SUV za 300 tisíc: BMW X5, Mercedes ML, Volvo XC90

35 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Zatímco nová SUV prémiových značek nejsou vůbec levnou záležitostí, jako ojetá si je může dovolit větší množství řidičů. Ale které je to nej?

Diskuze

44 komentářů

    rpajik

    Takze mi z toho plyne, ze nejlepsi SUV za 300tis je japonske Subaru. Je levnejsi, vybavou srovnatelne a tradicne se umistuje v TOP10 nejspolehlivejsich vozu ( bez ohledu na stari ). BMW umi pekne limuziny, Mercedes uz neni to co driv ( snad s vyjimkou pracovniho Gcka, ktere je poslednich 40 let porad stejne ) a Volvo je Ford …

    IKE

    Je a není. Sůbo není prémiovka. O to koupi prémiovky socce, která hodlá vypláznout za něco takového 300 litrů, jde především. Socka nechce už nadále býti sockou. Chce být také konečně městsky-dálničním osvalencem.

    aa@seznam.cz

    Podle mě jde o staré vraky. Radši si koupím novou škodovku za 300000,- než z Německa vyřazené šroty, které mají najeté 2x tolik co ukazuje palubní deska.
    Jisté je jedno. Blbec se najde vždy.!!!!!

    aa@seznam.cz

    Podle mě jde o staré vraky. Radši si koupím novou škodovku za 300000,- než z Německa vyřazené šroty, které mají najeté 2x tolik co ukazuje palubní deska.
    Jisté je jedno. Blbec se najde vždy.!!!!!

    tripik@tiscali.cz

    🙂 takze ty chces srovnavat fabii s x5? jedina vyhoda skodovky je…ze je nova……po tre tydnech bych dosel k tomu ze je sice nova, ale zaroven jeji vyuzitelnost je nulova….takze by slo 300 hadru z domu za nic…..sorry …ale psa do fabie nenacpu….

    Johny.Rico

    Dobrý článek. Novinka číst tohle na webu, ale já to vnímám kladně. Za mě palec nahoru!

    aa@seznam.cz

    No tak si to kup. Budu s ti na technické smát jak neprojdeš – Tedy pokud tam nemáš známé…
    Investice do oprav + pořizovací cena auta je nový ŠKODA YETI.

    Johny.Rico

    Dobrý článek. Novinka číst tohle na webu, ale já to vnímám kladně. Za mě palec nahoru!

    Ondra

    To si ze mě děláte srandu? Nájezd cca 170 000 km u těchto aut? 😀 😀 :-D. Je hrozně moc zajímavý jak mají všechna auta v ČR takhle podobný nájezd a nezáleží přitom, jak jsou stará. Když se podívám na mobile.de tak mají srovnatelná auta skoro vždy 2x větší nájezd km. Jinak si myslím, že kupovat tyto auta je pěkný nesmysl. Většinou si je koupí lidé, kteří sotva ušetří 300 litrů a pak pláčou, že nemají na servis i na pohonné hmoty. Ale je jim to jedno, protože si už taky pořídili prémii. Já osobně bych si takový starý křáp nikdy nekoupil. Na druhou stránku bych si nekoupil ani nějakou Fabii jak tady někdo zmiňoval. Za tuto cenu se dá sehnat vcelku dobře vybavený passat 4×4, což je z ekonomickýho hlediska určitě lepší volba. No co člověk, to názor….

    Radim

    Za 300 tisíc kč, jsem si koupil první svoje auto Mazda 6 v té nejvyšší výbavě 4 roky starý a auto bylo nejvíc v pohodě, mělo najeti jenom 64 tisíc 🙂 Ale tedkom jsem přesedl do SUVéčKa CX 9 a nemůžu si vynachválit jako sice spotřeba je je kolem 10 litrů na 100km ale to auto drží a je podle mě daleko lepší než tyto, je lepší si koupit už rovnou pořádný auto podle mě a ne krámy, který se brzo rozpadnou a díly jsou pomalu dražší než samotný auto. A další věc u tří áček bych takovýhle auta nekupoval, protože se čachruje s dílama atd. Bych radši zamířil k prodejci rovnou.

    Harry

    Chybička se vloudila, škoda že nehodnotili novější generaci (facelifty) těchto SUV z přelomu roku 2007/2008 s nájezdem do 150 000 km, automatem a s třílitrovými dieselovými motory, pokud je výrobce nabízí (BMW X5 xDrive30d, MB ML 320 CDI, Audi Q7 3.0 TDI ano, u Volva nevím), aby to bylo přesnější srovnání. Už dlouhá léta ale v této prémiovce vévodí BMW, takže vítěz byl poměrně dopředu jasný, pokud člověk o tom něco ví (pozn.: v benzínových motorech ho pokořuje jedině Porsche Cayenne díky skvělým jízdním vlastnostem). Náhradní díly podle uvedených cen jsou rovněž levné. Možná byste se divili, jak může být totiž vysněná Škoda na díly a servis drahá 🙂 A máte-li šikovného automechanika (neservisujete to v originálních servisech jako je BMW, MB, Audi apod.), myslím si, že servis Vás vyjde podobně draho jako u Škodovky, jen s tím rozdílem, že budete mít prémiovku. A co se týče spotřeby, prostě 10 litrů nafty je u těchto motorů standard a kupující s nimi počítá. Tyhle auta prostě nejezdí za 5 litrů/100 km, možná se toho ale za deset let dočkáme 🙂 Názory jsou různé, pro někoho má smysl coupé, pro někoho sedan, pro někoho zase kombi a jiný se zamiluje do SUV. Všechny automobily mají své pro a proti a u těchto starších SUVů kromě prémiovosti značek bych to subjektivně viděl na vysokou pasivní bezpečnost, přehled o dopravní situaci díky vyššímu posezu, náhonu 4×4, designu, velkému kufru a honění si ega. Jako nevýhodu spatřuji v poměrně velké spotřebě, ale která je pro tyto vozy standardní a okázalost, nic víc mě nenapadá. A pokud budete chtít jezdit do lesa, určitě existují mnohem lepší off-roady, než tyhlety prémiovky, to je jasné 🙂 A pro zastánce Škody, auta opravdu ztrácejí dnes velmi rychle na ceně, otázka je, zda si opravdu kupovat zcela nový vůz, jen co vyjedete ze salonu, ztrácíte plus minus 50 000 až 100 000 ceny vozu, což se mi při cenovce 300 000 až 400 000 za Škodu Fabii zdá poměrně dost, proto se asi vyplatí předváděčka nebo zánovní vůz. U těch prémiovek tak do stáří 6 let. Tyhle drahé luxusní vozy, co dříve stávaly dva tři miliony obvykle totiž měly v ceně i servis zdarma na pět šest let, takže dotáhnout si vůz ze zahraničí nebo ho koupit tady, nevidím zase jako problém. Problém vidím spíše v tom najít dobrý kus a věřte tomu, že ten, kdo tomu trochu rozumí, tak si přiveze zachovalý ojetý vůz. I u nás už existují autobazary, kde narazíte na kvalitní vůz, otázka je, zda ho ze zahraničí nepřivezete laciněji… Velmi zjednodušeně se stačí podívat na motor, volant, řadicí páku, interiér atd. a hned víte, zda auto odpovídá najetým kilometrům. Nejlepší je vzít si s sebou ještě automechanika. Ale o tom by se dalo psát dlouho.

    Lukáš M.

    Ty budeš \“Jarda\“ z vesnice viď. Jel si někdy v něčem jiným než ve škodovce? 😀

    Dandy

    S tím bych tak nesouhlasil. Auta se nadjí házet dopjednoho pytle podla stáří a najetých km, normální člověk si auto prohlídne a prověří. Sice trochu jíná kategorie: Ale já kupoval 8 let tarý VW Golf IV, najetých 120tisíc ( a poctivých – dle výpisu databáze servisu VW) do auta byla jediná větší invetsice rozvody, a jinak ani korunu do poruch(když vynechám spotřební materiál – kotuče, čepy apod. dnes má skoro 170 a furt jezdí bezproblému, STK taky bez podmáznutí) Takže to udávám jako příklad, že každé auto může být v odbré kondici, je to jen o tom jak se o to kdo stará. Jinak mimochodem dieslové motory se 170tis km(pokud jsou poctivé) najedou ještě minimálně jdout tolik při dodržení základní údržby, která je mimochodem i u úplně nového auta nutná pro bezproblémový chod.

    aa@seznam.cz

    Děkujeme za rady pane autobazar, ale lidé brzy spláčou nad výdělkem. Nikdo určitě není tak bohatý, aby kupoval levné věci.

    Jarda

    Chtel bych videt nekoho kdo koupi SUV a po osmi letech provozu ho posle do sveta se 130 000 kilometry na tachometru. Takhle stara auta budou peknou pasti – at uz zminovane vule na napravach, prevodovky, prislusenstvi motoru. Proste takhle ojete SUV muze koupit jenom veeelmi specificka skupina lidi, obvykle neprilis disponujicich mozkem 😉

    a sup naspat do fabie..my ostatni sa zvezeme v X5 😉

    Jaj

    Slušní lidé jezdí přiměřeným autem, jiní si myslí, že když si koupí šrot v ceně fábie, budou společensky výše :-), to ani náhodou, nula nulou zůstane. Jasně, bydlet mimo civilizaci a nebo na horách, vybavím se podobným autem. Ale většina SUV nikdy nevjede mimo asfalt :-(, když ho mám malého, koupím velké auto a chytám roštěnky 🙂

    MAR

    CX9 se u nas oficialne neprodava a navic ma pouze jeden motor, 3,5 V6 benzin, coz je jiste fajn motor do sportaku typu 350Z, ale nevhodny motor pro SUV. SUV chce silny diesel, ktery Mazda nema. Proto CX9 u nas nema sanci.

    MAR

    Hloupí lidé mají ve všem hned jasno.

    Vocas

    Ty si ukázkovej příklad vesničana, kterej s novou škodovkou v garáži oslní celou populaci v kraji. A nepřemejšlel jsi třeba nad tim, že svezení ve škodovce a v BMW je nesrovnatelný?
    Já si třeba před měsícem koupil 328i E46 v kombajnu, protože mam psy a nově i dítě. V super výbavě (6airbagů, aut., aut. klima, vyhřívaná kůže, tempomat, CD changer, bussines rádio) vyměnim ramena za 10 tis., náplně a mam pokoj a to vše za cenu vylítaný Oktávy, do který bych sypal prachy třeba stejně. Díly mam za hubičku, práce 250kč/hod od mechanika, kterej BMW dělá 15 let. A motor s podvozkem? Nesrovnatelný (těch Oktáv jsem řídil desítky, ostatních aut na jaký si vzpomeneš).

    Moj znamy je blazon do bicyklov..mal ich uz zopar v cenach niekolko tisic eur. Naposledy predal svoje starsie auto aby si kupil novy bicykel. Podla teba je teraz on nula lebo si kupil v cene fabie nieco po com tuzi a co ho naplna ale vlastne to nieje az tak pouzitelne? niekto ma rad SUV, niekto sportove vykonne auta, niekto konzumnu fabiu a vnima auto len ako prostriedok na premiestnenie z bodu A do bodu B za co najlacnejsie peniaze. Kazdy ma ine preferencie tak nesud. Ja som volil tiez niekolkorocne bmw (nie X5) s vacsim motorom radsej ako novu fabiu a kazdy den som neskutocne stastny ked soferujem, co sa mi pri soferovani fabie nikdy nestalo. Tvoja veta \“slusni lide jezdi primerenym autem\“ mi ta zaradila do kolonky prudernych nudnych zakomplexovanych srabov ktori si moc neveria a moc od zivota nevytlcu..rostenky a X5 ani nehovoriac. Bol si prvy co utocil a spomenul nuly, male pera a podobne. 😉

    Mazda CX-9

    CX-9 se u nás neprodává, to je fakt, ale co CX-7? Když pominu, že jde nakonfigurovat pouze s manuálem, (nepopiratelná nevýhoda), tak výkonu má dost, 175 k. Navíc, pokud má ten člověk ve městě s 3,5 V6 spotřebu 10 l/100 km, je to pořád akceptovatelné. Většina SUV jsou velká a relativně těžká auta, takže se pod 9l / město stejně nedostanete.

    Ten 3.5 V6 si bude ve městě brát tak cca. 12, což nepochybně nevýhoda je, na stranu druhou, je diesel dražší na údržbu, přiznávám, je to o prioritách.

    Těch 12-13 mám samozřejmě na mysli při ne bůhvíjak asketické jízdě-)))

    Martin Brada

    Tak pro takové pochopitelně Subaru není, když jim jde o sociální status. Z toho vychází, že Subaru si nekoupí blb, kdežto tohle ano. 🙂

    Martin Brada

    Tak pro takové pochopitelně Subaru není, když jim jde o sociální status. Z toho vychází, že Subaru si nekoupí blb, kdežto tohle ano. 🙂

    Martin Brada

    Já bych tedy zvolil za vítěze tohle auto. Je sice pěné, že X5 má nejsportovnější jízdní vlastnosti, ale já bych podvozek nazval spíše prkenným, který má kompenzovat vyšší světlu výšku, což se projevuje poměrně horší kvalitou jízdy. Pokud mi půjde o jízdní vlastnosti, můžu mít levnější a jízdně lepší řadu 5 Touring xDrive, která nabídne stejně prostoru, čili arguent, že X5 má lepší jídní vlastosti, tady nemá žádnou váhu.. Navíc X5 v terénu nic neumí, čili ani o nic nepřijdu. Svůj účel nejlepé plní XC90 – prostorné, pohodlné a praktické rodinné auto. To má smysl si kupovat. Dva zbývající ne.

    Michal

    U většího SUV bych spíš taky preferoval komfort jak píšete, nicméně pro X5 zase hraje fakt, že její aut. převodovka podle mně vydrží více. Nevím jaké jsou zkušenosti majitelů, většího počtu majitelů, ale četl jsem, že u Volva odcházejí po cca. 200 t/km lamely a nejde vyměnit pouze je a musí se měnit celá převodovka. Takže já bych volil spíš XC 90 v manuálu, nebo Mazdu CX-7 s v dieselu, byť taky s manuálem.

    Dom

    Napsal to divně, to je fakt. Lidi se musí naučit si nesednout z BMW Audi aspol na zadek….protože reálně stály míň, jak jejich fábie. Potom si to ale většina z vás přestane kupovat, no ne?

    Já jsem taky sedl na zadek, když jsem zjistil, že nová X6 3.0D se po slevě prodává za mego bez daně… asi jako hoodně vybavený Superb. Ale ne každý má na to jezdit v takovým autě, já třeba ne, tak jsem koupil Tiguan a k tomu byt na horší časy…někdo koupil Octavii a postavil barák bez hypotéky, je to teda socka nebo vidlák?

    Michal

    Naprosto chápu. Já sice taky nejdříve chtěl jít do ojeté trojky v automatu, (jsem tělesně postižený), ale nevěřil jsem kilometrovému nájezdu a cenám náhr. dílů, a tak jsem koupil podstatně menší-) Hondu Civic r.2002. El. okna vpředu, boční airbagy, servo a el. zrcátka. myslím, že na to jak je auto staré, docela slušná výbava.

    Teď je po rozvodech a olejích, šlape jak švýcary. Fabii jsem nechtěl ani za mák, jezdí jich x, mají strohou výbavu, jak jsem mého broučka uviděl, byla to jasná volba. Do budoucna bych asi uvažoval o Mazdě 2.

    Michal

    Napsal to jako klasický \“milovník\“ Škodovek, nevidí nalevo, napravo, Fabia, potažmo Octavia, je to \“nejlepší\“ na světě. Pak se nemůže divit, že se tady na něj všichni sesypali.

    Jana

    Ceny těch náhradních dílů v tabulce jsou nereálné. Je tam plno faktických chyb, nejspíš si to redaktor pořádně neověřil. Za tyto ceny nelze koupit ani ten nejlevnější šunt STAR LINE z auto kelly. Také souhlasím s tím, že takto stará auta v zachovalém stavu téměř nelze sehnat, takže pro laika je to úplně od věci o něčem takovém byť jen čst, natož reálně uvažovat.

    Michal

    Tak pokud autor uvádí ceny čínských \“kvalitních\“ dílů, není se čemu divit.

    Jaj

    Máme doma VW i škodovku, vše kupované nové. Jezdím občas i BMW, mohu porovnávat rekce řidičů, když jedu v malé škodovce, skoro nikdo mne nebere z velkých aut na vědomí, když jedu ve VW, je to podstatně lepší a když řídím BMW, tak mně všichni uhnou. Je z toho vidět, že u nás má značka na chladiči velký význam, chudáci lidé. Škodovka a VW má velmi podobné jízdní vlastnosti, protože mají stejné podvozky, BMW není na vodu a zimu, jasně nerozumím tomu, Jedině … opravuje BMW za 250 Kč na hodinu, to měl raději zůstat v servisu 🙂 a měl by se lépe

    Jaj

    Auto je spotřební zboží a když ho mám 3-5 let, tak se dívám na jiné věci, většina lidí chodí v riflích a nikomu to skoro nevadí. Škodovka je běžná konfekce za běžné peníze, lepší koupit auto za půlroční plat a užívat si života, než splácet předražená auta. Proč v Němceku nemá každý BMW, Audi a nebo Mercedes??? Většina by na něj měla, kdyby šetřila jako šetří Češi na auto 🙂

    S tou výdrží ropy to už bohužel rozhodně není pravda, ve 170 Mm se dá očekávat odchod turba, vstřikovačů, setrvačníku – oprava za cca. 80+, které by si šťastný kupec měl nechat stranou v rezervě. Ale ušetří na naftě, to se vyplatí!

    Milan Jirouš

    Ceny dílů jsou zcela reálné a přitom nejde o kšunt. Jedná se o nabídku internetového obchodu, díly různých značek např. LUK, Moog nebo Ferodo.

    Harry

    Zažil jsem, kdy si známý koupil zcela nové auto ze salonu (jednou to byl Ford (odešlo turbo), po druhé Audi (elektronika)) a servisoval to pomalu každý měsíc. Auto bylo sice v záruce, to je pravda, ale po roce, kdy jezdíte pomalu každý měsíc do servisu, Vás takové auto rychle přestane bavit a hodně to omrzí. Oba se jich rychle zbavili a časem opustili i značku. Takže máte pravdu, nikdo není tak bohatý, aby si kupoval levné věci, na druhou stranu Vám nic nezaručuje to, že když si koupíte zcela nový vůz, tak že všechno bude v pořádku. Stejně tak můžete splakat nad výdělkem, stačí jedna vadná série. Je to o kousku velkého štěstí natrefit na dobrý kus, ať je auto nové nebo ojeté. 🙂 A v případě, kdy víte, od koho máte ojetý vůz, kdo s ním a jak s ním jezdil, jak se o něj staral, nevidím v koupě takového vozu vůbec žádný problém. Každému přeji, ať si koupí vůz, který se mu líbí a na který má peníze.

    Harry

    Velice záleží, jak máte to auto vybavené, pokud máte v X5 M-kový snížený podvozek, je jasné, že to bude prkenné, jak píšete. Když si ale seženete nebo koupíte X5 se vzduchovým nastavitelným podvozkem anebo bez M-paketu a s pneumatikama R18, komfort bude vždy mnohem větší. V případě vzduchového podvozku si budete moci zvolit, jaký charakter podvozku chcete mít nastavený, což je pohodlné. Přiznám se, že X5 se vzduchovým podvozkem těch je hodně málo. Když tam dáte R19 nebo R20 gumy, člověk se nemůže divit, že je auto nekomfortní, na druhou stranu zase pěkně vypadá. Je tedy ve finále na Vás, jaké chcete mít autíčko, každopádně bych to negeneralizoval. Všechny auta v testu totiž mají něco do sebe a podle mě neuděláte ani jedním velkou chybu, výběr je jen na Vás. 🙂

    Martin

    Se vzduchovým podvozkem je to možná lepší, ale pak to zas nebude tak sportovní. Stejně jde jen o snahu oklamat fyziku, jak říkám řada 5 bude jezdit sportovněji a ještě pohodlněji, protože nemusí kompenzovat hmotnost a výšku. silniční SUV jsou na nic, protože si člověk místo nich může koupit kombi, které je ve všem lepší.

    yeretnom

    Takže z testu a dlouhodobých tabulek spolehlivosti vyplývá, že tahle auta jsou pěkné krámy, které svému druhému nebo třetímu majiteli nadělají jen pořádné vrásky. Také ceny dílů z druhovýroby jsou zavádějící – např světlo DEPO rozhodně nemá kvalitu, životnost a většinou ani tvar světla originálního. Ojeté, dříve tzv. \“prémiové\“ SUV se nedá nikomu doporučit, je to jen neuvěřitelný penězožrout a zdroj potíží, o kterých se vám nezdá ani v nejhorším snu.

    Kupte si všichni škodovku at to vypada ze ste taxik nebo že je to služební auto. jo a pamatujte si dobře kde parkujete at si nespletete vase auto je jich totiž všude stovky stejních .. Zdravim at žije bajné TDI..

    Honza

    Nemůžu než souhlasit!
    Pokud pro vás 30-50 tisíc za běžnou opravu není jen kapesné, pak premiové značky vynechte. A pokud na to máte, kupte si radši nové a ve 150ti to prodejte 60-70%ní ztrátou hodnoty.
    (moje praktická zkušenost s Volvem, i když jen V70 2,4D)

    shrot .-/

    kup si skoda auta tdi a udelej ji to doma do vejfucku úchyle ..

    loki

    naprosto suhlasim… pre hromadu ludi je skoda najuzasnejsim autom na svete a nic ine neexistuje.. este 1,9 TDI a neni o com debatovat… stredovek uz skoncil… na svete mnoho daleko lepsich aut.. mam dost znamych co vlastnia alebo vlastnili vozy od VW alebo skoda a nikdy uz take nechcu…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist