Škoda Fabia Combi 1.4 TDI

17 fotografiícombi

V sázkové kanceláři by tohle auto dostalo na úspěch jen velmi nízký kurs. Fabia Kombi se prostě v Čechách prodávat bude, o tom nemá smysl se přít.

Diskuze

28 komentářů

    sestys

    Panove, mate pochvalu. Video je jako vzdy skvele! Na mile vzdalene tomu, co prevadi konkurence kazdou druhou sobotu.. Jen tak dal!

    ike

    pane koubek, na tento článek jsem čekal, konečně se někdo odvážil do modly značky škoda obout, za to vám velké díky, konečně pravdivá recenze škody fabia

    FiLa

    Dobrý den,

    perfektní video komentář o autech nikoli o věcech okolo. Jen kdyby tam zůstalo pár záběrů na rozjezd z místa či brždění a ostřejší průjezdy zatáčkou. Já osobně se rád kouknu na pískající kola.

    Tvary nové fábie je kapitola sama pro sebe. Ale možná je to dobře – déle trvá než si lidé zvyknou a začnou se na ní koukat a proto déle trvá, než zavšední – stejně jako ta stará.

    Motory škodovky stojí poslední dobou za to i u ostatních modelů. Ve Fabii je nejlepší 1,2 HTP s 51 kW zbytek již dlouho patří do propadliště dějin, alespoň za dané prodejní ceny. Takové 1,4 TSI (103 či 125 kW) místo 1,6 MPI a za cenu 1,9 TDI. To by byl motor. Pokud by ho však unesl podvozek…

    Joshua

    Oproti puvodni fabii oskliva krabice s hroznym motorem. Aspon kdyby to melo motor treba jake maji nove renaulty-1.2 turbo se 100ps, tak by to auto davalo aspon kvuli prostoru nejaky smysl. Takhle fakt ne.

    Jinak chvala za bezva video.

    Jorg

    Pravda. A půl mega… to se fakt zbláznili. Výbava katastrofa, motor, katastrofa… Nicméně když slyším stoletý poznámky o "dostupnosti náhradních dílů", tak se nedivím ničemu. Škodovka má jeden motor na excelentní úrovni, a to 1,8 FSI. Jenže to není tak úplně čistej výrobek škodovky, že. Ty naftový dvoulitry, to je tak neuvěřitelnej hunus, že přechází zrak. Hlučný, žravý, líný.. a nedejbóže k tomu automat. To už radši tráboše.

    marek

    podla mna je vonkajsi dizajn ok, ale vo vnutri je to dost hrozne. aj ked o interieri mnohi tisic krat povedia aky je kvalitny, ake uzasne je zlicovanie plastov a ake su prijemne na dotyk, na celkovom vzhlade to nic nemeni. taka smutna sed. ak by podobnym vyvojom ako exterier, presiel aj interier, tak by sa sice mozno kritikom auto nepacilo este viac, ale pre jeho fandov by to bola dobra sprava – aspon by vyzeralo moderne 5kombi karoseria je urobena velmi pekne).

    motory su hrozne, to je fakt.

    ja by som radsej isiel do niecoho, v com by mi nebolo tak smuto. interier mojho santa fe sa mi extra nepaci, ale ani mi nejak nevadi. ale vo fabii budu podla mna vsetci pod 50 rokov v depresii.

    Mike

    Další důkaz toho, jak chlapci ze Schadewerke Jungbunzlau přestřelili. Kvalita zpracování je už dnes úplně jinde u většiny automobilek, (i u Fiatu a Renaultu), které s tím dříve měly problémy, takže neustále omýlat tento fakt (tak jak to dělá třeba Svět Motorů), mi přijde jako naprosto prázdný argument. Dále pak k motorům. Ty se nepovedly vůbec, jediné dva, které by z hlediska výkonových parametrů mohly být použitelné, jsou 1.2 HTP 51 kw (pro kombi příliš slabý), nebo 1.9 TDI,ale ten je pro nápravy vozu těžký, takže se po čase začnou tvořit vůle apod.

    Navíc VW Group nabízí ještě stále motory pumpe – duse,(přesto že vyrábí common – raily), které už jsou dnes překonané, ba co víc, není to ani cena, v porovnání s konkurencí, čím by Fabia mohla zaútočit.

    Nicméně se obávám, že spousta lidí "se nachytá" na bezbřehý škodovácký konzervativismus, nebo čistě na to, že mohou mít před domem "stěhovák". V éře demokracie a svobodné možnosti výběru, je to opravdu zarážející

    FiLa

    K těm motorům – 1,9 TDI je příliš drahý, 77 kW z téměř dvou litrů je dnes velmi málo a ani točivý moment již není nic moc např v porovnání 1,5 CRDI (81 kW, 235 Nm) v "opovrhovaném" Hyundayi Getzu či 1,3 CDTI (66kW a 200 Nm z 1250 cm3) v Corse. 1,9 TDI nejede špatně (alespoň ve staré Fabii), na dálnici při tachometrových 145 km/h (mám tempomat, takže jde o zhruba ustálenou rychlost) si řekne tak o 6 litrů nafty a ani nejtáhlejší stoupání ho nezpomalí. Ale moje fábie má rok výroby 2000 a od té doby se motor nezměnil a cenovka zůstala. Konkurence nespala a kutl TDI je již jen nostalgickou vzpomínkou.

    Ondřej Žáček

    Taky se přidám a pochválím velice kvalitní video. Bohužel, osobně bych se do této škodovky pustil více. Osobně jsem se v této "fabce" projel jednou a pocit z jízdy byl strašný. Do nohy (stehno) mě tlačil středový tunel (radio) a motor byl šíleně otravný svým hlukem a hrubým chodem. Jinak si opravdu myslím, že na dnešním bohatém trhu si můžu člověk vybrat z vícera hezčích a motorově lépe postavených aut. Škodovka mě poslední dobou zklamala. A jestli zklame i Super II…

    Čenda

    …s tímto výkonem není žádný problém držet krok v provozu…a už vůbec není třeba to točit pomalu do omezovače…chápu že pan Koubek je zmlsaný výkonnými auty, které testuje, ale věřte mi, že i se slabým autem se dá lítat po republice relativně svižně a s nízkou spotřebou…jen se to prostě musí umět 🙂

    FiLa

    Řídil jsem párkrát Fabii 1,2 40kW a je to docela příjemné, takže uznávám, že 51 kW musí stačit na jízdu také. Ale jízda na D1 ve směru Praha – Brno v pátek odpoledne asi nebude nijak příjemná – buď mezi náklaďáky v pravém pruhu či na plný plyn a s blikající kolonou v zádech v tom levém. Ale pro běžné řidiče a nezatížená na normálních cestách, proč ne. A i tu spotřebu vidím jako 4,5-5 litrů reálně. Alespoň stará 55 kW verze to v pohodě zvládala.

    Jyrki

    A ja si porad proc se rika: "co se do toho levyho pruhu sere ten blbej Čenda s tou pomalou Fobii!"

    Čenda

    Nemám Fobii…a dokonce ani Fabii…;)

    Blacky

    až vyzkoušíte i jiná auta a jiné motorizace napište znovu.

    Mike

    Nevím jestli je např. FIAT 500 zrovna prototypem onoho výkonného auta o němž mluvíte, ale když myslíte ……………….

    Shpoony

    je to prostě tak. Někomu to auto sedí, někomu ne. Já už projel plno verzí a motorů a jedno vím jistě. Prostě nová fabka se mi líbí. Třeba jsem sám, ale neva mi to. Aspoň až si ji koupím, nebude mi ji nikdo závidět:-) A nevěřím tomu, že mi ta jedna šestečka pojede špatně…..

    Jyrki

    Kdyz se podivam po silnicich, tak Fabia je extremne popularni auto u kloboucniku a jinych brzd/verejnych nebezpeci v silnicnim provozu. Dale je velmi popularni jako sluzebni vozidlo, coz jsou vetsinou lide kteri nebudou chodit na stranky jako je tato. Neboj, oni ti ji budou zavidet, bude rovnez velmi popularni mezi zlodeji.

    Shpoony

    Závist a blbost je bohužel dlouho rozšířený nešvar, ale s tím už asi nic udělám. Tak se pomodlíme a hurá dotoho:-)

    Mike

    Opravdu netuším, kdo by Vám mohl závidět Fabii, snad jen masochysta

    Pavel Daněk

    Nevim s jakým motorem a jakým stylem jezdíte. Mám předchozí generaci fabie (combi – praktik) s motorem 1.4 TDI (51kW). Zvukový projev stojí za h…o, ale spotřeba se diametrálně odlišuje od toho co uvádíte. Když autu šlapu na krk, tak žere max. 6L/100. Jezdím jenom po městě (99 % jízd) s motorem, který má daleko k pořádnému prohřátí a průměrná spotřeba je 5.2 – 5.5L/100km. Je pravda, že tam leju prémiovou naftu, ale na druhou stranu mám neustále 80kg nákladu v kufru. Když vyrazim na venkov, tak se dostanu tak na 4,8/100. Tak nevim, asi máte jiný motor než já.

    A že bych byl eko brzda provozu, no to tedy fakt ne…

    majklef

    Co se týká sklápění sedadel,je to asi složitější systém než u konkurence.Ale pokud už někdy někdo nějakou Škodovku měl,nezaskočí ho to,protože tenhle systém je už řadu modelů stejný…:-)

    Pokud jde o motor,vibrace jsou zřejmé.Ale co se týká výkonu,nemyslím si,že by byl až tak"propastně"hrozný.Samozřejmě pokud myslíte pojmem normální provoz,to,že chcete stačit střelcům na D1 letícím 180km/h s Pasatem,Octavií nebo některým s jiných aut i o několik tříd jinde….tak to asi opravdu nepůjde.

    Také vytáčení motoru "až k 5 000 hranici" mi nepřijde u dieselu až tak úplně moudré…

    Cena je samozřejmě kapitola sama pro sebe…Škoda Auto by si měla uvědomit že zrovna vysokou cenou si srdce a sympatie nezíská…

    Ale nemyslím si že by si dnes někdo kupoval auto bezmyšlenkovitě a bez toho aniž by si ho otestoval a zkusil více značek.Vše je jen otázkou priorit…

    Fuzzy_Stone

    Stále nerozumím lidem kteří koupí motor typu testovaného naftového tříválce a jezdí se spotřebou kolem 6 litrů a hlavně opoceným čelem a žádnou radostí s časem stráveným za volantem když si mohou připlatit oproti celé sumě auta směšných pár tisíc za průměrný douvlitr který jezdí za stejná čísla a z nervyberoucího svezení udělá auto do kterého se člověk možná i začne těšit (vyjmku tvoří 1.9 TDI čerpadlo tryska – o tomto muzejnim kousku snad bylo řečeno dost).

    Dyda

    tak to by me zajimalo s jakym muzejnim kouskem jezdis ty??

    Hamounovič

    Dostal jsem ji jako náhradu na měsíc za služebák který používám a který musel na delší dobu do servisu. Spotřeba ještě ujde, i při těžké noze se dá jet do 6 litrů. Výkon samozřejmě stojí za prd a je to líné i při obsazení jednou osobou. Co je ale skutečně šok je neskutečný kravál a vibrace které si nepamatuji z žádného osobního auta které jsem měl kdy v životě v ruce a že jich bylo za 36 let velká spousta.Takže max. nějaké krátké cesty po městě nebo kolem, cokoliv delšího je trápení jako když si traktorista vyjede na dálnici a myslí si, že urazit 400 km se dá i na traktoru, věřte mi, že nedá, jen jednou jsem zkusil Praha Vídeň a zpět a již to nikdy s touto motorizací neudělám.

    Ljuk

    recenzia je skvela ! konecne nieco co nie je prikraslene marketingovymi kecami a realne odkryva vec.. jazdil som s tym to motorm v starej FABII combi a pravdu povdiac cakal som nieco ako 1,9 TDi a v skutocnosti to bol slabo vykonny neustale sa trasuci huciaci kusok ,, a vydavajuci permanentny neprijemny trkotavy zvuk

    to aj HTP ma prijemnejsi zvuk …

    juky

    s tou spotřebou taky nesouhlasim, i když jedu naplno, naloženej a s klimou tak se nedostanu přes 6litrů. A výkonostně taky zcela postačuje, na dálnici v kopci kde ztrácej i silnější auta zrychluje. Že je hlučnější je pravda, ale že by to bylo tak strašný jak Koubek popisuje se mi nezdá. Co by za takový auto 90% z vás co tady machrujou dalo že, hold to sme my češi, haníme si to co vyrábíme

    tom123456

    vysledok vasho testu je prekvapujuci. ano, 1.4 tdi je hlucny motor, ale povedat, ze vela zerie je absolutny nezmysel, takisto pri malej lahkej fabii nie je citit ziadny nedostatok vykonu (mozno az na dialnici, ak idete cez 120…)

    testovali ste slabsiu variantu, s ktorou nemam skusenosti. je mozne, ze taha slabsie, ale pochybujem, ze ma vacsiu spotrebu ako 59kW verzia…

    sam jazdim na prvej generacii fabie combi so silnejsiou 59kW verziou a motor je aj po 200 tisic km velmi usporny a skvele taha… jedine negativum je jeho hlucnost, to nepopieram 🙂

    pan redaktor asi nevie jazdit, alebo je rozmaznany z drahych 150+ kW motorov z testovacich aut v najvyssich vybavach… so studenym motorom sa ta prejst 5 km po meste so spotrebou 6 l/100 km, pri normalnej jazde sa da jazdit pod 4,5 a na dialnici sa zmestite medzi 5-6, podla toho ci idete 120 alebo 140…

    zaver – jedine nestastie tohto motora je hlucnost. spotreba a nedostatok vykonu (ako sa uvadza v clanku) urcite nie!

    David

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat jakou cenu má auto Škoda fabie I 1.4 tdi-pd v rs nájezd na 25000 tisíc kilometrů nemůžu to nikdo najít tak se chci zeptat kolik tak může být cena? Děkuji

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist