Škoda Rapid 1.2 TSI 105 k vs Renault Fluence 1.6 16V 110 k (2014)
autoweb.cz > Škoda > Škoda Rapid > Škoda Rapid má po faceliftu, dostal 1.0 TSI i Bi-xenony s LED
Škoda Rapid má po faceliftu, dostal 1.0 TSI i Bi-xenony s LED
Mladoboleslavská automobilka představuje modernizovanou Škodu Rapid, která se dočkala několika vizuálních i technických změn. Vpředu si jistě všimnete přepracovaného nárazníku s užšími mlhovkami a nových světlometů. Ty nově mohou být Bi-xenonové a nepostrádají LED proužek pro denní svícení a blinkry. Diody se objevují i v zadních světlometech, jejich grafika je přepracovaná a více teď zapadají mezi ostatní modely automobilky.
Co se nezměnilo, je velkorysá nabídka prostoru. Zavazadelník nabídne 550 litrů v případě liftbacku, Spaceback disponuje objemem 415 litrů. V interiéru zaregistrujete přepracované dekorační lišty či výdechy klimatizace, ale příliš se toho nezměnilo.
Co se týče pohonných jednotek, vůbec poprvé se do Rapidu dostává litrový tříválec 1.0 TSI. Nahrazuje čtyřválcovou dvanáctistovku a je k dispozici ve dvou výkonových verzích. Základ nabídne 95 koní, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za rovných 11 sekund, kombinovaná spotřeba činí 4,4 l/100 km. Výkonnější provedení má 110 koní, zrychlení je 9,8 sekundy a spotřeba jen o desetinu litru vyšší. Hodnoty platí jak pro klasický Rapid, tak pro provedení Spaceback. V nabídce jsou pak dále stávající jednotky, z benzínových je to už jen motor 1.4 TSI, z těch vznětových pak 1.4 TDI a 1.6 TDI.
Pozadu nezůstává Rapid ani co do komunikačních technologií, na přání může disponovat WLAN hotspotem či službou Care Connect, která zahrnuje automatické tísňové volání či pomoc při poruše. Z bezpečnostních systémů si zaslouží zmínit systém rozpoznávání únavy řidiče, systém Front Assist či multikolizní brzda. Z prvků Simply Clever je novinkou dvojice USB portů v zadní části vozu.
Vůbec poprvé se vylepšený Rapid ukáže na autosalonu v Ženevě za necelé dva týdny, kde by také automobilka mohla odhalit ceník.