Projeli jsme Škodu Octavia RS iV. Je hybridní ereso dostatečně sportovní?

Nová eresová oktávka se prodává nejprve jako hybrid. Jak funguje Škoda Octavia RS iV?
octavia_rs_iv_combi_sme_01-1920x1281-1100x618.jpgCelá galerie 23 Zdroj: Škoda

Škoda Octavia RS patří mezi nejoblíbenější sportovně laděná rodinná auta. Kombinaci velké užitné hodnoty se slušnými jízdními vlastnostmi totiž nelze snadno odolat, ačkoliv Octavia RS nikdy neplatila za vyloženě ostré sportovní náčiní. Možná právě proto, že nejde o nijak vyhraněné auto, se těší takové popularitě, a nová hybridní varianta RS iV by tak mohla vhodně doplnit nabídku.

Čtvrtá generace Octavie RS totiž vedle tradiční benzínové verze s motorem 2.0 TSI o výkonu 245 koní a naftové 2.0 TDI s výkonem 200 koní je k mání i s plug-in hybridním ústrojím. Dokonce je ze všech tří variant dostupná jako první a stejně tak jsme měli možnost ji vyzkoušet nejdříve.

Pod kapotou kombinuje benzínový motor 1.4 TSI o výkonu 150 koní a elektromotor podávající 115 koní, což dohromady tvoří systémový výkon 245 koní a 400 Nm. Poháněna jsou výhradně přední kola skrze šestistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Hybridní ereso zrychlí na stovku za slušných 7,3 sekundy a maximálně dokáže upalovat 225 km/h. Díky 13kWh baterii potom zvládne urazit až 60 km čistě na elektřinu. Zavazadlový prostor se zmenšil z 600 litrů (640 litrů u kombi) na 450 litrů (resp. 490 litrů).

Zvenku však hybridní verzi od čistě spalovacích těžko poznáte, agresivnější bodykit i doplňky jsou totiž totožné, stejně jako uvnitř najdete stejné anatomičtěji tvarované sedačky, tříramenný volant, nějaký ten dekor z falešného karbonu nebo sportovní profil digitálních budíků s centrálním otáčkoměrem a teploměrem oleje či převodovky.

Na silnici ale rozdíl bezpečně poznáte. Ačkoliv s novým benzínovým eresem ještě nikdo nejezdil, i ve srovnání s původní generací je hybrid poněkud vyčpělý. Reakce na plynový pedál jsou možná agilní, ale dynamika, jakou auto na řidiče působí, příliš neoslní, a to i kvůli vysoké hmotnosti. A v zatáčkách je to ještě citelnější.

I nejtužší nastavení adaptivního podvozku nedokáže potlačit náklony karoserie a nedotáčivost, když se do oblouku pustíte ostřeji. Cítíte, že je auto zkrátka příliš těžké a mírně vyměklé, navíc tady chybí i samosvorný diferenciál, který dostane benzínová verze. Prohánět se dynamičtěji po zatočené silnici tak není zdaleka taková radost.

Octavia RS iV se nejlépe cítí někde na dálnici, kde bude umět udržovat i německé tempo a přitom se odvděčí pohodlným naladěním podvozku, pokud jej přepnete do nejkomfortnějšího režimu. V tomto ohledu se příplatek za adaptivní podvozek DCC jeví jako správná volba.

Tohle auto vůbec nejezdí špatně, jenom od něj nesmíte mít přehnaná očkávání, protože spíš než eresová oktávka do zásuvky je to oktávka do zásuvky s eresovým paketem. Tradiční znáček RS tu ukazuje hlavně na bohatší výbavu se sportovním vzhledem než aby sliboval skutečné řidičské emoce. A možná je to přesně tak, jak Škodovka zamýšlela.

10.11.2020 10:01| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist