volkswagen-chysta-vykonny-sportovni-diesel.jpg

Volkswagen chystá výkonný sportovní diesel

Volkswagen

Že je sportovní diesel nesmysl? No, jak se to vezme, ale podle Volkswagenu je v tomto druhu pohonu ukrytý ještě vyšší potenciál.

Diskuze

14 komentářů

    Rumcayz

    Kde vzít dalších 44 koní v dvoulitru z O3 RS?
    No to je snadné – když to dokáže poloamatérský chiptuner, fabrika to jistě dokáže také a lépe (a nezmění jen SW, ale i přizpůsobí celý motor, převodovku, spojku, brzdy, podvozek…).

    Navíc stále ještě nejde o ohlašované BiTurboTDI – to má potenciál ještě větší.

    Ale pro \“sportovnost\“ by to přeci jen chtělo rozšířit spektrum použitelných otáček (nerad při předjížděcím manévru 3x řadím – i když vyladěné DSG to asi vyřeší) a snížit hmotnost (nové materiály?).

    Potenciál tu tedy je, otázkou však je, jaká bude cena. Pokud je příplatek oporti benzínové 2.0T 50 a více tisíc, tak nějak to ztrácí ekonomický smysl.

    Ernie

    Keby si pan redaktor precital tlacovu spravu poriadne, zistil by, ze:
    1. o \“sportovom\“ nikde nebola rec
    2. litrovy vykon 136 koni VW dosiahne vdaka elektrickemu turbu \“E-booster\“

    WinDiesel

    Je možné, že se rozhodli přeskočit z bi-turba rovnou do e-turba.
    A skutečně pochybuji, že při předjíždění 3x řadíš, leda bys měl nějaké hodně zastaralý nebo velni slabý model.

    WinDiesel

    Není třeba se na pana redaktora zlobit, že si záležitost poněkud přibásnil.
    E-turbo určitě nebude o takovém nárůstu. Nárůst bude dosažen kombinací systémových opatření, hlavně vyšší účinností spalování paliva a podporou mild/full hybridního systému.
    E-turbo bude především zodpovědné za perfektní odladění charakteristik motoru, kdy bude částečně/zcela nezávislé na otáčkách motoru.

    Rumcayz

    Ne, mám svůj turbobenzín 1.8 a měl jsem půjčeno nové Volvo S60 D4.

    Možná není při předjíždění nutné řadit 3x, ale 1x či 2x rozhodně ano (na rozíl od toho turbobenzínu). A když předjíždím delší kolonu, na začátku tam je 60 a na konci chci 120, tak prostě 3x.

    Při běžné jízdě se ten motor zdá jako dostatečně výkonný, v nízkých otáčkách zabírá solidně. Ale když člověk podřadí aby svižně předjel (dejme tomu na 2500ot), tak nejpozději v 4500ot motor odumírá – na rozdíl od benzínu, který točí v poho do 6500ot a výkon mu při tom neustále roste.

    To je jaksi objektivní fakt, objektivní vlastnosti benzínu a dýzlu.

    Jean

    No ak predbiehaš kolónu idúcu 60 rýchlosťou 120, tak dúfam, že ked sa raz rozsekáš, nevezmeš nikoho normálneho zo sebou…

    Q

    Jasně, lepší je tu kolonu předjíždět rychlostí 61.3 km/h (styl \“pán v klobouku\“) a čekat, až mne sejme protijedoucí Avia.

    Předjížděcí manévr má být rychlý a efektivní a na přehledné rovince je lepší předjet rychle celou kolonu, než se rozject málo a pak se snažit vecpat někam do jejího prostředka.

    Rumcayz

    Kde vzít dalších 44 koní v dvoulitru z O3 RS?
    No to je snadné – když to dokáže poloamatérský chiptuner, fabrika to jistě dokáže také a lépe (a nezmění jen SW, ale i přizpůsobí celý motor, převodovku, spojku, brzdy, podvozek…).

    Navíc stále ještě nejde o ohlašované BiTurboTDI – to má potenciál ještě větší.

    Ale pro „sportovnost“ by to přeci jen chtělo rozšířit spektrum použitelných otáček (nerad při předjížděcím manévru 3x řadím – i když vyladěné DSG to asi vyřeší) a snížit hmotnost (nové materiály?).

    Potenciál tu tedy je, otázkou však je, jaká bude cena. Pokud je příplatek oporti benzínové 2.0T 50 a více tisíc, tak nějak to ztrácí ekonomický smysl.

    Ernie

    Keby si pan redaktor precital tlacovu spravu poriadne, zistil by, ze:
    1. o „sportovom“ nikde nebola rec
    2. litrovy vykon 136 koni VW dosiahne vdaka elektrickemu turbu „E-booster“

    WinDiesel

    Je možné, že se rozhodli přeskočit z bi-turba rovnou do e-turba.
    A skutečně pochybuji, že při předjíždění 3x řadíš, leda bys měl nějaké hodně zastaralý nebo velni slabý model.

    WinDiesel

    Není třeba se na pana redaktora zlobit, že si záležitost poněkud přibásnil.
    E-turbo určitě nebude o takovém nárůstu. Nárůst bude dosažen kombinací systémových opatření, hlavně vyšší účinností spalování paliva a podporou mild/full hybridního systému.
    E-turbo bude především zodpovědné za perfektní odladění charakteristik motoru, kdy bude částečně/zcela nezávislé na otáčkách motoru.

    Rumcayz

    Ne, mám svůj turbobenzín 1.8 a měl jsem půjčeno nové Volvo S60 D4.

    Možná není při předjíždění nutné řadit 3x, ale 1x či 2x rozhodně ano (na rozíl od toho turbobenzínu). A když předjíždím delší kolonu, na začátku tam je 60 a na konci chci 120, tak prostě 3x.

    Při běžné jízdě se ten motor zdá jako dostatečně výkonný, v nízkých otáčkách zabírá solidně. Ale když člověk podřadí aby svižně předjel (dejme tomu na 2500ot), tak nejpozději v 4500ot motor odumírá – na rozdíl od benzínu, který točí v poho do 6500ot a výkon mu při tom neustále roste.

    To je jaksi objektivní fakt, objektivní vlastnosti benzínu a dýzlu.

    Jean

    No ak predbiehaš kolónu idúcu 60 rýchlosťou 120, tak dúfam, že ked sa raz rozsekáš, nevezmeš nikoho normálneho zo sebou…

    Q

    Jasně, lepší je tu kolonu předjíždět rychlostí 61.3 km/h (styl „pán v klobouku“) a čekat, až mne sejme protijedoucí Avia.

    Předjížděcí manévr má být rychlý a efektivní a na přehledné rovince je lepší předjet rychle celou kolonu, než se rozject málo a pak se snažit vecpat někam do jejího prostředka.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist