Testujeme zimní pneumatiky Continental ContiWinterContact TS 850: Na začátku

Sezóna letních pneumatik je definitivně pryč, jak z legislativního, tak i řidičského pohledu, a my vstupujeme do seriálu testování zimních pneumatik.

Zima je tady a s ní také redakční testování zimních pneumatik. Z nadpisu je jasné, obutí jaké značky budeme testovat a také jakou modelovou řadu a nejprve si vyjasníme několik detailů. Proč Continental ContiWinterContact TS 850? Má to svou logiku, my jsme měli možnost otestovat tuto zimní pneumatiky už minulou sezónu v rámci novinářské výpravy do rakouských Alp, a tam nás pneumatika zaujala svými vlastnostmi. Jak se ukázalo, zaujala nejenom nás, ale také odborníky po celém světě, protože od té doby nasbírala řadu ocenění a dobrých umístění ve srovnávacích testech, takže myšlenka byla navázat na testování v Rakousku, kde jsme ji měli k dispozici na různých typech aut, od BMW 3 přes Audi A4 až po Audi TT RS, a vyzkoušet ji v rámci tuzemského redakčního dlouhodobého testování na autě více běžném a civilním.


Paralelně se budeme také věnovat testu zimních pneumatik určených pro SUV, které jsme nasadili na nejsportovnější SUV, které jsem dokázali v rámci dlouhodobého testu zajistit – představíme si v jiném článku, nicméně řada pro osobní auta zamířila na absolutní klasiku a tou je Škoda Octavia Combi. Pokud si upřesníme detaily vozu, ať víme, co budou pneumatiky na silnici držet, tak jde o kus z roku 2007, s naftovým turbodieselem 1.9TDI a výkonem 105 koní. Je tedy zřejmé, že o přenos síly se budou starat kola na přední nápravě a že co do výkonu by nemělo hrozit nějaké extrémní zatěžování.

Zajímavý bude určitě vliv stáří vozu, jeho kondice na opotřebení, ojíždění pneumatik. Auto má najeto přes 300 tisíc kilometrů a jakkoli je zde snaha udržovat ho v  co nejlepší kondici, nás bude zajímat, jak se podvozek, geometrie a tak dále, budou podepisovat na opotřebení pneumatik, v jakém rozsahu a jak s ohledem na symetrii na pneumatice i ve vzájemném porovnání.

Pneumatiky jsou zbrusu nové, nicméně abychom měli pevný výchozí bod, zajeli jsme do vzorku s měřidlem. Berme prosím toto měření orientačně, nejde o žádné laboratorně sterilní prostředí a kosmicky přesný a certifikovaný přístroj, ale klasické „šídlo,“ které pořídíte v oddělení s autodoplňky. Ovšem pro naši orientaci a měření v čase bude stačit. Teď se na displeji ukázala hodnota 8,3 milimetru. A řešíme-li čísla, tak nutně musíme splnit „společenskou povinnost“ a představit pneumatiku tak, jak se sluší a patří, naše  Continental ContiWinterContact TS 850 má rozměry 195/65 R15 a je obut na plechových discích.

Náš test odstartoval se začátkem listopadu, a my máme v živé paměti, že šlo o období nadprůměrně teplé, nezvykle a nestandardně, které výměně zimních pneumatik za letní nepřálo, na teploměru byly hodnoty nad deset stupňů Celsia. Což pro nás znamenalo to, že jsme se k obutí chovali velmi citlivě, pokud víme, že zimní pneumatiky fungují optimálně od sedmi stupňů a níže, nebylo žádoucí na poměrně teplém asfaltě je zbytečně namáhat.

Nicméně pokud jen v rychlosti zmíníme ryze subjektivní dojmy, tak změna, která proběhla při nasazení nového obutí, byla zásadní. Letní sada, kterou jsme sundali, byla jakási „čína“ a při deseti až patnácti stupních teploty  Continental ContiWinterContact TS 850 dalece převyšoval svými schopnostmi gripu a přilnavosti sice také relativně nové (na Octavii byly letní gumy nasazeny v červenci), ale evidentně zcela podprůměrné pneumatiky.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Tolik tedy k první zprávě, ještě doplníme, že nás čeká testování celou zimu až do doby, kdy legislativně zimní obutí z aut bude mizet, chystáme reporty jak z běžného ježdění, tak je v plánu vyrazit několikrát na závodní okruh a tam se na jízdní vlastnosti pneumatik podívat bez obav z rizika běžného provozu (tím nechceme naznačit nic víc, než jen že si vezmeme metr a stopky a beze strachu, že nás při měření něco přejede, si zkusíme změřit pro nás zajímavé hodnoty a porovnat je mezi sebou i postupně v čase – brzdnou dráhu, zrychlení, atd.). A také dáme příležitost vám, čtenářům, abyste se posadili za volant Škody Octavia, ale i našeho druhého auta, a pneumatiky si vyzkoušeli.

Počasí nám přeje – jakkoli polovina redakce „ujíždí“ díky poklesu teploty a změně počasí aktuálně na čaji s citrónem, lécích a teplých zábalech, podmínky venku se – vzhledem k zimním pneumatikám, lepší a lepší. Sněží na horách a sněhové vločky se objevují i v nižších polohách a to je pro naše účely velmi dobrá informace. Závěrem pilotního textu tedy snad ještě výzva – pokud by v plénu čtenářů byl nějaký dotaz, námět, budeme moc rádi, pokud nám dáte tip na dobré místo pro testování, navrhnete zajímavý test, přijdete s dotazem, který vás ohledně zimních pneumatik zajímá. Máme celou zimu na to, abychom se mohli Continental ContiWinterContact TS 850 podrobně věnovat.

25.11.2015 6:59| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist