Testujeme zimní pneumatiky Goodyear UltraGrip 9: Zatím (téměř) bez sněhu

Pokračujeme v testování nových zimních pneumatik. Nicméně vzhledem k mírné zimě zatím spíše mimo sníh než na bílém povrchu. Důležitým výrazem je "břečka."

Důvodem, pro který nás Goodyear UltraGrip 9 zajímá jsou avizované schopnosti jízdy v našich, středoevropských podmínkách. Výrobce používá ve svých tiskových materiálech k uvedení UltraGrip 9 na trh termín „břečka“ a to je přesně ten typ sněhu na kterým jsme zatím jezdili – nebo spíše forma, jak lze trefně popsat to, co se ze sněhu velmi rychle zbylo.


Pneumatika by měla být připravena na proměnlivé zimní podmínky panujících v Evropě, které zahrnují suché a chladné dny, deštivé počasí s mokrými silnicemi a zmiňovanou břečkou, či zasněžené silnice. Pravda, s tím sněhem je to rok od roku horší… nicméně nová Goodyear UltraGrip 9 by měla reagovat na tyto požadavky a třeba při srovnání s „osmičkou,“ tedy UltraGrip 8, nabízet i lepší výkon na sněhovém povrchu. Uvidíme, my jsme zatím na sněhu jezdili skutečně velmi málo, protože při našem působení zejména v pražské metropoli se bílá nadílka velmi rychle rozpustila. Nicméně za krátký čas jízdy po sněhu můžeme říct, že se UltraGrip 9 chová podle očekávání velmi dobře.

Je příjemné za jízdy vnímat, jak se jednotlivé lamely zakusují do podkladu a drží dobře nejenom při rozjedu, ale i při brzdění a natočení předních kol v zatáčkách. Lamely a okraje běhounu nové pneumatiky jsou totiž navrženy tak, aby poskytovaly optimální tvar otisku pneumatiky bez ohledu na prováděný manévr – chápeme to v tom smyslu, že ať je pneumatika natočena v jakémkoli směru vzhledem k podélné ose auta, záběr by měl být co nejlepší.

Ovladatelnost na sněhu by měla být podpořena také velkým množstvím hran a vyšším počtem lamel na ramenních blocích, posloužit ale s širokým komentářem opravdu zatím nemůžeme, sníh, na kterém jsme jezdili, neměl do výšky víc jak pár centimetrů (doslova), často byl vyježděný až na asfalt, takže podmínky na souvislé bílé vrstvě v délce alespoň stovek metrů zatím nemáme.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Samozřejmě neznáme přesné složení směsi, ale jak jsme zjistili, mělo by být vylepšené s ohledem k předchůdci. A speciální směs obsahující pryskyřici kvůli přilnavosti na mokrém povrchu či rostlinný olej, by měla zaručovat lepší výkon na sněhu i ledu a zlepšovat přilnavost. Pocitově – ano, hlavně v zatáčkách vnímáme jistotu gripu, ale opět – na skutečnou sněhovou „nálož“ zatím čekáme.

Počkat si musíme i na komentáře k životnosti pneumatiky a míře ojíždění vzorku, zatím máme za sebou jen pár stovek kilometrů a to na gumě není znát, po omytí a odstranění soli a drobného štěrku pneumatiky vypadají stále téměř jako nové. Takže co je to „TOP“ indikátor ve tvaru sněhové vločky si řekneme později.

12.1.2015 12:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist