Testujeme zimní pneumatiky Continental ContiWinterContact TS 850: Drží a drží

Pohon všech kol se v zimě hodí, cestujete-li třeba do vysokých, sněhem zasypaných hor. Na 99% cest čtyřkolku nepotřebujete, dobré zimní obutí ovšem ano.

Téměř až za mánii by bylo možné prohlásit „potřebu“ široké části automobilové veřejnosti, která ke svému životu (v zimě) nutně vyžaduje pohon všech kol. Hysterie leckdy způsobená automobilkami – „musíte mít náš pohon všech kol,“ atd. – zcela zapomíná na skutečnost, že pohon všech kol je v zásadě zbytečný bez pořádného ubití. A částečně to platí také naopak, máte-li na autě dobré zimní pneumatiky, obejdete se ve většině případů bez čtyřkolky.


Neberte mne za slovo, neřeším ten specifické případy typu zimních sportů ve stylu gymkhana, anebo výhodu pohonu všech kol na horách. důkazem, že „to jde“ i bez 4×4 je naše testované kombi se sadou zkušebních zimních pneumatik. Je patřičné připomenout, že dlouhodobě testujeme zimní pneumatiky Continental WinterContact TS 850 P v rozměru 195/65 R15 a vozem, který je do tohoto slušivého obutí nazut, je Škoda Octavia Combi z roku 2007, s naftovým turbodieselem 1.9TDI a o výkonem 105 koní. Letošní zima je svérázná v tom smyslu, že sněhu moc nebylo, nicméně nějaký ano, ale střídaly se vlny nadílky a suchu/tepla.

O sněhu už jsme v krátkosti mluvili a teď doplním další zkušenost. Abychom měli nějaké srovnání, vyměnili jsme na pár chvil testovanou sadu za jiné obutí – šlo o stejně prémiovou značku jako je Continental, ale jiného výrobce. Uvádět ho konkrétně by nebylo fér, pneumatiky nebyly nové, ovšem záměrem nebylo srovnání značka versus značka, ale nové oproti starším. Největší rozdíl pak byl patrný na čerstvém sněhu a sněhové břečce, když čerstvá nadílka začala tát a míchat se s blátem.

Nejprve to nebylo až tak patrné, v mnoha ohledech se auto chovalo podobně, ovšem nejmarkantnějším rozdílem byl zatáčení a jízda přes vyjeté pruhy sněhu a břečky. Continentaly se díky vzorku zakusovaly do hmoty pod sebou a vedly auto s patřičnou jistotou, druhá sada takovou jistotu nenabízela a labilita se projevovala tak, že auto při jízdě v přímém směru, křižujíce pod lehkým úhlem na silnici položené pásy sněhu a břečky, se chvělo. Tím stylem, že vůz jel, najednou se lehce „zakousl a „cuknul“ do jedné strany, pak do druhé strany a jelo se dál. Nepříjemné, pokud jste začali první impulz řešit rychlým kontra, protože pak jste „pomohli“ auto do druhého kyvu a ještě více ho destabilizovali.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Zpět ke Continentalům, tam jízda probíhala v maximálním klidu a s příkladnou plynulostí. Jak bylo zmíněno na začátku, i když napadl sníh, nepotřebovali jsme na cestování pohon všech kol. Koncepce předního pohonu sice nepatří mezi naše nejoblíbenější, nicméně k vozu tohoto druhu se hodí. Superb měl blahé paměti potíže vyjet s prokluzující přední nápravou ze zasněženého parkoviště, Octavia ne. Navíc 105 koní není takové stádo, že by rvalo pneumatiky od podkladu, takže kombinace uvážlivé práce s plynem a sofistikovaně lomených drážek vzorku zajišťuje stálou přilnavost, a to i při rozjezdech do vytočených kol. Jinak pokud bychom měli mluvit o úbytku vzorku, tak ten je zanedbatelný – máme tady spíše dílčí oděrky způsobené naším „řáděním“ na závodním okruhu v sosnové, kde tamní dráha je typická a proslulá tím, že „odkusuje“ kusy pneumatik, jinak stopy po běžném provozu nejsou patrné, tedy vzorek neubývá, ze silnic si pneumatiky nesou jen kamínky a drť občasně zanesené do drážek. Což je opět normální jev.

Abychom zakončili tento report nějakým verdiktem, tak znovu prohlásíme, že Continental WinterContact TS 850 P jsou na Octavii fantastické, svým způsobem překonávají jízdní schopnosti auta a jistě by zvládly mnohem větší výkon a ostřejší řidičský styl. Na sněhu či jinak „zimním“ povrchu se snadno etablovaly jako výtečné, zdařile si s měkkým podkladem poradí, na suchém ledovém asfaltu fungují výtečně a od nás na jejich adresu míří kladné hodnocení, čistě subjektivně se (díky pevnosti, hutnosti a záběru) pneumatiky naším pohledem posouvají před obutí francouzské produkce.

26.2.2016 2:50| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist