snizime-pocet-mrtvych-na-silnici-o-40-tvrdi-eu.jpg

Snížíme počet mrtvých na silnici o 40 %, tvrdí EU

Zajímavosti o autech

Poručíme větru dešti – EU si myslí, že sníží počet smrtelných nehod o 40 %.

Diskuze

14 komentářů

    Petr

    Jo zrovna vcera jsem zaplatil 1000 za prekroceni rychlosti. Znate to. 50 metru pred znackou konec obce. Posledni domy uz davno za mnou, dokonce i posledni benzinku na kraji obce jsem uz minul. Jel jsem 64 km/h. Proc merit ve meste, tady se prece vybira lepe. Alespon bude na premie. O to tady prece jde. A takovi lide by se meli podilet na znizovani nehodovosti…….

    turbo

    ja to chapu,taky me to casto svadi na to jeste pred znackou dupnout,ale je to jen o moralce …obcas se mi stava, ze dojedu do obce, zpomalim na 50 a za chvili se prizene lopata ve sluzebnim pick-upu nebo bilej dodavce, nalepi se mi 20 cm za zadek, levyma kolama jede po delici care, aby mi jako naznacil, ze mu prekazim, a takhle to pokracuje az na konec obce …tam ale jen trochu polechtam plyn a mamlas se mi ztrati ve zpetnym zrcatku …jenze pak je treba po dvou kilometrech dalsi obec a cely divadylko se opakuje, i kdyz lopata moc dobre vi, ze mam auto rychlejsi a vykonnejsi, tak se stejne tlaci na zadek …nevim, co ty jelita nuti tohle delat, ale podle my teorie je to snaha o dokazani nadrazenosti, ktera ale vlastne neexistuje, protoze on sedi v nejakym zaprdenym sluzebaku a ja jedu ve zhruba trikrat drazsim aute …ale to proste normalne myslici clovek asi nikdy nepochopi

    Petr

    ok, tento prispevek uz vypada rozumneji. Toho prvni jsem se trochu zlekl. Neco jako, prekroceni o 40 km …. okamzite strilet. Nechci vyvolat zbytecne vypady. Jde mi o nazory a argumenty. Nemyslim si, ze represe je reseni naseho problemu. Velmi pochybuji, ze za setrvalym snizovanim poctu usmercenych u nas stoji Policie. V mnoha statech, kterymi jsem projel jsem ostatne nevidel policistu zadneho na nekolik tisic kilometru a pokud vim jsou tam na tom s nehodovosti uplne nekde jinde (Rakousko, Norsko, Svedsko). Naopak treba Slovensko, Slovinsko a Polsko se policisty jen hemzi a ………

    Projel jsem napriklad pomerne znacnou cast jizniho Rakouska a tam jde proste videt, ze nekdo nad dopravnim znacnim premysli. Za celou dobu jsem ni jednou nepotreboval prekrocit povolenou rychlost. Nebylo to treba, protoze ta povolena proste odpovidala realite. Jednoduse se nebali dat klidne do obce 80, kdyz to bylo mimo centrum. Stejne nejel nikdo vice nez 70, rychleji to stejne ani neslo. Naopak v centru byla 50 a vsichni jeli 40. Na okreskach je 100, coz je naprosto dostatecna rychlost k beznemu cestovani. Kdyz nepotrebujes porusovat predpisy, tak je ani neporusujes. Neporusoval jsem predpisy, protoze jsem se bal pokut, neporusoval jsem je protoze jsem nemusel. U nas mas dvouproudovku mimo zastavenou oblast a je tam 50.

    Druha vec. Pokud ridici s praxi do 3 let zpusobi 1/3 vsech dopravnich nehod tak je neco spatne. Ne v tech ridicich, ale v systemu. Proc vzdycky vymyslet jine postupy, kdyz uz to davno vymysleli za nas. Napriklad ridicak na zkousku, povinna skola bezpecne jizdy. Proc to u nas nejde. Ve chvili kdy projdes skolou bezpecne jizdy pak se nejen naucis lepe jezdit, ale poznat taky, ze auto je hodne nebezpecna zbran a verim, ze 80% lidi zacne jezdit jinak, uz jen proto, ze pozna, ze vlastne vubec neumi ridit. Ten zbytek je sice nepoucitelny ……. ale tady by uz mel byt ukol policie.

    turbo

    moje rec …dneska se da ridicak na auto splachnout za mesic, ale co se ten clovek za mesic nauci? klidne bych az do 25ti dal ridicak na zkousku …za prvni nehodu bych dal dvojnasobnou pokutu a zdvojnasobil uz tak pro lidi do 25ti let drahy pojisteni, za dalsi na rok odebrat ridicak a po jeho zpetnym udeleni prodlouzit o rok i zkusebni dobu …mladas udela ridicak, za mesic se vyseka, dostane "financne pres prsty" a kdyz to za rok udela znova, tak davaj papiry, rok si chod pesky, pak ti prukaz vratime, ale do 26ti budes muset sekat latinu …myslim, ze by vyraznym zpusobem ubylo takovejch tech vikendovejch diskozavodniku, ktery se kazdou chvili nekde rozsekaji a pri smule s sebou vezmou i nekoho jinyho …pro starsi ridice by se melo zavest neco ve stylu trikrat a dost, cili nekdo trikrat zavini VAZNOU dopravni nehodu, kde budou statisicovy skody, zraneni nebo nedejboze smrt, tak mu bude odebranej ridicak, soud mu ulozi tezkou pokutu, nahradu skody a pujde si na chvili zchladit hlavu do vezeni …az vyleze, tak bude ridicak delat znova a za kazdou dalsi vaznou nehodu se bude vsechno opakovat …je to drsny, ale tady nic jinyho nepomuze …auta slouzi k doprave a ne k honeni ega

    turbo

    Tady si kdejakej priblblej ubozak zvyknul, ze si muze na silnici se svoji pleckou delat, co se mu zlibi a je celkem velka sance, ze mu to projde, protoze policajty videt neni. V poslednich letech se mi zda, ze za volant nesedaji ridici, ale zakomplexovany hovada, na ktery bude platit jedine ta represe. A to poradna. V obci za kazdej km/h navic pokuta 10000. Ne, tim nemyslim, ze vas budou chytat a pokutovat za 55 km/h, ale treba za 70, tedy za vyraznejsi prekroceni rychlosti. 70-50=20*10000=200000. Do mesice zaplatit. Nezaplatil si? Tak ti nejdriv sebereme auto, ve kterym byl prestupek spachanej a kdyz to bude stara plecka, tak ti jeste posleme do bytu exekutory. To byste se divili, jak by to na spoustu zavodniku zabralo. Ono by se totiz tem dutejm hlavam nechtelo platit pokutu, ktera by byla nekolikanasobne vyssi nez cena jejich vraku. Co totiz v posledni dobe sleduju je to, ze bordel zacinaji misto lidi v novejch autech premiovejch znacek delat spis takovy ty lopaty ve starejch ojetinach. Troubalek, kterej si koupil 10 nebo 12 let starou sunku se holt snazi delat machra, protoze to doposud ve svoji 20 let starej sunce delat nemohl. Kdezto podle myho si majitele drazsich funglovek zacinaji davat vic pozor. Ono je to asi taky dany tim, ze jak tu novou premiovku, tak i tu "lepsi" ojetinu si dneska muze poridit uz zase vic lidi. Na nase dutohlavy za volantem proste bude platit jen a jen tvrda represe. A jestli nekdo chce remcat, ze to bude zase past na slusny ridice, tak ho rovnou posilam, at se zajede podivat kamkoliv na zapad. Tam to funguje a lidi ty limity dodrzujou. Opravdu slusnej ridic se toho bat proste nemuze. To by na zapad od nasich hranic za volant nesednul snad nikdo.

    stunty

    Počet mrtvých u nás trvale klesá, i když počet aut stoupá. Tak nestraš.

    turbo

    no, to je sice hezky, ale ja si na silnici diky stoupajicimu poctu magoru ve starejch pleckach pripadam cim dal tim vic ohrozenejsi …navic nevim, kde vsichni berou to, ze se pocet mrtvejch snizuje …nedavno mi synovec daval cist svoji diplomku a tam bylo krasne videt, ze pocet mrtvejch je porad kazdej rok zhruba okolo 1200 …ANO, clovek, kterej vidi jen cisla rekne, ze pocet mrtvejch se v dlouhodobejsim porovnani snizuje …ale kdyz nebudu brat v potaz rok 2006, coz byl extrem, tak je v podstate porad dost vysokej …pocet nehod – cislo porad okolo 190-200 tisic za rok – no comment …jenze kdyz si navic srovnam stav na nasich silnicich a moralku ridicu pred deseti lety, kdy tu zarvalo pres 1300 lidi, tak bych porad radsi jezdil v ty dobe nez v dnesni …rikam to porad, auto si muze koupit kdejakej vocas, ale malokterej vocas se pak na silnici dokaze chovat podle predpisu a tak, aby nikoho neohrozoval

    Vavris

    turbo mýlíš se, rok 2007 byl "extrém", protože loni byl počet mrtvých na silnicích pod 1000 a letos vše nasvědčuje, že to také bude pod 1000 (přestože v médiích to vypadá, že na silnicích už zemřela polovina národa). Navíc je nutné si uvědomit, že za cca 100 mrtvých žádný řidič motorového vozidla nemůže – jsou to chodci a cyklisté, kteří svou vlastní vinou zavinili tragický střet s autem. Více si přeči zde: http://www.policie.cz/web-informacni-servis-statistiky.aspx?q=Y3BpPTE%3d

    Za sebe můžu říct, že za hlavní problém považuji povahu a určitou neschopnost "nadhledu", některých řidičů. Zdaleka nemůžu říct, že bych potkával na cestách denně desítky pirátů, kteří by mě ohrožovali. Někdy nepotkám žádného, někdy jednoho, maximálně dva… A pokud někdo jede jako kráva, tak mu prostě uhnu, ať se rozmaže třeba o sloup, je mi to jedno. Hlavně když se nerozmaže o mě. Jenže to spousta řidičů neudělá – chtějí dotyčného vyškolit, ukázat mu, že takto se prostě nejezdí. A pak vzniká napětí, nervozita a nehody.

    Xander_Cage

    Já mám naopak jiné zkušenosti. Lidi kteří si natu ojetinu šetří tak jsou lepší řidiči než ti v těch drahých autech (nepočítám idioty kteří si na felicii nalepí křídlo a machrují – nechci hanit tuning ten se mi líbí ale ta felina ne) když člověk jede po ostravě tak frajeři kteří mají nová auta značky audi bmw mercedes a jiná tak por ně 50 neplatí tak samo jako zákaz předjíždění a plná či dvojítá čára to jsou jenom šmouhy na silnici. A proč? Protože si myslí že jejich auta jsou bezpečná a oni jsou králové silnic navíc takoví lidé jim nevadí když to rozbijí tak si kopuí další. to jsou u mě ty hovada ale samozřejmě že se na obou stranách najdou vyjímky.

    ph123

    videl som studiu, ktora hovorila, ze pri pomalej jazde vodic straca pozornost a menej sa sustredi na jzdu. co ma samozrejme logiku. v nebezpeci su tak cyklisti, chodci ale aj samotni vodici. a ak nezomru v dosledku nehody, urcite ich zabije nuda za volantom…

    Vavris

    Tak toto na sobě pozoruji velmi často. Když to kvačím rychle po okresce tak se mi zatím stala pouze jedna krizovka, kdežto při popojíždění v kolonách, nebo pomalé jízdě už mohlo být průserů víc. Zatím naštěstí byla reakce pokaždé dost rychlá.

    karel66

    Tak do roku 2020 se to asi nestihne , ale blíží se doba kdy budeme mít v autě povině všelijaké sračičky co nás budou kontrolovat na každým metru . V Anglii se už testuje takový systém , kdy bude automaticky upravována rychlost podle značek , takže vám auto samo zpomalí na 50 v obci a mimo obec vám nepovolí víc než bude povoleno . A omezování rychlosi je jen začátek …

    Vavris

    Doufám, že to nikdy zavedeno nebude. Představ si situaci, kdy před tebou někdo jede 85km/h v místě kde je povolena 90. Místo rychlého zašlápnutí plynu a bezpečného předjetí budeš předjíždět x-krát déle, nemluvě o tom, že už to značně sníží tvoji pzornost. A podobně nebezpečných situací je možno vymyslet víc. Takže by to dle mě situaci v konečném důsledku spíše zhoršilo. A i kdyby, vždycky se najde nějaký šikovný hacker, který to bude umět obejít 🙂

    SKAJA

    Ono by stačilo překopat systém udělování řidičáků – problém je IMHO v tom, že dneska dostane ŘP prakticky každej, kdo se přihlásí do autoškoly, což je nemyslitelný. Každej není univerzální a tak jako se někdo v životě nenaučí cizí jazyk nebo matiku, případně jako nemůže být každej doktor nebo právník, tak nemůže být každej řidič. Když na to nemá vlohy, tak holt nemůže dostat ŘP, hotovo. Až bude úspěšnost v autoškole na úrovni 50%, pak můžem říct, že jsou na silnicích skutečně "řidiči". Sníží se počet lopat za volantem, sníží se počet vozidel a vznikne prostředí s určitou úrovní, která zajistí jakousi "funkčnost" celýho toho systému.

    V praxi jsou totiž nebezpečný oba dva extrémy – vysoká, ale i nízká rychlost. Pokud jede 20 aut určitou "normální" rychlostí a jeden je brzdí tak, že ho musí všichni objíždět, tak je to průser a je potřeba ten problém odstranit. To u nás bohužel dost dobře nefunguje, snad jsem v životě neslyšel, že by policajt zastavit auto kvůli tomu, že na silnici "překáží". Pak se za ním vytvoří kolona a aby se před ně člověk dostal, musí se prokličkovat přes všechny a zbytečně to zvyšuje riziko krizové situace nebo dokonce kolize.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist