Suzuki Celerio (2014): designem tak trochu šedivá myška, slibuje však spotřebu 3,7 litru

(+ video) Třídu městských mini rozšíří ještě letos vizuálně nenápadný model japonské značky Suzuki, malé Celerio však slibuje velmi zajímavou průměrnou spotřebu.

Ženevský autosalon se stal místem premiéry značného počtu nových miniaut převážně francouzské provenience jako je Renault Twingo, Citroën C1 či Peugeot 108, svým střípkem do celkové mozaiky městské mobility pro příští léta však přispělo také Japonsko a to jednak odvozenou Toyotou Aygo ale také poněkud méně nápadným Suzuki Celerio.


Na první pohled se může zdát, že kompaktní pětidveřový hatchback se jménem připomínajícím jistou kořenovou zeleninu není zase tak malý, pravdou ale je, že na délku měří jen 3,6 metru. Což je sice o pár centimetrů více než v případě kolínských trojčat a Twinga, nicméně do jejich segmentu Celerio pořád spadá.

Abychom vám nezůstali nic dlužni, rozvor náprav nového Suzuki činí 2425 mm (tady dominuje Renault s 2,49 m), jeho šířka je 1600 mm, a pokud vás to zajímá, vzadu zůstal poměrně zavazadlový prostor o objemu 254 litrů.

Suzuki namontovalo pod přední kapotu své novinky (prozatím vyráběné pouze v Indii) atmosférický benzínový tříválec o objemu 998 centimetrů krychlových a výkonu 68 koní při 6000 ot./min. a nejvyšším točivém momentu 90 newtonmetrů, který ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou umožňuje akceleraci z 0 na 100 kilometrů v hodině za nijak zajímavých 15 sekund.

Z výše uvedeného je asi zřejmé, že dynamika v přímce silnou stránkou Celeria nebude, Suzuki však ve spojení se systémem stop-start slibuje velmi nízké emise CO2 jen 85 gramů oxidu uhličitého na kilometr, což nás sice přímo nezajímá, ale přepočtem to vychází na velmi zajímavou průměrnou spotřebu – přibližně 3,7 litru na 100 km.

Prodej Celeria na evropských trzích by se měl rozjet před koncem letošního roku. O něco později začne automobilka pro tuto typovou řadu nabízet také robotizovaný automat, který podle předběžných zpráv nemá pozoruhodnou spotřebu vozu nijak pokazit, i když realita bude v případě obou převodovek nepochybně někde jinde.

5.3.2014 10:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist