Týden na Autotube: Supermotory

Překvapivě mnoho videí tento týden ukazovalo techniku, jejíž výkony daleko přesahují to, co bychom si od ní troufli žádat. Nepodceňujte vnitřní spalování.

Viděli jste už nové SSC Tuatara? Pak asi poznáte, že auto na videu vlevo jím není, má totiž karoserii staršího modelu Ultimate Aero. Pod panely se však ukrývá technika příští generace, která bude skutečně, skutečně velmi rychlá. Vývojáři Shelby Supercars auto testují ve všech možných disciplínách, vy se můžete podívat na bleskurychlou akceleraci z nuly na 320 kilometrů v hodině.

Superrychlých vozů jsme viděli víc. Například jedno Ferrari 458 Italia, která si díky pár součástkám navíc poradí i s Lamborghini Aventador. Nebo dragster Chevrolet COPO Camaro s nemravně velkým motorem. Do kategorie upravených patří také Cadillac CTS-V kombi z dílen amerického úpravce Hennessey Performance. Ani Nissan Juke-R, byť dokonale tovární stroj, nepatří mezi produkční kousky.

Pokud máte rádi superauta a jejich supermotory v původním stavu. Nikde v tom případě nebudete víc doma, než v Mercedes-Benz Classic Center, kde profesionálové renovují klasické vozy s hvězdou na kapotě. Fanoušci všeho japonského histě ocení exkurz do historie moderního supersportu Lexus LFA. Úpravy nepotřebuje ani skvostný osmiválec pod kapotou Mercedesu C 63 AMG – poslechněte si jeho zvuk. Máte raději ještě sofistikovanější techniku? McLaren MP4-12C se vám předvede na Nordschleife. Stejné místo hostilo také Ford Focus RS500. Pravda, nejde o superauto, ale skvělý motor má a v rukou Tannera Fousta jezdí i pořádně rychle.Měli jsme tu i pár strojů, které se narodily pro výkony přímo nadpozemské. Speciál, s nímž Craig Breedlove v roce 1963 překonal pozemní rychlostní rekord, je jedním z nich. Zcela jiný, přesto v duši podobný je malý tank na dálkové ovládání. Fakt, že utáhne velký pickup, jsme v redakci doteď nevstřebali. Pravda, na vstřebání výsledků závodních speciálů Porsche 962 jsme měli dlouhá léta. Přesto jeden z nejúspěšnějších vozů historie dodnes budí posvátnou úctu.

Na konceptu Husqvarna MOAB není zrovna motoricky nic výjimečného. V tomto případě je to celek, čemu patří naše uznání. V případě sporu u parkovacích hodin nedokážeme určit dokonce ani výrobce řvoucí pohonné jednotky, ale způsob, jakým byla použita, jistě stojí za vidění. A konečně motory v širším smyslu slova konečně dostal také Jeep Wrangler. Automatická stahovací střecha mu dosud citelně chyběla.

Další zajímavá videa sledujte každý týden na AutoTube.cz.

13.11.2011 3:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist