Sedm věcí, které na autech nejsou sportovní

9 fotografiíBMW

Asi není výrobce, který by nechtěl mít více či méně sportovní model. Sportovní auto ovšem nevznikne tím, že dáte dohromady „sportovní“ prvky. Třeba tyto...

Diskuze

19 komentářů

    Nam Jak

    Jednoduchý návod, jak udělat rychlé auto:

    \“Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere\“ Colin Chapman

    pylot

    Co je vam sakra porad do toho jestli ma na aute nekdo rychly pruhy nebo jestli ma prolisy a vydechy na karoserii? Pokud to neni nehomologovanej bastl ohrozujici provoz tak vam do toho nic neni. A do lakovani uz vubec ne. Ba naopak jste trapni vy svoji netolerantnosti a stavenim svych nazoru nad ostatni. Mozna mate v autech odjeto to co malokdo a mozna jste vy opravdu temi kdo mohou auta porovnavat, ale co se tyce vzhledu a lakovani tak tam je vas nazor naprosto stejne silnej jako nazor kohokoli jinyho protoze vzhled je zalezitost kazdeho jedince. Takze pokud se vam neco nelibi, tak to prejdete a nekomentujte a prestante se uz navazet do vseho co nezapada do vaseho nazoru.
    Se zbytkem clanku vicemene souhlasim.

    mackie

    Představuji si, jak někoho vyzívám na křižovatce. A vítězem se stává…
    …ten, kdo později usne.

    Jarouš

    Rychlý pruhy Vám ten dýzlovej kombík nezrychlily?

    Mr.G

    Já myslím, že se autor vůbec nenavážel do koncového uživatele, který má své auto vybaveno featurami dle jeho vkusu. Článek se týkal vlastností/doplňků, kterými dnes osazují své výrobky automobilky a které pak bůhvíproč prohlašují za \“spotrovní\“.

    pylot

    Mam starou mazdu a zadny rychly pruhy na ni nemam, ale vadi mi, ze maji redaktori autowebu porad potrebu nekoho poucovat a soudit.

    Máme rádi auta a když je někdo przní tak nám to vadí. Rád bych si někdy pořídil BMW M3 E30, ale díky prznitelům, kteří auto nenechají v originální podobě je nabídka velmi omezena a neupravené orig kusy jsou velmi drahé. Proč ty przniči ničí taková auta?!

    olso

    Som netusil ze este aj dnes sa robia autal co maju radenie hore dopredu a podradzovanie dozadu. Je to nelogice, tak ako mat padla nalavo hore, napravo dole – toto snad nema nikto, alebo radenie od seba padlami pod volantom.

    MORYARTY

    Když se člověk zamyslí nad tím, kolik třeba ten který šéfdesignér udělal za svou kariéru (nebo byl za ně zodpovědný) vozů a některé mohou být opravdu hezké, i když se jedná jen o běžné auto na každodenní použití. Ale Pepík z Horních Dolních s tím spokojený není. Tak si ve stodole namontuje zadní čirá světla, přišroubuje přední i zadní spodní spoier, aby autovypadalo nižšídále pak nastavípráhy a nesmí chybět křídlo na subtilní hliníkové konstrukci.
    Tak to určitě je trapné a směšné, ale nikdo mu to samozřejmě nezakazuje. Např.když vyjede nová generace 3.kového BMW, tak je to pro běžného motoristu auto nedostupné. Nové si jej kupují lidé, kteří na to mají prostředky a ti samozřejmě žádné úpravy neprovádí. Mají vkus a líbí se jim takové jaké je. Případně si zaplatí Mpaket nebo u Audi Sline, což auto nikterak neprzní. Ale třeba po 7 a více letech auto zlevní na čtvrtinu nebo pětinu ceny nového a konečně si jej mohou dopřát lidoví úpravci, lepiči folií a potisků…

    josef K.

    Je to jen věc zvyku a všeobecné shody. Žádná logika s nějakými setrvačnými hmotami, jak se snaží dokázat pan redaktor, v tom není.
    Pokud v tom shoda není, tak je to tak, jak uzná výrobce za správné. Uživatelé pak musí dávat pozor při přesedání z auta do auta. Žádný problém v tom nevidím.

    Marty

    Nevim, jak Vám, ale mě připadá velmi logické, že když brzdim a tělo má tendenci jít dopředu, tak se mi bude velmi nelibě tahat za páku k sobě. Naopak když zrychluju a řadim nahoru, přijde totálně nelogický řadit od sebe. Řídil sem už spoustu BMW s tou \“správnou\“ variantou i spoustu aut s tou špatnou a vždycky na to nadávám. Nicméně před barákem je poctivej řadovej třílitrovej šestihrnek s manuálem. Je mu dvanáct let a nikdy se žádným titulem sport nehonosil a nevyměnil bych ho absolutně za nic z dnešní produkce ikdyby to mělo čtyři turba, hypermegaadaptivní podvozek a spoiler, kam se podívám. Mimochodem, za mě pěknej článek. Pobavil.

    Olda

    Čteš mi myšlenky! Kultovní starší auta jsou dnes v továrním stavu prakticky nesehnatelná, protože zdegenerovaní primitivové všeho druhu je nutně potřebují \“vylepšit\“. Je mi do breku, když to vidím.

    Kuban

    to podstatné je, že sportovní může být auto úplně každé, pokud se k tomu účelu využívá 😉

    to o dnes za sportovní považují automobilky, by si měl kupec přeložit jako \“originální\“, nikoliv \“sportovní\“….

    pojem sportovní je v případě automobilek jen termín o to se odlišit… Přidaná hodnota pro sportovní účely je většinou NULA.

    Kuban

    logické mi to přijde, na výsledku to ale nic nezmění… Čas na okruh nebo na RZtě mi to nezkrátí, jen si na to musím asi 10 sekund zvykat…

    jj

    No upřímně, je mi úplně jedno jak si kdo vyzdobí a vykrášlí, nebo zprzní svůj majetek, nijak mě to neirituje ani neuráží. Pokud tím neomezuje a neohrožoje ostatní účastníky, tak hlavně že je spokojený on – stejně tak, jako je mi fuk, co má kdo na sobě – nemám potřebu to veřejně pranýřovat na webu a usměrňovat tak názory a podvytvářet si vlastní stádo se mnou souhlasících tupců. Myslím, že si dotyčný redaktor evidentně tímto článkem kompenzuje nějaký nedostatek.

    Honza

    Autoři mají právo na to mít názor. Vy máte právo na to mít názor odlišný. Jesli jste četl dobře, tak tak v nadpisu stojí \“Co NÁM vadí …\“.
    A taky je to návod, jak nevypadat jako pitomec, když vás s pruhy a pěti výfukovými koncovkami předjede obyčejný Tranzit.
    Můj ideál je mít sportovní auto, které dobře jede a přitom na to nevypadá a pitomce s pruhy ztrapňovat (naposledy S-Max 2,2 TDCi).

    Honza

    !!!

    chalan66

    Nerozumiem celkom článku.
    Pokiaľ by si človek mohol zlepšiť vzhľad auta ( nie gýčovo ) tak prečo nie ? Sú predsa aj priamo od výrobcu konkrétneho auta kiti čo zatraktívnia vzhľad auta . Príklad , VW má R-line aj optický paket a pri tom to je 2,0 Diesel !!! Auto je krajšie ako bežné a za ďalšie, nie každý sa chce naháňať po cestách ako na F1 !! Len chce mať krajšieho miláčika . Samozrejme všetko z mierou. Pravdou je že je kopa atráp čo lieta po našich cestách, ale aj hodne pekných kúskov. Tuningové spoločnosti by asi krachli ak by ľudia nemali záujem, nie ???

    Ajk Park

    Nevím, vlastním OII FL RS TDI, nikdy nikde nikomu sem neříkal, přijedu superstportem, nebo závoďákem atd. Beru to jako rychlejší variantu celkem úspěšného auta, kde křídlo možná při nějaké větší rychlosti dává nějaký přítlak, rozhodně ne ale takový, aby se dalo nazvat závodním/sportovním doplňkem. Ale celkově se mi to na tom autě líbí a ať si Jarda z Mentálic myslí, že jeho Hnůjdé nebo BMW, Audi či raději Dacia je v něčem lepší, tak je mi ho líto 🙂 Každá auta mají své pro i proti, stejně jako příznivce, odpůrce. S tuningem je to už dnes běžný, ale pořád lepší upravené BMW či Octavia RS s prolisy a difuzorem, než Fabia, Hyiundai nebo ta Dacia, ověnčená cinkrlátky s Lídlu … chromíky s lepící páskou všude po karoserii, atd, to mě může vomejt ….

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist