autoweb.cz > Škoda > Škoda Octavia > Škoda octavia combi > Škoda Octavia Combi 2.0 TDI: Když to funguje…
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI: Když to funguje…
Radosti
- Tichý a úsporný motor
- Užitečná nová výbava
- Klasicky praktičnost
Starosti
- Omezené množství citu v řízení
- Nekonzistentní chování zadní nápravy
Možná je to prokletí, které se týká faceliftů nejen Octavie. Minulá generace vypadala dobře, pak přišla přední světla ve tvaru bubliny. Vypadala pak divně, ale časem jsme si zvykli, nebo možná její design dozrál. Aktuální generace před faceliftem byla velmi pohledné auto, oddělená světla jsou v tomto aktuálním provedení opět lehký šok. Působí to tak jen na fotkách? Ne, ať se v reálu dívám z jakéhokoliv úhlu, předek nové Octavie prostě vypadá zvláštně.
Interiér
Zde už jsou změny bezvýhradně pozitivní. Máme zde podsvícení ve dveřích, u kterého můžete vybírat z deseti barev, volant může být nově vyhřívaný, vzadu najdete dva USB porty pro dobíjení mobilních zařízení a v kufru vyjímatelnou svítilnu. Samozřejmostí jsou různé schránky (například pod sedačkou spolujezdce), máme zde také chytrý organizér ve středovém tunelu a telefon můžete dobíjet bezdrátově v přihrádce ve středovém tunelu. Jinak je vše na svém místě, dobře ovladatelné, přehledné a praktické, zpracování interiéru je na tradičně vysoké úrovni. Velkou novinkou je však multimediální systém Columbus s úhlopříčkou 9,2 palce a vysokým rozlišením. Jeho ovládání je intuitivní, přehledné a snadné, byť mu dle současného trendu chybí fyzická tlačítka. Má řadu zajímavých funkcí, například hledání auta, pokud nevíte, kam jste zaparkovali, nebo kontrolu uzamčení dveří i sledování, které ocení především firmy, ve kterých Octavia nastoupí jako služebák.
Zavazadlový prostor s objemem 610 litrů je stále skvěle použitelný a praktický, díky jeho pravidelným tvarům můžete jeho kapacitu využít beze zbytku a bez kompromisů.
Pohon a spotřeba
Dvoulitrové TDI je opravdu dobře odhlučněné, jeho vzdáleného vrnění si zpoza volantu prakticky nevšímáte. Šestistupňový manuál má přesně vymezené dráhy a funguje bez zádrhelů. Motoru nechybí síla už od nízkých otáček a elán mu dochází až u omezovače, kam ho žádný reálný uživatel honit nebude. Aniž se musíte snažit a prakticky bez ohledu na náklad, jezdíte za pět až šest litrů na sto, což je u takto velkého auta s manuální převodovkou velmi příjemné.
Ovladatelnost
Tato Octavia má vlečenou zadní nápravu, víceprvek je určen pro silnější motorizace. Což samo o sobě nepředstavuje problém, auto umí být velmi pohodlné i s jednodušším zadním zavěšením, ale zde v případě tohoto konkrétního modelu na sedmnáctipalcových ráfcích a s adaptivními tlumiči DCC podvozek působí… Řekněme rozpačitě a nekonzistentně. Na hladkém asfaltu se Octavia lehce pohupuje, ale najeďte na nerovnosti a začnou se dít věci. Zadní kola občas zcela nečekaně odskočí, někdy se od nich ozvou rány, které by byly nepříjemné i u dvakrát levnějšího auta. Nastavení režimů podvozku na tento projev nemá výraznější vliv, je fajn, když Octavia umí lehce přituhnout a naopak být ještě komfortnější, ale pocitu lehké lability se v některých situacích prostě nezbavíte. Znovu opakuji, jde o tuto konkrétní kombinaci ráfků, řešení zadního zavěšení a možná i typu karoserie, Octavia umí jezdit naprosto skvěle, ale v tomto případě to celé funguje o něco hůře. Nicméně je nutné zmínit přesné a příjemně tuhé řízení i dobrý cit v brzdách.
Verdikt
Posun kupředu je u faceliftované Octavie vidět v těch důležitých věcech – design je věc vkusu, ale modernější elektronická výbava plus další „Simply clever“ užitečné vychytávky jsou věci, které ocení každý. Tichý motor, který si dobře rozumí s manuální převodovkou, je také fajn, ale nekonzistentní chování zadní nápravy je u tak dobrého auta vážně… Inu, škoda.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 1968 |
Převodovka | šestistupňová, manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 110/150 v 3500 |
Točivý moment (Nm) | 340 v 1750-3000 |
0-100 km/h (s) | 8,5 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 216 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,3 |
Objem nádrže (l) | 50 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4667 |
Šířka (mm) | 1814 |
Výška (mm) | 1465 |
Rozvor náprav (mm) | 2686 |
Provozní hmotnost (kg) | 1374 |
Zavazadlový prostor (l) | 610/1740 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 437 900 Kč |
Základní cena test. verze | 612 900 Kč |
Cena testovaného vozu | 662 900 Kč |