledné rovince je lepší předjet rychle celou kolonu, než se rozject málo a pak se snažit vecpat někam do jejího prostředka.
Kde vzít dalších 44 koní v dvoulitru z O3 RS?
No to je snadné – když to dokáže poloamatérský chiptuner, fabrika to jistě dokáže také a lépe (a nezmění jen SW, ale i přizpůsobí celý motor, převodovku, spojku, brzdy, podvozek…).
Navíc stále ještě nejde o ohlašované BiTurboTDI – to má potenciál ještě větší.
Ale pro „sportovnost“ by to přeci jen chtělo rozšířit spektrum použitelných otáček (nerad při předjížděcím manévru 3x řadím – i když vyladěné DSG to asi vyřeší) a snížit hmotnost (nové materiály?).
Potenciál tu tedy je, otázkou však je, jaká bude cena. Pokud je příplatek oporti benzínové 2.0T 50 a více tisíc, tak nějak to ztrácí ekonomický smysl.
Keby si pan redaktor precital tlacovu spravu poriadne, zistil by, ze:
1. o „sportovom“ nikde nebola rec
2. litrovy vykon 136 koni VW dosiahne vdaka elektrickemu turbu „E-booster“
Je možné, že se rozhodli přeskočit z bi-turba rovnou do e-turba.
A skutečně pochybuji, že při předjíždění 3x řadíš, leda bys měl nějaké hodně zastaralý nebo velni slabý model.
Není třeba se na pana redaktora zlobit, že si záležitost poněkud přibásnil.
E-turbo určitě nebude o takovém nárůstu. Nárůst bude dosažen kombinací systémových opatření, hlavně vyšší účinností spalování paliva a podporou mild/full hybridního systému.
E-turbo bude především zodpovědné za perfektní odladění charakteristik motoru, kdy bude částečně/zcela nezávislé na otáčkách motoru.
Ne, mám svůj turbobenzín 1.8 a měl jsem půjčeno nové Volvo S60 D4.
Možná není při předjíždění nutné řadit 3x, ale 1x či 2x rozhodně ano (na rozíl od toho turbobenzínu). A když předjíždím delší kolonu, na začátku tam je 60 a na konci chci 120, tak prostě 3x.
Při běžné jízdě se ten motor zdá jako dostatečně výkonný, v nízkých otáčkách zabírá solidně. Ale když člověk podřadí aby svižně předjel (dejme tomu na 2500ot), tak nejpozději v 4500ot motor odumírá – na rozdíl od benzínu, který točí v poho do 6500ot a výkon mu při tom neustále roste.
To je jaksi objektivní fakt, objektivní vlastnosti benzínu a dýzlu.
No ak predbiehaš kolónu idúcu 60 rýchlosťou 120, tak dúfam, že ked sa raz rozsekáš, nevezmeš nikoho normálneho zo sebou…
Jasně, lepší je tu kolonu předjíždět rychlostí 61.3 km/h (styl „pán v klobouku“) a čekat, až mne sejme protijedoucí Avia.
Předjížděcí manévr má být rychlý a efektivní a na přehledné rovince je lepší předjet rychle celou kolonu, než se rozject málo a pak se snažit vecpat někam do jejího prostředka.