Tesla Model S P85D (2016) První jízdní dojmy

První dojmy, včetně dramatického zrychlení Tesla Model S P85D už jsme referovali, teď máme pár dojmů přímo zpoza volantu.

Tesla Model S je určitě jeden z nejunikátnějších sériových vozů, které lze v současnosti pořídit – luxusní plně elektrický vůz s dostačujícím výkonem a přitom reálně použitelný v každodenním provozu. Na rozdíl od ostatních výrobců uvedla Tesla na trh automobil, se kterým jste schopní dennodenně žít a to i v případě, že se potřebujete přepravovat na trochu větší vzdálenost.

Vrcholné specifikace P85D a P90D jsou pak třešinkou na dortu. Samozřejmě – Model S není ani ve specifikaci P85D sportovní vůz ani zdaleka. Je to velký luxusní sedan namířený proti vrcholným modelům konkurence, které však předčí bestiálním výkonem. Pokud se rozhodnete autu dopřát upgrade s „Ludicrous“ módem, dokáží dva elektromotory dotlačit ručičku tachometru za stokilometrovou hranici za rovné 3 sekundy. Zrychlení je tedy opravdu brutální a v tomto směru dokáží Teslu pokořit pouze špičkové supersporty. Což je na těžkou luxusní limuzínu více než impozantní. Luxusní výbava Tesly je ohromná.

Tesla Model S na brzdě

RoadTube | vydáno 28. 1. 2013

Všechno je promyšlené do detailů, tak jak se na luxusní auto sluší a patří – kliky jsou schované ve dveřích a teprve po odemčení auta vyjedou ven. Po usednutí Vás obklopí kůže, vrchní část palubní desky je pokryt Alcantarou a plasty na viditelných místech se rozhodně řadí k těm nejlepším. Design interiéru je minimalistický – jednoduché linie a minimum tlačítek. Krom těch na páčkách pod volantem jsou v interiéru pouze dvě, jedním se zapínají výstražná světla a druhé slouží k otevření schránky před spolujezdcem.

Vše ostatní obstarává velký dotykový display ve středu palubní desky. Ač sám nejsem příznivcem dotykového ovládání v automobilech, musím přiznat, že v Tesle prostě funguje. Display je dost velký, takže místa pro jednotlivé ovládací prvky je dostatečně velké na to, abyste se rychle zorientovali. Menu jsou jednoduchá a přehledná a odezva je navíc okamžitá, takže pocit z ovládání je opravdu dobrý.

Procházet nastavení za silnějšího provozu nejlepší nápad sice nebude, ale rozhodně ovládání není tak rozptylující, jako v případě jiných systémů. Vůz je neustále připojen k internetu, rádio tak klidně mohla nahradit oblíbená služba Spotify. Ale nemusíte se bát, svou oblíbenou hudbu si samozřejmě můžete poslechnout i z USB paměti nebo z mobilního telefonu přes BlueTooth. Internet v autě má ale i jiné výhody než jen poslouchání hudby a kontrolování Facebooku za jízdy (což samozřejmě zásadně neschvalujeme, řidič se má i přes přítomnost „autopilota“ věnovat provozu před sebou).

Díky trvalému připojení má auto neustále aktuální mapové podklady i se stavem provozu. V případě problémů s vozem pak stačí kontaktovat technickou podporu, nechat vzdáleně provést kontrolu vozu a v případě menšího problému softwarového charakteru, je také možné nechat na dálku vůz rovnou opravit. A je toho mnohem víc – pomocí mobilu můžete například ověřit stav baterie, nechat vůz na parkovišti zablikat či zatroubit, a také lze na dálku ovládat klimatizaci.

V zimě si tak můžete auto dopředu nechat předem příjemně vyhřát. Pokud cestou narazíte na rozbitou vozovku a přizvednete si podvozek, auto si lokalitu zapamatuje a příště v tomto místě nastaví podvozek samo. Technických vychytávek je opravdu hromada. Hlavní kouzlo Tesly se však odehrává za volantem. Po obsazení pozice řidiče sice bezpečně poznáte, že jste v elektromobilu, ale působí na Vás přirozeně. Je to prostě auto. Auto v tom smyslu v jakém jste na auta po léta zvyklí. Jen je ho pohání elektřina. A v případě specifikace P85D jej pohání opravdu neskutečně dobře.

Model S se na silnici chová velice příjemně. Pohybuje se po silnici naprosto hladce a neslyšně jako kočka. V zatáčkách i přes svou značnou váhu drží díky svému sofistikovanému systému kontroly stability. Na dálnici je pak sebejistá při jakékoliv rychlosti. A změna rychlosti je opravdu pouze dílem okamžiku. Následkem sešlápnutí plynového pedálu je rána do zad a instantní překročení legálních limitů. O sekundu dvě později už rychlost auta překonává hranici slušného vychování. No a pak můžete také zapnout „Insane“ nebo „Ludicrous“ mód a ždímat baterii naplno. Reakce na plyn je v ten moment ještě intenzivnější.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

A přitom stále neslyšíte nic krom opravdu tichého bzučení měniče, které trochu přidává na atmosféře. Příval výkonu neustává, dokud se o své slovo nepřihlásí omezovač rychlosti. Zatímco se řítíte dálnicí a zanecháváte okolí v němém údivu, za volantem máte dojem, že by auto zvládlo zrychlovat do nekonečna. S naprostým přehledem a bez zaváhání.

Tesla Model S P85D je prostě neskutečné vozidlo a lze jej momentálně jen těžko s čímkoliv srovnávat. Pokud bude elektrická budoucnost automobilové dopravy obsahovat takováto auta, nemusíme se jí tolik obávat – o zážitky za volantem totiž nouze nebude.

Za testování a zapůjčení auta děkujeme společnostem Electric ParkNanotrik, které nabízejí možnost zapůjčení vozů Tesla v Praze a Ostravě.

23.8.2016 8:24| autor: Martin Kusyn

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist