Škoda Fabia II (od 2007)

7 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Druhá generace Škody Fabia se zpočátku výrazně neprosazovala. Teď už ale není výjimkou ani na trhu ojetin, kde převládají modely s maloobjemovými tříválci.

Diskuze

9 komentářů

    řidič

    Z vlastní zkušenosti varuji před nákupem ojeté fabie…vyjímku tvoří nadšení vlastenci. Motor 1.2 HTP nemá vyšší životnost než 60tis km…důvodem je mnoho chyb v základní kontrukci motoru. Nejčastější závada podpálené ventily. Důvod? Úkolem kontruktérů bylo vytvořit motor do městských podmínek který se rychle zahřeje a svou teplotu dlouho udrzí-proto je katalyzátor hned u motoru a množství materiálu použitého pro konstrukci hlavy je minimální. Pro zničení motoru stačí dlouhá jizda na dálnici. Dusledek,přidřená zdvihátka ventilů,podpalené ventily…při testu minimální tlaky. Tento problém se vyskytuje u všech typu motoru HTP. Pravda je že tento motor umí být velmi usporný (dokud funguje) jizda ve městě je možná za 5l/100km. Další závady, hnijící kabelový svazek motoru (fabia 1), často nefunkční čidla ABS,vadná ložiska uložení předních tlumičů atd. Další chuťovka, poddimenzované silentbloky na přední napravě. A perlička pro majitele nových fabií…zkuste vyměnit ložisko na přední nápravě 🙂 Fabie se pro mě stala synonymem pro novou generaci spotřebních vozů. Všechny tyto zavady jsem osobně řešil na voze, který měl najeto 100tis km (reálných)stáří 4 roky!!! S láskou jsem při opravách vzpomínal na stařičkou Corsu 1.2 u které se nikdy tak závažné zavady neprojevily

    opravdu podařené motory má až fabia II po faceliftu a to motor 1.2tsi a 1.6tdi jde jen o to jak budou tyto motory spolehlivé.Jinak standart 1.4 16v a 1.9tdi

    Vojt

    Osobní zkušenosti s HTP mám jen s jízdou, ale líbí se mi tento příspěvek, který je věcný a jasný. Žádné mlácení slámy jen jako v hl. článku. Tam jsou jen obecné informace.

    tom

    též zkušenosti s 1.2 htp a to obě verze ve fabii I. S oběma najeto za cca 2 roky přes 120 000 km, prakticky jen dálnice skoro denně 2x 100km. Po stovce subjektivně trošku ztrácela výkon, motor jinak přežil i tu dálnici. Měnen jen spotřebák plus myslim tlumiče a snad i kotouče. Sám bych si ten motor ale nekoupil. 1.4 je tak nějaak zlatá cesta(také velká zkušenost), u 1.2 tsi už se objevujou solidní problémy.

    peter

    vo firme máme 5ks z prvej gen. nájazd od 150tis do300 tis. Menený len spotrebák a to ťahajú aj prívesy. Jazda po diaľnici? traja ľudia, plný kufor a dialnica z Talianska cez Rakusko rýchlosťou 150-160 kmh a v pohode, nič sa jej nestalo a žrala tak 8,6??? Je pravda ze je citliva na \“ťažkú\“ nohu ale inak sa da jazdit usporne. Nie je to na predbiehanie na dialnici ale inak sa da. auta samozrejme riadne servisovane v škode. asi toľko

    paja

    troubo

    Luděk

    Rozhodně pozor na oblíbený HTP. Při dlouhých dálničních jízdách může u HTP docházet k přehřívání oleje a problémům s tím spojeným (zablokovaná zdvihátka ventilů, následně podpálené ventily). http://www.ojetinypodlupou.cz/ojetina/skoda-fabia-ii-generace-2007-2014/

    Petry

    Zdravím potřeboval bych poradit jestli rozměr 6jx14et33 půjde také na Škoda Fabia 2 Combi dekuju za odpověď

    Jiří

    výborná volba je 1,9TDi, osvědšený motor. 1,6TDi CR CAYA, vysoká pravděpodobnost prasklé hlavy(výrazná ztráta chladící kapaliny cca 0,5-1l/40l nafty, a problemové vstřiky

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist