Škoda Superb 3.6 FSI Elegance

12 fotografiíŠkoda Superb

Nejrychlejší a nejvýkonnější Škoda všech dob si označení vlajková loď zaslouží. Ale jak jezdí?

Diskuze

50 komentářů

    Honza

    "Jedná se vlastně o obrovský protažený hatchback" Není to v tomto případě spíš klasický liftback?

    Petr

    Jsem rád, že to někdo napsal konečně. Když superb, tak jědině s TSI za levno … v této cenovce jsou jiné auta mnohem dále ve všech směrech od BMW 325-330i nebo C-Klasse … Superb by se neměl rvát tan, kde na tom evidentně nemá. I ten Passat je v tomto ohledu mnohem lepsi …

    hubič

    No jo, ale C-klasse i 3xx jsou velikostí vnitřního prostoru někde jinde. To jsou fakt malý auta…

    Jenyk

    Superb je dlouhé a úzké auto, v žádném případě nejde o prostorné auto. Poznají to bohužel nejen tři dopělí vzadu, ale okamžitě po nasednutí i řidič, který má málo místa na pravou nohu.

    Jindra

    ten odkaz mě opravdu pobavil :))

    Smoothy

    vtípek dne :o) Pod toto se rád podepíšu 😉

    Yaroukh

    tak tak 🙂

    turbo

    ano,opet ono autowebovske popichnuti :))

    MinO

    Suhlasim, ze takemuto autu by sa zrejme nehodil osobny vodic. Ale myslim, ze by to bolo idealne auto napriklad pre predstavitelov vlady: je relativne lacne, priestorne, dostatocne reprezentativne, a naopak nie je take okazale a tiez by nebolo brzdou premavky. Takze marnive vyhadzovanie penazi za vsetky tie medaky a bmw by sa dalo nahradit niecim takymto

    Chrenci

    Som velmi rad, ze niekdo ma podobny nazor ako ja. Naco by nasi politici mali utracat milony za BMW a drahsie Mercedesi, ked Superb je lacnejsi a dostatocne elegantny pre nasich politikov. Aj ked to nie je nic moc, ale aj tak sa da na nom celkom dobre jazdit a reprezentovat.

    Filip

    velmi rozumné názory.. třeba prezident Klaus může jezdit v Superbu.. ale poslanci maj sedmičky, eSka a á osmičky.. nechápu.. toto by měla vláda kupovat všem, podporovat tím naši ekonomiku a národní hrdost (pokud ěště něco takového známe)

    Smoothy

    Šašek Vašek má Superba jen kvůli čecháčství. Všude stejně jezdí A8-mou…

    turbo

    to je vsechno jen o kamaradsoftech …

    – Cau Venco. Hele, ted chceme kupovat vladni limuziny. Za kolik nam prodas A8?

    o Ahoj Pepo. Normalne je davame za 2,5 milionu, ale muzu k tomu neco prirazit a pak se jako sabneme napul, ne?

    – Super. Prihod na kazdy auto 250 tisic. Vezmeme si jich osm. A ten milion mi pak posli na muj ucet. Vzdyt uz vis kam.

    Rudolf

    pro malé řidiče. Uff, tuhle sem seděl za volantem, měřím 195 cm, ale auto, který měří to co měří a ikdyž má sedačka dobré nastavení, tak má jedno ALE! To co se mi snažilo rozpůlit pravou holenní kost, tomu říkají ve fabrice asi středová konzole nebo tak nějak. Prostě pokud má někdo přes 180 cm, nemůže řídit superba. Pro prcky to dává smysl. Plus ta velikost jistě přinese nějaké ty bodíky do ega.

    Takže pánové v Boleslavi, předělat! Znovu a lépe!

    Dalibor Žák, autoweb

    Na tom něco bude. Mám 180 cm a přesto jsem se za volantem cítil trochu stísněně. A co pak má říkat třeba Honza Koubek? 🙂

    paks

    Dalibore, dupni na plyn 🙂

    Yaroukh

    ROFL :))))

    stokorunáčka putuje paksovi

    Rudolf

    pro malé šoféry. Pokud máš přes 180 cm, tak věz, že to co ti chce přepůlit pravou holenní kost, to se nazývá středová konzole.

    Pánové v Boleslavi, předělat! Znovu a lépe!

    Rudolf

    hmm, jednou to zprávu nevzalo, pak se to tam objevilo, asi nějakej škodováckej BUG :-p

    zdenek

    No nic moc na 3.6 litru V6. aj od 2litru nepreplnovaneho by dostal na prdel:D

    pes

    co to sakra meleš ty vořechu?

    zdenek

    Akorat tak pravdu. je to hrozny auto. a vubec vsechny skodovky. Ikdyz nebyt koncernu tak je to jeste horsi:D

    martin

    pokud posledni skodovka kterou jsi ridil byla š105, tak ti to rozmlouvat nebudu..

    zdenek

    ne jedinou skodovku co sem ridil byla felicie a nova okta. a jako me se to auto absolutne nelibi. skodovky se me nelibili nikdy. a pokud uz tak starsi koktu RS ktera vypada trochu k svetu ale ty nove jsou vazne srasne. a ty auta nejedou a podvozek taky nic moc. a udelat z 6valce a 3,6litru 260koni je trochu k smichu, kdyz to jde udelat i z 2 litru. ale tak neco s tema 2 tunama musi pohnout. a ovladatelnost auta no radsi nemluvim. jet rovne a mirne zatacky to umi to je vse.

    Charger

    který nepřeplnovaný dvoulitr má 260 hp v sérii?:-D

    zdenek

    Honda S2000. nema presne 260 ale o par koni mene. ale srovnavat japonske auta a tady evropske nejde. japonci jsou navrch dost.

    vanos

    V čem, prosím tě?

    zdenek

    motory. vzhled. podvozky. staci?

    Yaroukh

    vzhled? bwahahaha

    zdenek

    Jeste me rekni ze skodovky jsou hezci nez Honda,subaru,nissan. Ani omylem. a o jizdnich vlastnostech ani nemluvim.

    Dr!fT

    Vzhled je velice subjektivní věc…

    borák

    psal si evropský auta, Tak nepiš dále zase jenom o škodovce!

    vanos

    Jedinej japonskej motor, který stojí za zmínku je dvoulitr v tajpáru. Ale to beru spíše jako kuriozitu v dnešní době turbové. Jinak všechny ostatní motory ničím nad svou konkurencí nevynikají. Jinak kdopak to vyhrává ty ceny za nejlepší motory roku? Vzhled-to považuji od tebe slušně řečeno spíš jako nějakou provokaci. Nenapadá mne teď žádné japonské auto, které by bylo opravdu krásné ve vlastním slova smyslu. No a podvozky, to možná dřív platilo o Hondě, ale ta se teď vydala obrácenou cestou než celá Evropa (z multilinku na torzku). Dále Japonci ztrácejí v zavádění nových technologiích, stylem, kvalitou materiálů (tady spíš myslím jejich nesladěnost), volitelností výbavy, nedostatečnou nabídkou motorů, především naftových,….

    pes

    srovnávat Superb V6 a Hondu S2000, to je jako srovnávat masturbaci u pornočasopisu se skutečnou souloží.

    Ale rozmlouvat ti to nebudu.

    zdenek

    nesrovnavam ty dve auta. nevim ale asi sis to vycucal z prstu.

    Charger

    To je blbost, Japka nemají v ničem navrch…A S2000 má 240 koní- furt o 20 mín než říkáš

    Ronick

    ROFL 🙂

    vanos

    Vždyť přece Superb porazil v jednom nejmenovaném velmi váženém anglickém periodiku Bentley! Tak proč jen tři hvězdy?

    Andrew

    Myslím, že to nebyl tenhle Superb (mám namysli motorizaci). Není to trochu paradox? Většina současných Škodovek, snad kromě Yetiho, se prodává se zoufale zastaralými, línými a žravými motory, které většinou autu stačí jen tak tak a svi

    Andrew

    Odesílací bug … takže znovu a lépe (kompletní) 🙂

    Myslím, že to nebyl tenhle Superb (mám namysli motorizaci). Není to trochu paradox? Většina současných Škodovek, snad kromě Yetiho, se prodává se zoufale zastaralými, línými a žravými motory, které většinou autu stačí jen tak tak a svižně se s nimi moc jezdit nedá (bavím se o benzínech, traktoristi vesele ignorují). A pak se objeví motor, který má sil dost a ejhle, zas je silný moc a nevzniklo nic jinýho, než zbytečný přemotorizovaný model pro pár patriotů co si potřebujou něco dokázat ve společnosti. Hmmm… A ty koně vs objem, to je taky celkem výsměch, i když za to Škodovka samozřejmě nemůže. Stejně jako za ty vrakomotory co se do nich montují. Ale těším se na novou generaci Fabie. Jestli z ní zase neudělají žirafu, dostane konečně moderní platformu podvozku (což už by mohla) a hlavně konečně dostane moderní motry (čehož je příslibem nový Yeti), tak by to konečně mohla být zase po dlouhý době dobrá a moderní Škodovka. Místo takovýhlech přestřelů by radši měli finance šetřit na vývoj právě tohodle – über Superb automobilku neuživí a jestli i další Fabie bude taková Fobie jako je tahle, tak teda nevím nevím….

    Fuzzy_Stone

    n1 komentář. Souhlasím

    vanos

    Octa, Supa, Yeti mají jedny z nejlepších motorů na trhu. Na Hurvínka by mělo časem taky dojít. Co se týče motorů, myslím, že opravdu existují větší tragédi, např. motory Fordu, benzíny od PSA,…

    krosnic

    A že sem tak smělý…jaký motor Fordu máš konkrétně na mysli? Neříkám, že Ford má No1 motory, ale rozhodně oproti Škodovce je na tom líp minimálně co se týče nafty (nebo do nedávna rozhodně byl – před nástupem CR u Škody) a ten 2.5l T od Volva je taky fajn. Ani 1.6 a 2.0 Duratec nejsou nejhorší – když nic, tak to jsou držáky…

    Josef K.

    Ford a nafta…. jeho 2,2tdci byl totální šrotmotor.Takže to zabalil a kupuje naftové motory u PSA.

    vanos

    2.5T je starý, těžký, žravý motor s jedním z největších turbolagů na trhu. Všechny ostatní benzíny vycházejí z minulého Focusu či dokonce Escortu. Tomu se říká vývoj! Diesely byly jen lehce nad průměrem v době svého uvedení, což už je imho skoro šest let. Na současnou konkurenci se však již nechytají (možná s výjimkou 2.2) a na CR od VW už vůbec ne. Jasně, VW má v nabídce také pár těch "prověřených" motorů, ale na rozdíl od Fordu s tím něco dělá (1.2,1.4,1.8,2.0,3.2(3.6),….). Ono je fajn hrát si na "sporovnější" značku, ale jaký smysl to má, když motory jsou tak zoufalé…

    Andrew

    Je to tak, zejména ty benzíny u Fordu jsou bída. 2.5T nehodnotím, s tím nemám osobní zkušenost. Diesly, pokud vím, celkem šly. Podle mě u Fordu lepší volba než benzíňáky a to nejsem fanoušek naftových motorů.

    VW je rozhodně sympatický koncern co se do vývoje motorů týče. Má teď motory opravdu na špici, ať už benzínové nebo naftové. Tím víc trpí značky, potažmo modely, do kterých se tyto motory ještě nenabízí – protože v jejich světle jsou to ještě horší pohonné jednotky než se jevily dříve.

    Co člověk to názor – kdo nikdy neskusil lepší, tomu se jeví i podprůměr jako dobrý.

    traktorista

    no, ponechme radeji stranou kapitolu fsi. Fordu delala 1.6 yamaha a podle toho to take vypadalo. Kooperace s psa na tdci byla o svetelne roky jinde nez soudruhum doslo PD a revize kenta na CR byla ve sve dobe take na vysi, nebot pred ni to stalo za prd. Zase ale 2.0 tfsi je na tom lepe nez postarsi volvacky 2.5t

    Charger

    Co je na nich zoufalého? Jsou to kvalitní, spolehlivé atmosféry…Nic extra výkon, ale jsou to správné točivé atmosféry, ne žádné turbosráče co ve 2 tahají jak o život, ale v 5 tis. jsou mrtvé, nebo chrochtající fsička…Rozhodně sportovnější než motory Vw…(o 2.5T vs. 2.0tfsi nemluvím, tam je lepší Vw, i když nemá tak krásný zvuk)

    Charger

    Mimochodem stačí zavzpomínat na nedávnou minulost na 3.0 z st220, nebo excelentní držák 2.5 z St200 i slabší verze z běžných Mondeí…To byly motory

    krosnic

    Každý kdo ví o ježdění trochu víc, tak ví, že např. na okruhu hrajou prim brzdy a jizdní vlastnosti a až pak je výkon. Nepsal jsem, že motory Fordu jsou nějaký výstřelky, ale ono montovat ještě dneska do nových aut 1.9 TDI je taky trošku mimo… Navíc Forda nedělají sportovním motory, ale to jak dokáže auta vyvážit a naladit a sladit je jako celek. A pokud k tomu má průměrný motory a dokáže s jejich pomocí postavit skvělá sportovní auta, budiž mu to jen ke cti…K čemu je pak 2.0 TFSI?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist