vite-kolik-ceskych-ridicu-prekracuje-vedome-povolenou-rychlost.jpg

Víte, kolik českých řidičů překračuje vědomě povolenou rychlost?

Zajímavosti o autech

Vědomostní kvíz? Ale kdepak, máme tady průzkum, který vykresluje v číslech chování tuzemských řidičů a pokud si chcete tipnout, tak za nápovědu považujte skutečnost, že nejde o nijak radostné číslo.

Diskuze

9 komentářů

    zdencek

    Jet rychleji ještě neznamená jet nebezpečně. Je třeba používat zdravý rozum. Sto šedesát po prázdné dálnici je určitě bezpečnější než jet padesát po nějaké úzké cestě na sídlišti, byť tam ta padesátka povolená je. Taky jezdím rychleji, když je to možné, ale ne bezhlavě. Spíš potkávám víc těch, kteří na devadesátce jedou sotva sedmdesát a ve městě se vlečou třicítkou, byť je možné tam jet normálně a tohle je mnohem horší.

    Cupra

    Souhlasím se zdencekem. Bohužel dnes jsou lidé zaplaveni takovým množstvím nesmyslných zákonů, zákazů a omezení- je tu naprostá inflace předpisů, takže už je nikdo nebere vážně! Je třeba se ptát na smysluplnost současných rychlostních omezení. Tyto limity vznikaly v době, kdy auta byla technicky úplně někde jinde než dnes, kdy je jejich aktivní i pasivní bezpečnost na mnohem vyšší úrovni. Pro ně je rychlost 130 km na nových dálnicích zcela nesmyslná, stejně jako 90 na široké přehledné víceproudé komunikaci. Na druhou stranu je pro Škodu 105/120, pokud dneska ještě jezdí, i rychlost 100 km/h obecným ohrožením (dobře vím, o čem mluvím). Když navíc někdo kasíruje i za mírné překročení na zcela rovném a přehledném úseku, mimo obec, jen předpis dále devalvuje! Přímo vybízí k chování: když mne stát buzeruje a nesmyslně kasíruje, taky si s ním vytřu… . Proč se vyrábějí a povolují auta, která jedou 250 a 100 km/h mají za 6 s? Vážně si někdo myslí, že si je lidé kupují, aby s nimi nikdy nejeli rychleji než 90 až 130 ?? Problém je tedy v tom, že většina lidí stávající limity chápe jako nesmyslnou buzeraci, která bezpečnosti silničního provozu nijak nepřispívá. Proč na německých dálnicích není vyšší úmrtnost než u nás?
    Daleko více lidských životů by zachránilo, kdyby AUTOŠKOLY UČILY lidi ŘÍDIT !! Povinnou součástí by měl být kurz bezpečné jízdy a ovládání vozidla v krizových situacích na polygonu, kde by člověk při závěrečné zkoušce také musel prokázat, že auto přiměřeně ovládá (vyhybací manévr, zvládnutí smyku v zatáčce… ) !!!

    ST

    Stejná rychlost platí za sucha, za mokra, pro osobák, pro kamion. Čili osobák za sucha a kamion za mokra můžou/musí jet v určitém úseku stejnou rychlostí.
    Řidič už nemá moc šancí přizpůsobit rychlost stavu vozovky a dopravní situaci – dopravní značky a předpisy myslí za něj.

    jarda

    sedmiletí kluci a holky jezdí na motokárách rychlostí hodně přes 100 km/hodinu … a zvládají to i v těsném kontaktu … dospělý řidič je zbytečně omezován mimo město a často i ve městě je hranice obce posunuta do prostor, kde se nic neděje … buzerace …

    Kadel

    Celé rychlostní omezovačství je jen a jen business – pohodlně se to měří, pohodlně vybírá. Přitom (statisticky doložitelný) nejčastější důvod dopravních nehod není vysoká rychlost, ba ani alkohol, ale nepřizpůsobení stylu jízdy podmínkám. Takže ne nedodržení nějakého limitu, vycucaného z tužky na magistrátě, ale neschopnost odhadnout, co se kolem mne děje. Podle mne by měla všechna rychlostní omezení ze silnic zmizet – ale mělo by se tvrdě postihovat právě toto, prokázané nepřizpůsobení stylu jízdy. Ale nebyl by z toho takový krásný radarový vejvar, jako teď, takže bez šance na změnu. Prachy především.

    jarda

    přesně tak … nikoliv pomáhat a chránit, ale měřit rychlost a vybírat pokuty …
    nejhorší jsou ti řidiči, kteří neumí to co popisuješ – přizpůsobit jízdu provozu …

    jarda

    tak můj sedmiletý vnuk v neděli obhájil druhé místo v celoročním poháru MČR easy60 mladí … sice v posledním okruhu byl „hodinář“, ale vrátil se hned do závodu a dojel třetí – což mu stačilo …
    http://www.kartingsport.cz/clanky/mcr-2016-vysoke-myto-nedele-3083/

    Ewil

    Nemuzete po autoskole chtit, aby vas naucila zvladnout smyk, kdyz se po nejakych 20 hodinach clovek sotva nauci auto ovladat v provozu. Ledaze by autoskola trvala rok jako ve Finsku.

    Jarda

    Řidiči co se plouží mimo obec 60-70, hlavně opatrně a bezpečně, nemají žádnou zkušenost s chováním auta v rizikové situaci, nemají odhad při předjíždění. Protože oni mají pocit, že jedou bezpečně, nedívají se kolem sebe. A hlavně nutí řidiče, kteří chtějí jet povolenou 90, aby je předjížděli na riskatních místěch a museli za nimi dobržďovat, když je dojedou. Když jim to pak uklouzne na spadaném listí, tak se leknou, zašlápnou brzdy a křečovitě drží volant. Takže místo, aby s mírnou korekcí pokračovali dál, tak se hrnou do příkopy nebo do protisměru bez ohledu na ABS.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist