Toyota Aygo Blue F1

Už jste zapomněli, že v Česku se vyrábějí i jiná auta než škodovky?

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

Vlivem historického souběhu okolností autoweb nikdy v minulosti netestoval žádného člena z kolínské trojice Peugeot 107/Citroen C1/Toyota Aygo. Protože je známe odjinud a víme, že jde o pozoruhodná malá auta, neodolali jsme příležitosti vypůjčit si mohutně ospoilerovanou Toyotu Aygo Blue v pětidveřovém provedení a s výbavou Cool+.

Toyota Aygo (Peugeot 107, Citroen C1) nás totiž naplňuje optimismem. Rostoucí legislativní tlak postupně učiní větší a dražší auta dostupnými jen hrstce nejzámožnějších, samozřejmě ve jménu boje se změnami klimatu. Proto rádi vidíme, že už dnes je na trhu auto, které dokáže rozdávat nefalšovanou řidičskou radost i s litrovým motorem a zrychlením na stovku za téměř patnáct sekund.

Nedívejte se do tabulky, nepochopili byste to. Řídit Aygo je opravdu zábava, a to díky jadrnému, charakternímu motoru a čipernému podvozku. Na dálnici se s ním dá udržet v levém pruhu, i když jeho domovská půda leží přece jen jinde, a reálná spotřeba okolo pěti litrů benzínu znamená, že cesty do práce vyjdou levněji než autobusem.

Toyota Aygo fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Toyota Aygo fotogalerie

Opravdu, za celý týden jsme ani jednou nezatoužili sedět v jiném autě. Snad při pátečním nákupu – kufříček o objemu 107 litrů stačí tak na větší batoh s laptopem.

Když se Aygo začalo spolu se svými sourozenci v Kolíně vyrábět, hodně se toho napsalo o chytrých konstrukčních a technologických řešeních, která snižují náklady na výrobu. (Vážně musíme připomínat, že víko kufru je z jediného kusu skla?) O to nepochopitelnější je, že dobře vybavené Aygo stojí o sto tisíc víc, než by podle nás auto takového ražení stát mělo.

Paket Aygo Blue přidá metalickou barvu, rozhraní Bluetooth a pár designových prvků v interiéru, ale navýší už tak vysokou cenu o dalších 8000 Kč. A ty spoilery? Raději se neptejte. Jde o sadu F1, která obsahuje: tlumič výfuku F1    (24 779 Kč), zadní spoiler F1 (10 190), střešní spoiler F1 (8482), přední spoiler F1 8851), přední mřížka F1     (10 945), boční spoilery F1     (14 172), pružiny F1 (11 400), litá kola Antibes 14″ (14 316). Pokud jste počítali správně, dospěli jste k součtu 103 135 Kč. Strašidelné, viďte?

Náš pohled na Aygo (a jeho druhy) je tedy značně rozpolcený. Na jednu stranu v něm vidíme téměř geniální interpretaci městského automobilu. Na druhou stranu, při stávající cenové politice ho nelze než považovat za extravagantní nesmysl. A to i když se pokusíme zapomenout na ty stotisícové spoilery.

Jirka Červenka

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyToyota Aygo Blue Cool + 1.0 VVT 5dv.
0-100 km/h (s)14,2
Motor
Konstrukceřadový tříválec
Palivobezolovnatý benzín, RON 95
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)998
Převodovkapětistupňová ručně řazená
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)50 kW/68 k v 6000 ot./min.
Točivý moment (Nm)93 Nm v 3600 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)75
Nejvyšší rychlost (km/h)157
Spotřeba paliva (l/100 km)5,5/4,1/4,6
Objem nádrže (l)35
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3410
Šířka (mm)1615
Výška (mm)1465
Rozvor náprav (mm)2340
Provozní hmotnost (kg)905
Zavazadlový prostor (l)130-782
Ceny
Základní cena modelu297 900 Kč
Cena testovaného vozu401 035
31.1.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist