Testujeme pneumatiky Dunlop: Ukončeno, přezuto

Letní pneumatiky jsou přezuty a na autě je zimní obutí tak jako to má být. Náš test je tedy definitivně u konce.

Tak a je to za námi, pokud bych chtěl nějak lakonicky komentovat celoroční testování letních pneumatik Dunlop. Zima je za dveřmi, a to doslova, a my už máme přezuto na zimní pneumatiky. Nastal tedy čas na krátké shrnutí zkušeností a poznatků. Jak už víte, měli jsme k dispozici na test letní pneumatiky Dunlop Sport Maxx RT v rozměru 245/40 R18, tedy sportovně laděnou pneumatiku, papírově s nejlepšími možnými parametry.

Naše zkušenost s těmito pneumatikami byla natolik dobrá, že jsme je doporučili jednomu ze čtenářů, který přišel s dotazem, jaké gumy obout na své Subaru Impreza WRX STI. Jednalo se o model 2009 s osmnácti palcovými koly – což říkám proto, že u subaristů oblíbená a obecně uznávaná pneumatiky Bridgestone se vyrábí pouze v sedmnácti palcovém průměru, a právě absence obecně doporučovaného obutí v osmnáctce vyvolala zájem tazatele. Po čase jsme se zeptali na dojmy a ty v podstatě byly velmi podobné jako ty naše. Tedy že pneumatiky na voze s výkonem 300 koní a pohonem všech kol fungují výtečně, majitel si stěžoval trochu na hlučnost (ovšem zároveň dodával, že ta mohla být od pneumatik, ale také odkudkoli z jeho auta, které má hodně najeto . A jako největší silnou stránku pneumatik jmenoval ovladatelnost, čitelnost a přilnavost auta na mokru, zejména při rychlé jízdě v zatáčkách.

Já musím přijít ještě s jednou „bokovkou.“ Tedy zkušeností mimo naše dlouhodobě testované auto. A tím je redakční test Mercedesu A45 AMG. Právě tento automobil se rozhodl Mercedes postavit na pneumatiky, které testujeme (tedy samozřejmě že ne na ty samé, ale na tento model a typ), takže jsem měli možnost dalšího srovnání. Musím říct, že tak jak se mi auto líbilo, tak pozitivní dojmy podpořily i pneumatiky, které dodaly kompaktnímu Mercedesu na jistotě, zejména na tuzemských okreskách. Řekl bych, že nastavení A45 AMG se hodí k Maxx RT. Tuhý, ale ne nepříjemně neurotický podvozek na těchto pneumatikách nabízel ideální kombinaci přilnavosti, jistoty a zároveň eliminace náklonů a houpání vozu.

Zpět ale k naší sadě. My jsem vyrazili testovat na závodní okruh, střihli jsme si rychlostní zkoušku, byly jsme na driftovacím kempu na kropeném asfaltovém okruhu a samozřejmě jsme jezdili s autem po silnici. To poslední jmenované bylo zanedbatelné vzhledem k tomu, že chci mluvit o opotřebení, na řidičských akcích, závodech a okruhových dnech dostaly gumy zabrat mnohem více než na běžné silnici. Mohu popsat hrany pneumatik jako ojeté, ale ne vytrhané nebo okousané či jinak poničené, což souvisí s jízdou bokem a nucením auta do jízdy dveřmi napřed, ale dezén jako takový? Téměř bez opotřebení. Z boku jsem nenašel při kontrole v pneuservisu žádná mechanická opotřebení, naštěstí jsem ani jednu z gum neporazil z boku, a neregistroval jsem ani známky toho, že by si gumy „žvejkla“ nebo se nějak shrnula přes ráfek. Pevný bok naše letošní řádění vydržel.

Musím přiznat, že jsem nedokázal odhadnout jak se pneumatiky projevují na spotřebě, neboť jsem jezdil skutečně spíše dynamicky než tak, jak jezdím normálně a to souvisí právě s účastní na nejrůznějších podnicích, kde se samozřejmě na spotřebu nehledí. A neměl jsem možnost testovat auto před tím na jiném typu pneumatik. Hlučnost? Nic co by mne zaujalo, za mne v pořádku.

Pokud bych měl tedy závěrem shrnout zkušenost s Dunlop Sport Maxx RT a chtěl vyjmenovat nejprve ty negativní, tak v zásadě nemám o čem moc mluvit. Možná snad jen o maximální přilnavosti, ve chvíli, kdy jsem se chtěl bavit „smykováním“ byly gumy snad až moc přilnavé. Jinak za mne mají palec nahoru Dunlop Sport Maxx RT za grip v jakýchkoli podmínkách, zejména pokud šlo o jízdu na vlhém podkladě nebo na vodě, takovou míru jistotu a ovladatelnosti jsem nečekal.

5.12.2013 10:34| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist